Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Forest Products Industrial Enterprises Websites by Duzce University Forest Faculty Students in the List of the Top 1000 Industrial Enterprises of the Istanbul Chamber of Industry

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 3, 340 - 352, 15.12.2023
https://doi.org/10.24011/barofd.1311498

Öz

Businesses that have to keep up with today's developing technology and information increase will face extinction if they cannot do this. With this study, the websites of forest products industry enterprises other than paper and paper products in the first 1000 companies list published regularly by the Istanbul Chamber of Industry were examined in Duzce University Faculty of Forestry students. Within the scope of the study, data were obtained from 49 students who took the basic information technologies course in the 2017-2018 academic year, and the websites of the enterprises were examined. After giving general information about the students in the questionnaire used as a data collection tool, the general structure of the websites of the enterprises was questioned, and then the visually of the websites, the level of accessing and reaching the websites, and the popularity of the products on the websites were discussed. In the study, it was determined that the writing styles and fonts used in the design should be appropriate and the language used should be understandable in order to increase the visually of the websites, and it was determined that the business websites had the necessary infrastructure at this point. Participating students stated that the resolution/image quality of the websites of the forest products industry enterprises, which are in the top 1000 list of the Istanbul Chamber of Industry, is at a sufficient level. In addition, the students claimed that distracting objects were not used in the website design and the design of the websites was not very complex.

Kaynakça

  • Anonim, (2017). Düzce Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Öğrenci istatistikleri.
  • Çiçek, Y., Demirel, Y. Onat, Ö. K. (2010). İşletmelerin WEB Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 187-206.
  • Gürsel, U. (2019). User Experience The Key of A Succesfsfull E-commerce Website (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ha, Y., Im, H., (2012). Role of Web Site Design Quality in Satisfaction And Word of Mouth Generation. Journal of Service Management, 23(1), 79-96.
  • İşbulan, O. (2008). Uzaktan Eğitim Web Sitesinin Kullanılabilirlik Düzeyi (SAÜ Örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 2. Baskı, Sempati Yayınları, Ankara, Türkiye.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Basın Yayın Dağıtım, Ankara, Türkiye.
  • Kılıç, S., Çakaröz, K.M., (2021). Web Sitesi Tasarım Özelliklerinin Web Site Performansı Üzerindeki Etki Düzeylerinin İncelenmesine Dair Deneysel Bir Çalışma. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(10), 98-112.
  • Kırcova, İ. (2005). İnternette Pazarlama, 3. Baskı, Beta Basım Yayın, İstanbul.
  • Lemeshow, S., Hosmer, Jr. D. W., Janelle, K. Lwanga, S. K. (1990). Adequacy of sample size in health studies, published by world healt organization, Courier International Ltd, Tiptree, ISBN: 0 471 92517 9, Colchester.
  • Montoya-Weiss, M., Voss, G., & Grewal, D. (2003). Determinants of Online Channel. Journal of the Academy of Marketing Science Use and Overall Satisfaction with a Relational, Multichannel Service Provider, 31(4), 448-458.
  • Nielsen, J. (2002, Mayıs 11). Top Ten Guidelines for Homepage Usability. Erişim adresi: https://www.nngroup.com/articles/top-ten-guidelines-for-homepage-usability/
  • Okay, A., Güçdemir, Y., (2011). Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış. M. Işık ve M. Akdağ (ED.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler İçinde. Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Oliveira, R., Afonso, A., Pinto, A., (2020). E-Commerce Website Accessibility Evaluation: Case Study in Portugal, Escola de Verão Em Transformação Digital 10:1-14.
  • Ongan, G., (1999), Her Şirketin Bir Web Sitesi Olmalı mı?, Marketing Türkiye Dergisi, Kasım, 4.3, S.205, s.44.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Ankara, (Türkçe).
  • Özmen, E., Karaman, E., & Alkış, N. (2021). Dijital İşletmeler ve Kullanıcı Deneyimi: Nitel Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2759–2779.
  • Park, W., (2019). Çevrimiçi Anlık Alışverişi Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörler; Türkiye ve Güney Kore Örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • SPSS, (2003). Institute Inc., SPSS Base 12.0 User’s Guide.
  • Uğurluoğlu, Ö., (2009). İstanbul’daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104
  • URL-1 (2022). https://www.kolayihracat.gov.tr/sektorler/agac-mamulleri-ve-orman-urunleri. Watson, R.T. Zinkhan G.M. Pitt, L.F. (2000). Integrated Internet Marketing. Communications of the ACM, June, 43(6

İstanbul Sanayi Odası İlk 1000 Sanayi İşletmeleri Listesinde Yer Alan Orman Ürünleri Sanayi İşletmeleri Web Sitelerinin Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerince İrdelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 25 Sayı: 3, 340 - 352, 15.12.2023
https://doi.org/10.24011/barofd.1311498

Öz

Günümüz her geçen gün gelişen teknolojine ve bilgi artışına ayak uydurmak zorunda olan işletmeler bunu başaramazlarsa yok olmakla karşı karşıya kalacaklardır. İşletmelerin daha fazla müşteriye ulaşmalarının en kolay yolu artık bilgi teknolojileri ve internetten geçmektedir. Yapılan bu çalışma ile İstanbul Sanayi Odası tarafından her yıl düzenli olarak yayınlanan ilk 500 ve ikinci 500 firma listesinde kâğıt ve kâğıt ürünleri dışındaki orman ürünleri sanayi işletmelerinin web siteleri Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi öğrencilerinde irdelenmiştir. Çalışma kapsamında 2016 yılında ilk 1000 içerisinde yer alan toplam 23 orman ürünleri sanayi işletmesi irdelenmiştir. Çalışma kapsamında 2017-2018 eğitim öğretim yılında temel bilgi teknolojileri dersini alan 49 öğrenciden veri alınarak işletmelerin web siteleri irdelenmiştir. Veri elde etme aracı olarak kullanılan anket formunda öğrenciler hakkında genel bilgilere yer verildikten sonra işletmelerin web sitelerinin genel yapısı sorgulanmış devamında da web sitelerinin görselliği, sitelere girme ve ulaşma düzeyi ve web sitelerinde yer alan ürünlerin tanıtımın beğenilme durumları ele alınmıştır. Çalışma kapsamında yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonucunda işletmelerce kullanılan URL adreslerinin yaklaşık %83 oranında tamamen ya da kısmen ilgili işletmeyi yansıttığı belirlenmiştir. Çalışmada web sitelerinin görselliğinin arttırılması için tasarımda kullanılan yazı stillerinin ve puntolarının uygun olması ve kullanılan dilin de anlaşılır olması gerektiği belirlenmiş ve işletme web sitelerinin de bu noktada gerekli altyapıya sahip oldukları belirlenmiştir. Katılımcı öğrenciler İstanbul Sanayi Odası ilk 1000 listesinde yer alan orman ürünleri sanayi işletmelerine ait web sitelerinin görüntü kalitesinin yeterli düzeyde olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler Web sitesi tasarımında dikkat dağıtıcı objeler kullanılmadığını ve web sitelerinin tasarımının çok karmaşık olmadığını ileri sürmüşlerdir.

Kaynakça

  • Anonim, (2017). Düzce Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Öğrenci istatistikleri.
  • Çiçek, Y., Demirel, Y. Onat, Ö. K. (2010). İşletmelerin WEB Sitelerinin Değerlendirilmesine İlişkin Bir Araştırma: Burdur İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 187-206.
  • Gürsel, U. (2019). User Experience The Key of A Succesfsfull E-commerce Website (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Ha, Y., Im, H., (2012). Role of Web Site Design Quality in Satisfaction And Word of Mouth Generation. Journal of Service Management, 23(1), 79-96.
  • İşbulan, O. (2008). Uzaktan Eğitim Web Sitesinin Kullanılabilirlik Düzeyi (SAÜ Örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 2. Baskı, Sempati Yayınları, Ankara, Türkiye.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Basın Yayın Dağıtım, Ankara, Türkiye.
  • Kılıç, S., Çakaröz, K.M., (2021). Web Sitesi Tasarım Özelliklerinin Web Site Performansı Üzerindeki Etki Düzeylerinin İncelenmesine Dair Deneysel Bir Çalışma. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(10), 98-112.
  • Kırcova, İ. (2005). İnternette Pazarlama, 3. Baskı, Beta Basım Yayın, İstanbul.
  • Lemeshow, S., Hosmer, Jr. D. W., Janelle, K. Lwanga, S. K. (1990). Adequacy of sample size in health studies, published by world healt organization, Courier International Ltd, Tiptree, ISBN: 0 471 92517 9, Colchester.
  • Montoya-Weiss, M., Voss, G., & Grewal, D. (2003). Determinants of Online Channel. Journal of the Academy of Marketing Science Use and Overall Satisfaction with a Relational, Multichannel Service Provider, 31(4), 448-458.
  • Nielsen, J. (2002, Mayıs 11). Top Ten Guidelines for Homepage Usability. Erişim adresi: https://www.nngroup.com/articles/top-ten-guidelines-for-homepage-usability/
  • Okay, A., Güçdemir, Y., (2011). Halkla İlişkilerde İnternet Uygulamaları: Bugüne ve Geleceğe Dair Bir Bakış. M. Işık ve M. Akdağ (ED.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler İçinde. Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Oliveira, R., Afonso, A., Pinto, A., (2020). E-Commerce Website Accessibility Evaluation: Case Study in Portugal, Escola de Verão Em Transformação Digital 10:1-14.
  • Ongan, G., (1999), Her Şirketin Bir Web Sitesi Olmalı mı?, Marketing Türkiye Dergisi, Kasım, 4.3, S.205, s.44.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Ankara, (Türkçe).
  • Özmen, E., Karaman, E., & Alkış, N. (2021). Dijital İşletmeler ve Kullanıcı Deneyimi: Nitel Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(3), 2759–2779.
  • Park, W., (2019). Çevrimiçi Anlık Alışverişi Etkileyen İçsel ve Dışsal Faktörler; Türkiye ve Güney Kore Örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • SPSS, (2003). Institute Inc., SPSS Base 12.0 User’s Guide.
  • Uğurluoğlu, Ö., (2009). İstanbul’daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104
  • URL-1 (2022). https://www.kolayihracat.gov.tr/sektorler/agac-mamulleri-ve-orman-urunleri. Watson, R.T. Zinkhan G.M. Pitt, L.F. (2000). Integrated Internet Marketing. Communications of the ACM, June, 43(6
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Orman Endüstri İşletmeciliği
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Tarık Gedik 0000-0001-7372-8295

Canberk Batu 0009-0006-5407-6838

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gedik, T., & Batu, C. (2023). İstanbul Sanayi Odası İlk 1000 Sanayi İşletmeleri Listesinde Yer Alan Orman Ürünleri Sanayi İşletmeleri Web Sitelerinin Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerince İrdelenmesi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 25(3), 340-352. https://doi.org/10.24011/barofd.1311498


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com