Müşteri şikâyetleri ürün/hizmet sorunlarını, müşterilerin olumsuz deneyimlerini tespit etmeye ve müşter-ileri daha iyi anlamaya yardımcı olan değerli bir veri kaynağıdır. Analizlerde web madenciliği kullanılmıştır. Web madenciliği temelde tüketiciler ve tüketicilerin pazar eğilimleri hakkındaki bilgileri bulmaya yardımcı olan bir alandır. Doğru ve güvenilir bilgi, her endüstri için kritik bir konu haline dö-nüşmüştür. Firmalar web madenciliği teknikleri ile elde edilen anlamlı bilgiler sayesinde daha doğru kararlar alabilmektedir. Bu çalışmada, üçüncü parti bir şikâyet platformunda yatak ve oturma odası mo-bilya gruplarına yönelik şikâyetleri değerlendirerek öne çıkan sorunlar belirlenmiştir. Yatak ve oturma odası mobilya gruplarında tüketici olumsuz deneyimleri Rapidminer yazılımı ile elde edilmiş ve web madenciliği ile değerlendirilmiştir. Bu amaçla günlük hayatta yaygın olarak kullanılan yatak ve oturma odası mobilya grupları seçilmiş her iki grup içinde ayrı ayrı web ve metin madenciliği kullanılarak kelime bulutları oluşturulmuştur. Bu sayede yatak ve oturma odası mobilya grupları için yapılan yorumlar bulunan anahtar sözcükler görselleştirilmiştir. Yapılan çalışma sonuçlarına göre her iki grupta “teslim” ile ilgili yorumlar öne çıkmıştır.
Müşteri şikayeti oturma odası mobilyası yatak odası mobilyası
Customer complaints are a valuable source of data that helps to identify product/service problems, customers' negative experiences and to better understand customers. Web mining was used in the analysis. Web mining is basically a field that helps to find information about consumers and their market trends. Accurate and reliable information has become a critical issue for every industry. Firms can make better decisions with meaningful information obtained through web mining techniques. In this study, prominent problems were identified by evaluating complaints about bed and living room furniture groups on a third-party complaint platform. Consumer negative experiences in bed and living room furniture groups were obtained with Rapidminer software and evaluated with web mining. For this purpose, bed and living room furniture groups, which are widely used in daily life, were selected and word clouds were created for both groups separately by web and text mining. In this way, keywords in the comments on bed and living room furniture groups were visualized. According to the results of the study, comments related to "delivery" were prominent in both groups.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Endüstri İşletmeciliği |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 4 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com