Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 18, 265 - 280, 25.11.2018

Öz

Kaynakça

  • ARSLAN, Gülen, Elmas, (2014, Mayıs), Türkiye’de Çalışan Kadın Olmak ve Kadın Akademisyenler,Gazi Üniversiteli Öğretim Üyeleri Derneği Bülteni, 12 (1), s. 36-40.BARTIN ÜNİVERSİTESİ, (tarih yok), Eylül 29, 2018 tarihinde Bartın Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi: https://okonmer.bartin.edu.tr/ adresinden alındıBARTIN ÜNİVERSİTESİ, (tarih yok),Personel İstatistikleri, Eylül 29, 2018 tarihinde https://ubys.bartin.edu.tr/BIP/BusinessIntelligence/Officer/Academicians adresinden alındıBAŞARIR, Fatma ve Mediha Sarı, (2015), Kadın Akademisyenlerin “Kadın Akademisyen Olma” ya İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi,Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5 (1), 41-51.BELKIS, Özlem, (2016), Anneliğin Akademik Kariyer Gelişimine Etkileri Üzerine Nitel Bir Araştırma,Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 250-263.BİLDİRİCİ, Melike, E., N. Anafarta, E. Aykaç, (2003, Mayıs), Türkiye Üniversitelerinde Kadın Emek Gücü,İktisat İşletme ve Finans, 92-108.DİKMEN, Nedim ve Derya Maden, (2012), Kadın Akademisyenlerin Görünmeyen Emeği Üzerine Bir Araştırma: Ordu Üniversitesi Örneği,İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (21), 257-288.ERGÖL, Ş., G Koç, K Eroğlu ve L Taşkın, (2012), Türkiye’de Kadın Araştırma Görevlilerinin Ev ve İş Yaşamlarında Karşılaştıkları Güçlükler,Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), 43-49.KARAKUŞ, Hatice, (2016), Delik Boru: Türkiye'deki Akademisyen Kadınlar Üzerine Bir Analiz,The Journal of Academic Social Science Studies (53), 533-556.KÜÇÜKŞEN, Kübra ve Şerife Didem Kaya, (2016), Yönetici Pozisyondaki Akademisyen Kadınlarda Aile-İş-Özel Yaşam Dengesi,Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (37), 662-674.ÖZTAN, Ece ve Seranay Nil Doğan, (2015), Akademinin Cinsiyeti: Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği Üzerinden Üniversite ve Toplumsal Cinsiyet, Çalışma ve Toplum, 191-222.SUĞUR, Serap ve İncilay Cangöz, (2016, Eylül), Üniversite Yönetiminde Kadınların Eksik Temsili Üzerinde Toplumsal Cinsiyet İlişkilerinin Rolü,Amme İdaresi Dergisi, 49 (3), s. 89-115.ŞENTÜRK, Burcu, (2015), Çokuz Ama Yokuz: Türkiye'de Akademisyen Kadınlar Üzerine Bir Analiz, ViraVerita E-Dergi (2), 1-22.ŞEVİK, Seyfi, (2016, Ekim 12-15), MYO’ların Teknik Bilimler Alanlarında Kadın Akademisyen İstihdamının Problematik Bir Yaklaşım İle Değerlendirilmesi,Çorum: Hitit Üniversitesi, 173-184. YEŞİL, Yeliz ve Fatma Fidan, (2015), Kadın Akademisyenlerin Çalışma Yaşam Kalitesinin İncelenmesi: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma,Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (24), 238-248.YILMAZ, Emine ve Gülen Özdemir, (2012), Türkiye’de Kadın Akademisyen ve Araştırmacıların Karşılaştıkları Sorunlar ve Tarıma Bakış Açıları,Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 50-56.YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU, (2018, Nisan 24),Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Nisan 24, 2018 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr adresinden alındı.

Türkiye’deki Üniversitelerde Kadın Akademisyenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Bartın Üniversitesi’nde Çalışan Kadın Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 18, 265 - 280, 25.11.2018

Öz

Günümüzde kadınların çalışma hayatına ilişkin çalışmalar giderek
artmaktadır. Bu artış aynı zamanda ülke ekonomisi için kadınların iş gücüne
katılma oranı hakkında bize bilgi vermektedir. Çalışma hayatındaki kadınlar,
özellikle kadın akademisyenler ilgili çalışma alanlarında pek çok sorunla karşı
karşıya kalmaktadırlar. Bu çalışma, Türkiye’deki kadın akademisyenlerin çalışma
hayatında karşılaştıkları sorunları Bartın Üniversitesi örneği üzerinden
incelemektedir. Bu amaçla Bartın Üniversitesi’ nde çalışan kadın akademisyenlere
yönelik anket uygulaması yapılmış ve kadın akademisyenlerin görüşleri
alınmıştır. Çalışma amacına uygun oluşturulan hipotezler doğrultusunda; kadın
akademisyenlerin çoğunun meslek değiştirmeyi düşünmediği, cinsiyete dayalı bir
fırsat eşitsizliği yaşamadığı, çift kariyerli eşlerin daha hızlı yükseldiği ve
çalışma hayatında tüm kadınların yaşadığı rol çatışmalarını yaşadığı sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ARSLAN, Gülen, Elmas, (2014, Mayıs), Türkiye’de Çalışan Kadın Olmak ve Kadın Akademisyenler,Gazi Üniversiteli Öğretim Üyeleri Derneği Bülteni, 12 (1), s. 36-40.BARTIN ÜNİVERSİTESİ, (tarih yok), Eylül 29, 2018 tarihinde Bartın Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi: https://okonmer.bartin.edu.tr/ adresinden alındıBARTIN ÜNİVERSİTESİ, (tarih yok),Personel İstatistikleri, Eylül 29, 2018 tarihinde https://ubys.bartin.edu.tr/BIP/BusinessIntelligence/Officer/Academicians adresinden alındıBAŞARIR, Fatma ve Mediha Sarı, (2015), Kadın Akademisyenlerin “Kadın Akademisyen Olma” ya İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi,Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5 (1), 41-51.BELKIS, Özlem, (2016), Anneliğin Akademik Kariyer Gelişimine Etkileri Üzerine Nitel Bir Araştırma,Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 250-263.BİLDİRİCİ, Melike, E., N. Anafarta, E. Aykaç, (2003, Mayıs), Türkiye Üniversitelerinde Kadın Emek Gücü,İktisat İşletme ve Finans, 92-108.DİKMEN, Nedim ve Derya Maden, (2012), Kadın Akademisyenlerin Görünmeyen Emeği Üzerine Bir Araştırma: Ordu Üniversitesi Örneği,İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (21), 257-288.ERGÖL, Ş., G Koç, K Eroğlu ve L Taşkın, (2012), Türkiye’de Kadın Araştırma Görevlilerinin Ev ve İş Yaşamlarında Karşılaştıkları Güçlükler,Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2 (1), 43-49.KARAKUŞ, Hatice, (2016), Delik Boru: Türkiye'deki Akademisyen Kadınlar Üzerine Bir Analiz,The Journal of Academic Social Science Studies (53), 533-556.KÜÇÜKŞEN, Kübra ve Şerife Didem Kaya, (2016), Yönetici Pozisyondaki Akademisyen Kadınlarda Aile-İş-Özel Yaşam Dengesi,Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (37), 662-674.ÖZTAN, Ece ve Seranay Nil Doğan, (2015), Akademinin Cinsiyeti: Yıldız Teknik Üniversitesi Örneği Üzerinden Üniversite ve Toplumsal Cinsiyet, Çalışma ve Toplum, 191-222.SUĞUR, Serap ve İncilay Cangöz, (2016, Eylül), Üniversite Yönetiminde Kadınların Eksik Temsili Üzerinde Toplumsal Cinsiyet İlişkilerinin Rolü,Amme İdaresi Dergisi, 49 (3), s. 89-115.ŞENTÜRK, Burcu, (2015), Çokuz Ama Yokuz: Türkiye'de Akademisyen Kadınlar Üzerine Bir Analiz, ViraVerita E-Dergi (2), 1-22.ŞEVİK, Seyfi, (2016, Ekim 12-15), MYO’ların Teknik Bilimler Alanlarında Kadın Akademisyen İstihdamının Problematik Bir Yaklaşım İle Değerlendirilmesi,Çorum: Hitit Üniversitesi, 173-184. YEŞİL, Yeliz ve Fatma Fidan, (2015), Kadın Akademisyenlerin Çalışma Yaşam Kalitesinin İncelenmesi: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma,Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (24), 238-248.YILMAZ, Emine ve Gülen Özdemir, (2012), Türkiye’de Kadın Akademisyen ve Araştırmacıların Karşılaştıkları Sorunlar ve Tarıma Bakış Açıları,Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 50-56.YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU, (2018, Nisan 24),Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Nisan 24, 2018 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr adresinden alındı.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Çakır 0000-0001-9805-0126

Ramazan Arslan 0000-0002-4103-7067

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2018
Kabul Tarihi 24 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Çakır, İ., & Arslan, R. (2018). Türkiye’deki Üniversitelerde Kadın Akademisyenlerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Bartın Üniversitesi’nde Çalışan Kadın Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(18), 265-280.

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.