BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 14, 173 - 190, 01.05.2007
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212

Öz

The opening speed of this scanned document may vary depending on your connection speed.

Kaynakça

  • ARJK, A. (1987). Yaratıcılık. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • BANK,C, Mc Cady,]. - Rasool,J. (1993). Critical Thinking-Reading and Writing in a Diverseworld, California: Wadsworth Publishing Company.
  • BASBACI, K. (1998). ”Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarınm Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler G. ÖZCAN, S. ÇELENK 189 Enstitüsü.
  • ÇIKRIKÇI, N. (1992). “Watson—Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeğinin (Form YM) Lise Öğrencileri Üzerindeki Ön Deneme Uygulaması” Eğitim Bilimleri, c. 25, n. 2, ss. 563—565.
  • DALE, Paul M— Ballotti ,Dean. (1997). “An Aproach To Teaching Problem Solving İn The Classroom”, College Student Journal, c. 1, n. 31, ss. 76.
  • DENİZ, T. (2003). ”Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönteminin Başarıya Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DİL, S. (2001). “ Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • EŞME, İ. (2005). “ Türkiye’de Fen Eğitiminde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”, httpd/nucleusistanbul.edu.tr
  • GADZELLA, Bernadette vd. (2006). ” Reliability and Validity of the Watson- Glaser Critical Thinking Appraisal- Forms for Different Academic Groups”, Journal of Instructional Psychology, c. 33, n. 2, ss. 141-143.
  • GELEN, İ. (1999). “İlköğretim Okulları 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeteneklerinin Değerlendirilmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • HUİT, 13. W. (1998). ” Bill Huitt’s Home Page “ ,Valdosta State University, http://chiron.valdosta.edu/Whuitt/col/coizsvs/critthnk.html/
  • KAZANCI, O. (1979). “Lise Programlarının Eleştirici Düşünme Gücünün Gelişmesindeki Rolü”. Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KAZANCI, O. (1989). Eğitimde Eleştirel Düşünme Öğretimi. Ankara.
  • KÖKDEMİR, D. (2003). ”Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”.Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜRÜM, D. (2002). ”Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi,” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 3, n. 3, ss. 297—314.
  • ÜNALAN, Ş. “Düşünme Tefekkür İbadeti Ve Eleştirel Düşünme Yöntemi”, http://www.ilkadimder2isi.com/143/
  • RONE, Mcbride-Ping — Xıang,Writtenburg D. (2002). ”Dispositions toward
  • Critical Thinking: The Preservice Teacher’s Perspective” Teachers and
  • Teaching, c. 1, n. 8, ss. 29-40. 90 .
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 200 7-1 (14)
  • SAYGILI, H. (2000). “Problem Çözme Becerisi İle Sosyal Ve Kişisel Uyum Arasıdaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SONMAZ, S. (2002). “ Problem Çözme Becerisi İle Yaratıcılık Ve Zeka Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, Z. (1999). “ Çocukların Psiko—Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TOKYÜREK, T. (2001). “Öğretmen Tutumlarının Öğrencilerin Eleştirel
  • Düşüncelerine Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 14, 173 - 190, 01.05.2007
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212

Öz

Makale basılı kopyadan tarandığı için açılması bağlantı hızınıza göre farklılık gösterebilir. Makaleyi bilgisayarınıza indirmeniz tavsiye edilir.

Kaynakça

  • ARJK, A. (1987). Yaratıcılık. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • BANK,C, Mc Cady,]. - Rasool,J. (1993). Critical Thinking-Reading and Writing in a Diverseworld, California: Wadsworth Publishing Company.
  • BASBACI, K. (1998). ”Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarınm Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler G. ÖZCAN, S. ÇELENK 189 Enstitüsü.
  • ÇIKRIKÇI, N. (1992). “Watson—Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeğinin (Form YM) Lise Öğrencileri Üzerindeki Ön Deneme Uygulaması” Eğitim Bilimleri, c. 25, n. 2, ss. 563—565.
  • DALE, Paul M— Ballotti ,Dean. (1997). “An Aproach To Teaching Problem Solving İn The Classroom”, College Student Journal, c. 1, n. 31, ss. 76.
  • DENİZ, T. (2003). ”Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönteminin Başarıya Etkisi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • DİL, S. (2001). “ Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri”. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • EŞME, İ. (2005). “ Türkiye’de Fen Eğitiminde Sorunlar Ve Çözüm Önerileri”, httpd/nucleusistanbul.edu.tr
  • GADZELLA, Bernadette vd. (2006). ” Reliability and Validity of the Watson- Glaser Critical Thinking Appraisal- Forms for Different Academic Groups”, Journal of Instructional Psychology, c. 33, n. 2, ss. 141-143.
  • GELEN, İ. (1999). “İlköğretim Okulları 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeteneklerinin Değerlendirilmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • HUİT, 13. W. (1998). ” Bill Huitt’s Home Page “ ,Valdosta State University, http://chiron.valdosta.edu/Whuitt/col/coizsvs/critthnk.html/
  • KAZANCI, O. (1979). “Lise Programlarının Eleştirici Düşünme Gücünün Gelişmesindeki Rolü”. Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KAZANCI, O. (1989). Eğitimde Eleştirel Düşünme Öğretimi. Ankara.
  • KÖKDEMİR, D. (2003). ”Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme”.Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KÜRÜM, D. (2002). ”Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi,” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 3, n. 3, ss. 297—314.
  • ÜNALAN, Ş. “Düşünme Tefekkür İbadeti Ve Eleştirel Düşünme Yöntemi”, http://www.ilkadimder2isi.com/143/
  • RONE, Mcbride-Ping — Xıang,Writtenburg D. (2002). ”Dispositions toward
  • Critical Thinking: The Preservice Teacher’s Perspective” Teachers and
  • Teaching, c. 1, n. 8, ss. 29-40. 90 .
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 200 7-1 (14)
  • SAYGILI, H. (2000). “Problem Çözme Becerisi İle Sosyal Ve Kişisel Uyum Arasıdaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • SONMAZ, S. (2002). “ Problem Çözme Becerisi İle Yaratıcılık Ve Zeka Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, Z. (1999). “ Çocukların Psiko—Sosyal Temelli Problem Çözme Becerisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TOKYÜREK, T. (2001). “Öğretmen Tutumlarının Öğrencilerin Eleştirel
  • Düşüncelerine Etkisi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Yazarlar

Gülsen Özcan Bu kişi benim

SÜLEYMAN Çelenk Bu kişi benim

Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Özcan, G., & Çelenk, S. (2007). Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(14), 173-190. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212
AMA Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. Mayıs 2007;1(14):173-190. doi:10.11616/AbantSbe.212
Chicago Özcan, Gülsen, ve SÜLEYMAN Çelenk. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, sy. 14 (Mayıs 2007): 173-90. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212.
EndNote Özcan G, Çelenk S (01 Mayıs 2007) Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1 14 173–190.
IEEE G. Özcan ve S. Çelenk, “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”, ASBİ, c. 1, sy. 14, ss. 173–190, 2007, doi: 10.11616/AbantSbe.212.
ISNAD Özcan, Gülsen - Çelenk, SÜLEYMAN. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1/14 (Mayıs2007), 173-190. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.212.
JAMA Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. 2007;1:173–190.
MLA Özcan, Gülsen ve SÜLEYMAN Çelenk. “Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 14, 2007, ss. 173-90, doi:10.11616/AbantSbe.212.
Vancouver Özcan G, Çelenk S. Problem Çözme Yönteminin Eleştirel Düşünmeye Etkisi. ASBİ. 2007;1(14):173-90.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr