Bu araştırmanın amacı, okul
yöneticilerinin bilgi yönetimi ve insan kaynaklarını yönetimi yeterliklerine
ilişkin görüşlerini tespit ederek, görüşler arasındaki ilişkiyi ve kişisel
değişkenlere göre anlamlı fark ortaya koyup koymadığını belirlemektir.
İlişkisel tarama modelinde olan araştırma Bolu merkez ilçe ortaokul ve lise
yöneticileri üzerinde yürütülmüştür (n=104). Veri toplama aracı olarak Bilgi
Yönetimi Ölçeği ve İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterlilikleri Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma,
Mann Whitney-U, Kruskal Wallis testi ve korelasyon analizi yapılmıştır.
Yöneticilerin bilgi yönetimine ilişkin görüşleri katılıyorum, insan kaynakları
yönetme yeterliliklerine ilişkin tamamen katılıyorum düzeyindedir.
Yöneticilerin bilgi yönetimine yönelik görüşleri cinsiyete, atama şekline,
mesleki kıdeme ve yaş değişkenlerine göre anlamlı fark göstermiştir.
Yöneticilerin insan kaynaklarını yönetme yeterlikleri farklı boyutlarda
cinsiyet, yöneticilikteki kıdem, atama şekli ve yaş değişkenlerine göre anlamlı
fark göstermiştir. Yöneticilerin bilgi yönetimi ve insan kaynakları yönetimi
yeterliklerine ilişkin görüşleri arasında genelde orta düzeyde pozitif yönde
anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Editörden |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 3 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr