Araştırmada fen bilgisi
öğretmen adaylarının geri dönüşüm kavramı hakkındaki farkındalıklarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 315
öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarına beş açık uçlu sorudan oluşan
geri dönüşüm farkındalık testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen
adaylarının geri dönüşüm kavramını daha çok okul olmak üzere medya ve aile
aracılığı ile duydukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının genel olarak geri
dönüşüme uğrayacak maddeleri ambalaj atıkları kapsamında değerlendirdikleri
belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının tamamına yakınının geri dönüşümün anlamı,
gerekliliği, yapılış amacı ile ilgili farkındalıklarının yeterli olmasına
karşın geri dönüşüme uğrayabilecek atık türlerine yönelik farkındalıklarının
düşük olduğu saptanmıştır. Nitekim öğretmen adaylarının metal ve kompozit
ambalaj atıklarına değinmemiş olmaları dikkat çekicidir. Bununla birlikte geri
dönüşüm işaretleri hariç ambalajların üzerinde yer alan işaretlerin
anlamlarının farkında olan öğretmen adayı sayısının az olduğu görülmüştür.
Öğretmen adaylarının geri dönüşüm konusundaki farkındalıklarının düşük olması
üzerinde bilgi yetersizliği ve ilgi eksikliği ile eğitim ve medyada geri
dönüşüme teorik ve pratik bağlamda gerektiği kadar yer verilmemesinin etkili
olduğu düşünülmektedir.
geri dönüşüm ambalaj üzerindeki işaretler geri dönüşüm farkındalığı fen bilgisi öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr