Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 2, 195 - 209, 30.06.2017

Öz

Kamu hizmeti, günümüz itibariyle idarenin görevini yerine getirmek üzere kamu yararına dönük bir faaliyet olarak ele alınmaktadır. Bu faaliyet, kendine özgü bir hukuki rejime sahiptir. Bu hukuksal rejim, yürütülürken uyulması gereken ilkeler bakımından ve hangi usullerle yürütülmesi gerektiği konusunda bir özgünlük göstermektedir. Bu çalışmanın temel amacı; Türkiye’de kamu hizmetlerinden memnuniyetin iller bazında incelenmesidir. İller bazında kamu hizmetlerinden memnuniyet düzeyinin benzerlik ve farklılıkları çok boyutlu ölçekleme analizi incelenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, kamu hizmetlerinden memnuniyet açısından diğer iller arasında Hakkâri, Burdur, Şanlıurfa, Diyarbakır, Muş, Siirt, Çorum, Şırnak, Bingöl, Eskişehir illerinin genel eğilimden farklılık gösterdiği söylenebilir. SGK ve adli hizmetlerden memnuniyetin birincil öneme sahip oldukları görülmektedir. İllerin gruplandırılmasında SGK ve adli hizmetlerden memnuniyetin diğer kamu hizmetlerinden farklılık gösterdiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Akyıldız, Fulya (2012). “Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği”. Journal of Yaşar University 26(7): 4415-4436.
  • Bozkurt, Ömer vd. (1998). Kamu Yönetimi Sözlüğü. II. Cilt. Ankara: TODAİE Yayınları.
  • Bülbül, Serpil ve Köse, Ali (2010). “Türkiye’de Bölgelerarası İç Göç Hareketlerinin Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi ile İncelenmesi”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 39(1): 75-94.
  • Demir, Recep (2015). “Kamu Hizmeti Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme”. İdarecinin Sesi 165: 44-48.
  • Filiz, Zeynep (2005). “İllerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Düzeylerine Göre Gruplandırılmasında Farklı Yaklaşımlar”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1): 77-100.
  • Filiz, Zeynep ve Çemrek, Fatih (2005). “Avrupa Birliği’ne Üye Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması”. VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Göküş, Mehmet (2010). “Küreselleşme Sürecinin Kamu Hizmetine Yansıması”. Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 14(20): 193-218.
  • Hair, Joseph, Black William, Babin Barry, Anderson Rolph, Tatham Ronald. (2006). Multivariate Data Analysis. Sixth Edition: Pearson Prentice Hall.
  • İşler, Büyüker Didar (2014). “Akaryakıt İstasyonları Marka Konumlandırma Süreci: Isparta’da Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi ile Bir Uygulama”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7(17): 447-484.
  • Johnson, Richard and Wichern, Dean (1992). Applied Multivariate Statistical Analysis. 3th Edition. USA: Prentice Hall.
  • Kalaycı, Şeref (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. III. Cilt. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Onar, Sıddık Sami (1996). İdare Hukukunun Umumi Esasları. I. Cilt. İstanbul: İsmail Akgün Matbaacılık Hak Kitabevi.
  • Orak, Çağatay Cem (2007). “Kamu Hizmeti: Tabula Rasa Avrupa Birliği Sürecinde Nasıl Doldurulacak?”. TBB Dergisi 68(1): 161-240.
  • Orhunbilge, Neyran (2010). Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basım ve Yayınevi Müdürlüğü.
  • Özdamar, Kazım. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi 2(Çok Değişkenli Analizler). 7. Baskı. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdamar, Kazım (2004). Paket Programları İle İstatistiksel Veri Analizi-2 (Çok Değişkenli Analizler). İstanbul: Kaan Kitabevi.
  • Tatlıdil, Hüseyin (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Akademi Matbaası.
  • Ulusoy, Ali (2004). Kamu Hizmeti İncelemeleri. 1. Baskı. İstanbul: Ülke Kitapları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arzu Eren Şenaras

İşın Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 31 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şenaras, A. E., & Çetin, İ. (2017). KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 195-209.
AMA Şenaras AE, Çetin İ. KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. ASBİ. Haziran 2017;17(2):195-209.
Chicago Şenaras, Arzu Eren, ve İşın Çetin. “KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, sy. 2 (Haziran 2017): 195-209.
EndNote Şenaras AE, Çetin İ (01 Haziran 2017) KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 2 195–209.
IEEE A. E. Şenaras ve İ. Çetin, “KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”, ASBİ, c. 17, sy. 2, ss. 195–209, 2017.
ISNAD Şenaras, Arzu Eren - Çetin, İşın. “KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17/2 (Haziran 2017), 195-209.
JAMA Şenaras AE, Çetin İ. KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. ASBİ. 2017;17:195–209.
MLA Şenaras, Arzu Eren ve İşın Çetin. “KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 17, sy. 2, 2017, ss. 195-09.
Vancouver Şenaras AE, Çetin İ. KAMU HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYETİN ÇOK BOYUTLU ÖLÇEKLEME İLE ANALİZİ. ASBİ. 2017;17(2):195-209.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr