Sosyo-ekonomik
olarak öncü sektörlerden olan otomobil sektöründe, zenginleştirilmiş ürün
boyutunda yer alan garanti ve bakım, satış sonrası hizmetlerin etkin ve verimliliği
açısından oldukça önemlidir. Bakım periyodlarının süresi markadan markaya
değişebildiği gibi aynı markalar için ülkeden ülkeye göre de değişebilmektedir.
Bu çalışma da farklı markaların bakım periyodları karşılaştırılmış ve Nissan
markası özelinde daha detaylı analiz yapılmıştır. Niteliksel olan bu çalışmada
mülakat yöntemiyle yetkililerden alınan bilgiler ve otomobil üreticilerinin
resmi internet sitelerinden elde edilen veriler sonucunda bakım periyodları sıklığının
pazarlama stratejisi, teknik gereklilik ve ticari yönünün olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Bazı markalar için Türkiye’deki periyodik bakım aralıkları
göreceli olarak kısa olup müşteri memnuniyeti açısından bakım aralıklarının
Avrupa Birliği normlarında uzatılması veya kısa tutulma nedeninin objektif
olarak açıklanması gerekmektedir. Türkiye’de bakım periyodu uzun olan otomobil
üreticileri de bu üstünlüklerini pazarlama iletişimlerinde yer vererek rekabet
avantajı sağlayabileceklerdir.
Pazarlama Stratejisi Pazarlama İletişimi Periyodik Bakım Satış Sonrası Hizmetler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr