BibTex RIS Kaynak Göster

The Foreign Roots of Yahweism as National Religion of Israelians

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 19, 23.06.2011
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.267

Öz

Yahweh was adopted by Moses as the official name of the God of Israel and gained ground rapidly. In Mosaic Israel only a single God could appear in the Balaam oracles. Yahweh replaced Ba’al in Yahwistic poems, while El names were replaced by Elohim. El, whose name is translated into Accadian as the god of father. El is the patron of ancestor worship and in the head of the pantheon. But the God of Israel remained the God of all the earth, but not equally of all men. He was the Creator, more powerful than other gods; but the children of Jacob alone were His choosen race. Yahweism remained the child of its parent. It was a one-world, nominally monopheistic religion, with no interest in the thereafter, no concept of hell or heaven, no system rewards or punisments after death, no mediator things such as angels.

İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 19, 23.06.2011
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.267

Öz

Yahve*, İsrail Tanrısının resmi ismi olarak Musa tarafından uyarlanmıs ve süratle yayılmıstır. Musa’nın yolundan ilerleyen İsrail’de, Baal kehaneti olarak, tek bir Tanrı ortaya çıkmıstır. Yahveist siirlerde El ismi Elohim olarak uyarlandıgı gibi, Yahve ismi Baal ismi ile yer degistirilmistir. El, Akadcaya tanrı babası olarak çevrilmektedir. El, atalarının tapınmasını himaye eden tapınakta bütün ilahların basıdır. Oysa İsrail’in Tanrısı, bütün yeryüzünün tek ilahı olarak kalmasına ragmen, bütün insanlara esit yaklasmamaktadır. Yahve, tek yaratıcıdır, diger bütün ilahlardan çok daha fazla güçlüdür. Ancak, yalnızca Yakub’un çocukları ırk olarak seçilmistir. Yahveizmde akrabalık bagı devam etmektedir. Bir tek dünya vardır, sözde tektanrı dini olarak tanıtılmaktadır, ölümden sonraki hayata pek ilgi duyulmamaktadır, cennet ya da cehennem diye kavramları dahi yoktur, ölümden sonra ödüllendirme ya da cezalandırma sistemleri hiç yoktur, aracılık islevini gören melekler de yoktur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kürşat Haldun Akalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akalın, K. H. (2011). İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 1-19. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.267
AMA Akalın KH. İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri. ASBİ. Haziran 2011;11(1):1-19. doi:10.11616/AbantSbe.267
Chicago Akalın, Kürşat Haldun. “İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2011): 1-19. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.267.
EndNote Akalın KH (01 Haziran 2011) İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 1 1–19.
IEEE K. H. Akalın, “İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri”, ASBİ, c. 11, sy. 1, ss. 1–19, 2011, doi: 10.11616/AbantSbe.267.
ISNAD Akalın, Kürşat Haldun. “İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11/1 (Haziran 2011), 1-19. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.267.
JAMA Akalın KH. İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri. ASBİ. 2011;11:1–19.
MLA Akalın, Kürşat Haldun. “İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 1, 2011, ss. 1-19, doi:10.11616/AbantSbe.267.
Vancouver Akalın KH. İsraillilerin Ulusal Dini Olarak Yahveizmin Yabancı Kökenleri. ASBİ. 2011;11(1):1-19.

Cited By

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr