Aileler çocukların ilk ögretmenleridir ve okula baslayana kadar çocuklarının gelisim ve egitimlerinden birinci derecede sorumludurlar. Çocuklar okula basladıgında bu sorumlulukları sona ermez sadece ögretmenlerle paylasılır. Ailelerin çocuklarının egitimi konusunda sahip oldukları sorumluluk ve güç, okulöncesi egitimde planlı aile katılımı etkinlikleriyle sürekli ve etkin hale getirilebilir. Bu çalısmada okul öncesi egitimde aile katılımı; planlama, ögretmenin rolü, program- ögrenci-aile ve ögretmen açısından katkıları, aile katılımında yapılan yanlıs uygulamalar ve aile katılımı etkinlik türleri çerçevesinde ele alınmıstır.
Parents are the first teachers of their children. They are foremost responsible for their children’s growth and education until they start school. Their responsibilities do not end and are just shared with the teachers after their children start school. Parents’ responsibilities and powers over their children’s education could be utilized and extended during preschool education by the help of planned educational activities that require active involvement of parents. In this study, parental involvement in preschool education are investigated under the framework of planning, the role of the teachers, its contributions to curriculum, children, teachers and parents, types of parental involvement activities and some incorrect implementations of parental involvement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr