The purpose of this study was to investigate the effects of thought experiments on students? conceptual understanding of Newton?s Laws of Motion and Logical Thinking Ability. The sample of this study consisted of 20 students from eleventh grade in High School. Students did six taught experiments during instruction in cooperative learning environment which included strong man, flies in the jar, dynamics, solar chimney, tunnel through the earth and magnet car. One group pre-post tests quasi experimental design was used. In order to test treatment effects, Newton?s laws of Motion Test (NLMT) and Logical Thinking Ability Test (LTAT) were administered as pre- and post test to the students. The results of Independent t-Test showed that students? conceptual understanding of Newton?s Laws of Motion and Logical Thinking Ability increased from pre-NLMT and pre-LTAT to post-NLMT and post-LTAT. In order to improve the students? conceptual understanding of Newton?s Laws of Motion and Logical Thinking Ability, some suggestions are given under the light of the findings of this study and under the guidance of the previous research in the literature in this field.
Physics Education; Thought Experiments; Logical Thinking Ability; Level of Conceptual Understanding.
Bu çalıGmanın amacı, düGünce deneylerinin fizik eğitiminde uygulanabilirliğini, öğrencilerin mantıksal düGünme becerileri ve kavramsal anlama düzeylerine etkisini araGtırmaktır. Tek gruplu öntest-sontest modelinde olan örneklem, Lisede öğrenim gören 20, 11.sınıf öğrencisi üzerinde yapıldı. GGbirlikli öğrenme grupları haline getirilen öğrenciler, kendilerine verilen altı tane; güçlü adam, kavanozdaki sinek, dinamik, güneG bacası, dünyadan ortasından geçen tünel ve manyetik araba düGünce deneylerini ve Newton Hareket Kanunları ile Glgili Kavramsal Anlama Testini yapmıGlardır. Bu testler, ön-test ve son-test olarak gruba uygulanmıGtır. Veri toplama aracı olarak Mantıksal DüGünme Yeteneği Testi (MDYT) ve Newton Hareket Kanunları ile Glgili Kavramsal Anlama Testi (NHKKAT) uygulanmıGtır. Yapılan bağımsız t-testi sonucunda, öğrencilerin mantıksal düGünme becerileri ve temel fizik konularındaki kavramsal anlama düzeylerinde artıG gözlenmiGtir. Öğrencilerin Mantıksal DüGünme Yeteneğini ve Newton?un Hareket Kanunları ile Glgili Kavramsal Anlamalarını daha da geliGtirmek için, bu çalıGmanın sonuçları ıGığında ve bu alanda daha önce yapılmıG çalıGmalara göre bazı tavsiyelerde bulunulmuGtur.
Fizik Eğitimi; DüGünce Deneyleri; Mantıksal DüGünme Becerisi; Kavramsal Anlama Düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2009 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr