BibTex RIS Kaynak Göster

NEW PRODUCT DEVELOPMENT IN THE PRODUCTION OF BREAD AND CONSUMER ATTITUDES IN BOLU

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 1, 12 - 26, 28.06.2009
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.245

Öz

Companies are constantly forced to produce new ideas and products because of the factors such as the technological developments, rising competition, and transformations in the demands and needs of consumers in our 21st century. When making changes in their production technologies, companies are also involved with new product development business for responding changing consumer needs. It is important then for the companies to make renewals and product diversities in order for their permanence, growth and goal achievements in the market. The new product development, which is a costly and risky business, constitutes the most significant factor for the companies‘ mastery and profitability in the market. This study aims to bring about a new perspective to the companies in the bread sector, which seeks consumer orientation and long-term connections with consumers and which applies and seek to apply this product development strategy in their marketing understanding in order to be preferable in bread sector. This study, conducted in Bolu, elaborates on the new product development concept as a marketing strategy and presents its application in bread sector.

Kaynakça

  • ANDERSON, Carl L. (1988). Management Skills Functions and Organization Performance. Boston.
  • ANDERSON, Simon P.; De Palma, Andre. (1996). Thisse, Jacques Francois Discrete Choice Theory of Product Differentiation - London: MIT Press,
  • ANNACCHİNO A., Marc A., (2003). New Product Development: From Initial Idea to Product Management: Elsevier Science & Technology Boks
  • BARKER, Alan. (2001). Yenilikçiliğin Simyası.(Çev.:Ahmet Kardam).İstanbul:Mess Yayın,
  • BOOZ Alen., Booz Hamilton (1982). New Product Management for the 1980 New York:
  • CHESTER Wassan R. (1997). What is New About a New Product - 1960. - Journal of Marketing. CRAWFORD C. M. (1997). New Products Management - Chicago : Irwin,.
  • HONG Paul, Roha James (2007) Internationalization, product developmentnext term and performance outcomes: A comparative study of 10 countries - oledo, OH43606, USA : . — Cilt Department of Information, Operations and Technology Management,.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi. (2006). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta yayımları, Kasım
  • NAKİP, Mahir. (2003)Pazarlama Araştırmları(Teknikler ve Uygulamalar), Ankara: Seçkin Yayınları,
  • TEK, Ömer B. (1999). .Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları(8.Baskı)
  • TROTT, Paul (2005). Inovation Management And New Product Development: University of Portsmouth Business School, Prentice Hall,
  • TUNCER, Doğan ve diğerleri. (1992). Pazarlama.Ankara: Gazi Yayınları,.
  • TURGAY, Tayfun. (1995). ―Yeni Ürün Yönetiminde Stratejik Hedefler‖, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi http://www.merlin.com.tr/index.php?ana_id=40&sablon_id=19&oz=5&arsiv=0&lang ... 21.10.2007 Yıl: 6, Sayı: 1, Uno.

Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 1, 12 - 26, 28.06.2009
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.245

Öz

Gçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda teknolojideki geliGmelerin ve rekabetin artması tüketicinin istek ve ihtiyaçlarındaki değiGmeler… vb. gibi faktörler nedeni ile iGletmeler, sürekli yeni fikirler ve ürünler üretmek zorundadırlar. GGletmeler, üretim teknolojilerinde değiGiklik yaparken, değiGen tüketici ihtiyaçlarına ve isteklerine cevap verebilmek için de yeni ürün geliGtirme faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Dolayısıyla iGletmelerin pazarda yaGamlarını devam ettirebilmeleri, büyüyebilmeleri ve amaçlarını gerçekleGtirebilmeleri için yenilikler ve farklılıklar yapması önemlidir. Yeni ürün geliGtirme maliyetli ve riskli bir iG olup iGletmelerin pazar egemenliğinin ve karlılığının en önemli unsurunu oluGturmaktadır. AraGtırmanın amacı, ekmek sektöründe tercih edilen iGletme olmak için müGteri odaklı olmayı amaç edinen ve müGterilerle uzun vadeli çalıGmayı hedefleyen, pazarlama anlayıGı çerçevesinde bunu uygulamak isteyen ve uygulayan iGletmelere farklı bir bakıG açısı getirmektir. Bolu ilinde yapılan bu çalıGmada, pazarlama anlayıGında yeni ürün geliGtirme konusu ele alınmıG ve ekmek sektöründe uygulamaya yer verilmiGtir.

Kaynakça

  • ANDERSON, Carl L. (1988). Management Skills Functions and Organization Performance. Boston.
  • ANDERSON, Simon P.; De Palma, Andre. (1996). Thisse, Jacques Francois Discrete Choice Theory of Product Differentiation - London: MIT Press,
  • ANNACCHİNO A., Marc A., (2003). New Product Development: From Initial Idea to Product Management: Elsevier Science & Technology Boks
  • BARKER, Alan. (2001). Yenilikçiliğin Simyası.(Çev.:Ahmet Kardam).İstanbul:Mess Yayın,
  • BOOZ Alen., Booz Hamilton (1982). New Product Management for the 1980 New York:
  • CHESTER Wassan R. (1997). What is New About a New Product - 1960. - Journal of Marketing. CRAWFORD C. M. (1997). New Products Management - Chicago : Irwin,.
  • HONG Paul, Roha James (2007) Internationalization, product developmentnext term and performance outcomes: A comparative study of 10 countries - oledo, OH43606, USA : . — Cilt Department of Information, Operations and Technology Management,.
  • İSLAMOĞLU, Hamdi. (2006). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta yayımları, Kasım
  • NAKİP, Mahir. (2003)Pazarlama Araştırmları(Teknikler ve Uygulamalar), Ankara: Seçkin Yayınları,
  • TEK, Ömer B. (1999). .Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları(8.Baskı)
  • TROTT, Paul (2005). Inovation Management And New Product Development: University of Portsmouth Business School, Prentice Hall,
  • TUNCER, Doğan ve diğerleri. (1992). Pazarlama.Ankara: Gazi Yayınları,.
  • TURGAY, Tayfun. (1995). ―Yeni Ürün Yönetiminde Stratejik Hedefler‖, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi http://www.merlin.com.tr/index.php?ana_id=40&sablon_id=19&oz=5&arsiv=0&lang ... 21.10.2007 Yıl: 6, Sayı: 1, Uno.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ruziye Cop Bu kişi benim

Hatice Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cop, R., & Doğan, H. (2009). Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 12-26. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.245
AMA Cop R, Doğan H. Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama. ASBİ. Haziran 2009;9(1):12-26. doi:10.11616/AbantSbe.245
Chicago Cop, Ruziye, ve Hatice Doğan. “Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme Ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, sy. 1 (Haziran 2009): 12-26. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.245.
EndNote Cop R, Doğan H (01 Haziran 2009) Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1 12–26.
IEEE R. Cop ve H. Doğan, “Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama”, ASBİ, c. 9, sy. 1, ss. 12–26, 2009, doi: 10.11616/AbantSbe.245.
ISNAD Cop, Ruziye - Doğan, Hatice. “Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme Ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/1 (Haziran 2009), 12-26. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.245.
JAMA Cop R, Doğan H. Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama. ASBİ. 2009;9:12–26.
MLA Cop, Ruziye ve Hatice Doğan. “Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme Ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 1, 2009, ss. 12-26, doi:10.11616/AbantSbe.245.
Vancouver Cop R, Doğan H. Ekmek Üretiminde Yeni Ürün Geliştirme ve Tüketici Tutumlarıyla İlgili Bir Uygulama. ASBİ. 2009;9(1):12-26.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr