Private labels have been strengthened and become the rival for producer brands together with the orientation of the competition balance in delivery channels towards the retailers and an increase in their market portion. The changes in consumers’ life styles, purchasing behaviours and expectations due to various reasons led to some changes in retailers’ marketing methods. Looking for new ways to differentiate, retailers are creating a new brand on which their names are written. The value retailers give on products and services is increasing day by day with the created private labels. This research about the private label products is made to determine the attitudes and choices of consumers, who have the freedom of purchase, towards the private label products.
Market markaları, dagıtım kanallarında rekabet dengesinin perakendecilere geçmesi ve pazar payının artmasıyla güçlenmis ve üretici markalara rakip duruma gelmistir. Çesitli nedenlerle tüketicilerin yasam tarzlarında, satınalma davranıslarında, beklentilerinde meydana gelen degismeler perakendecilik pazarlama yöntemlerinde bazı degisiklikleri de beraberinde getirmistir. Perakendeciler çesitli farklılasma yolları arayarak, üzerinde kendi adlarının bulundugu yeni bir marka yaratma çabası içine girmislerdir. Meydana gelen market markalarıyla perakendecilerin ürün ve hizmetlere yükledigi deger giderek artmaktadır. Market markalı ürünlere yönelik yapılan bu çalısma ürünlerin farklı çesitlerini satın alma serbestligine sahip olan tüketicilerin market markalarına yönelik tutumlarını ve tercihlerini belirlemek amacıyla yapılmıstır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr