BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 143 - 155, 01.11.2008
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.234

Öz

One of the most, important improvements realized in the social responsibilities of schools where the changes and innovatians have been carried out is, "School-based management" .Its aim is to improve the school-environment, to ugprade the work-satisfaction of personnel and to train personnel continuously and to develop the school activities in cooperation with environment. These changes have caused the changes in the roles of the people in the school and the environment. The purpose of the study is to evaluate the role and contribution of supervisory system in the application of school-based management by the opinions of administrators, teachers and supervisors and to subm it suggestions. For this purpose, the opinions of teachers, administrators and supervisors were evaluated by "Supervisory Proficiencies Questionnaire". At the end, it was found that supervisors stated that they realized their role effectively but the teachers and administrators didn't agree with them.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1994). Öğretmenlerin Okuldaki Karara Katılımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. , Hacettepe Üniv. Sosyal Bil. Ens., Ankara.
  • Arterbury, E. , Hord, S. M. Site -Based Decision Making: Its Potential
  • for Enchanging Learner Outcomes.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul -Kuram Uygulama ve Araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Başaran, İ. E (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara.
  • Bayrak, C. (1999). Yönetim Biliminin Alanı ve Kapsamı. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Adaylarının Eğitimi Programı Ders Notları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cranson, N. C. (2001). “Collaborative Decision-Making and School- Based Management: Challenges, Rheteoric and Reality”, Journal of www.literacy.unisa.edu.aujee/papers/JEEVOL2NO2/2001.32.pdf Erişim Tarihi: 17 Ocak 2008. Enquiry, c:2, n:2,
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chapman, J.D. (1990). School Based Decision-Making and Management. London: The Falmer Press.
  • Dempster, N. (2000). “Guilty or Not: The İmpact and Effects of Site- Based Management on Schools”, Journal of Educational Administration, http://www.emerald.library.com, Erişim Tarihi: 17 Ocak 2008. vol: 138, ss: 47-63,
  • Duttweiler, P. C(1989) A Look At School -Based Management. Insights on Educational Policy and Practice.
  • Ferlie, E. , Ashburner, L., Pettigrew, A. (1996). The New Public Management in Action. Oxford: Oxford University Press.
  • Güçlü, N. (2000). "Okula Dayalı Yönetim", Milli Eğitim Dergisi, n: 48.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). Son On Yılda, İlköğretim Müfettişlerinin Rolünde Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens. Ankara.
  • Uygulamalarında Değişmeler.
  • (2002). “Denetçilerin değerlendirilmesi”, A.İ.B.Ü. Eğitim Fak.
  • Dergisi, c: 12, n: 3.
  • Kaya, Y. K.(1993). Eğitim Yönetimi, Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Set Ofset Yayıncılık.
  • Lovell, J. T. , Wiles, K. (1983). Supervision for Beter Schools. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • MEB (1999). “Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi”, Mili Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi.
  • Memişoğlu, S. (2001). Çağdaş Eğitim Denetimi İlkeleri Açısından İlköğretim Okullarında Öğretmen Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. A.İ.B.Ü. Sosyal Bil. Ens. , Bolu.
  • Oswald L. J. (1995). School -Based Management. Ed. No:99.
  • Özdemir, S. (1998). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Preston, L. E. , Post, J. (1977). “The Third Managerial Revolution", Academy of Management Journal. ss: 476 - 481.
  • Watkins P.(1991) "Developing Education in Victoria Tension in the Role and Selection of Principals" Journal Of Educatronal Administration, c: 29, n: 1, ss: 22 – 38.
  • White, P. A. Resource Materials on School-Based Management. New Brunswick N. J. :Center for Policy Research in Education, Rutgers University.
  • Yemenici, H. (2001). Okula Dayalı Yönetim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bil. Ens. , Eskişehir.

Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 1, 143 - 155, 01.11.2008
https://doi.org/10.11616/AbantSbe.234

Öz

Toplumda degisme ve gelismenin gerçeklestigi ögrenme merkezleri olan okulların toplumsal sorumluluklarında meydana gelen en önemli yeniliklerden birisi" Okul Dayalı Yönetim Anlayısı" dır. Amacı, okul çevresini gelistirmek, yönetimin etkinligini yükseltmek, personelin is doyumunu yükseltmek ve personeli sürekli gelistirmek ve okul etkinliklerini yakın ve uzak çevre ile isbirligi halinde iyilestirmektir. Bu degismeler, okul ortamında ve çevresinde bulunan kisilerin görev alanlarında ve rollerinde de genislemeye neden olmaktadır. Bu çalısmanın amacı, denetim sisteminin, okula dayalı yönetim anlayısının uygulanmasındaki rolünün ve katkısının, yönetici ögretmen ve müfettisler açısından degerlendirilmesi ve önerilerin sunulmasıdır. Bu amaçla Bolu ilinde ilkögretim okullarında göreli ögretmen, yönetici ve müfettislerin görüsleri, Müfettis Yeterlilikleri Anketi yoluyla degerlendirilmistir. Sonuçta, müfettisler, söz konusu yeterlilikleri yerine getirdiklerini belirttiler. Yönetici ve ögretmenler, bu görüse katılmamaktadırlar.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1994). Öğretmenlerin Okuldaki Karara Katılımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. , Hacettepe Üniv. Sosyal Bil. Ens., Ankara.
  • Arterbury, E. , Hord, S. M. Site -Based Decision Making: Its Potential
  • for Enchanging Learner Outcomes.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul -Kuram Uygulama ve Araştırma. Ankara: Erek Ofset.
  • Başaran, İ. E (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara.
  • Bayrak, C. (1999). Yönetim Biliminin Alanı ve Kapsamı. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Adaylarının Eğitimi Programı Ders Notları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Bursalıoğlu, Z. (1991). Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cranson, N. C. (2001). “Collaborative Decision-Making and School- Based Management: Challenges, Rheteoric and Reality”, Journal of www.literacy.unisa.edu.aujee/papers/JEEVOL2NO2/2001.32.pdf Erişim Tarihi: 17 Ocak 2008. Enquiry, c:2, n:2,
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chapman, J.D. (1990). School Based Decision-Making and Management. London: The Falmer Press.
  • Dempster, N. (2000). “Guilty or Not: The İmpact and Effects of Site- Based Management on Schools”, Journal of Educational Administration, http://www.emerald.library.com, Erişim Tarihi: 17 Ocak 2008. vol: 138, ss: 47-63,
  • Duttweiler, P. C(1989) A Look At School -Based Management. Insights on Educational Policy and Practice.
  • Ferlie, E. , Ashburner, L., Pettigrew, A. (1996). The New Public Management in Action. Oxford: Oxford University Press.
  • Güçlü, N. (2000). "Okula Dayalı Yönetim", Milli Eğitim Dergisi, n: 48.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). Son On Yılda, İlköğretim Müfettişlerinin Rolünde Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens. Ankara.
  • Uygulamalarında Değişmeler.
  • (2002). “Denetçilerin değerlendirilmesi”, A.İ.B.Ü. Eğitim Fak.
  • Dergisi, c: 12, n: 3.
  • Kaya, Y. K.(1993). Eğitim Yönetimi, Kuram ve Türkiye'deki Uygulama. Ankara: Set Ofset Yayıncılık.
  • Lovell, J. T. , Wiles, K. (1983). Supervision for Beter Schools. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • MEB (1999). “Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi”, Mili Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi.
  • Memişoğlu, S. (2001). Çağdaş Eğitim Denetimi İlkeleri Açısından İlköğretim Okullarında Öğretmen Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. A.İ.B.Ü. Sosyal Bil. Ens. , Bolu.
  • Oswald L. J. (1995). School -Based Management. Ed. No:99.
  • Özdemir, S. (1998). Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem Yayıncılık Ltd. Şti.
  • Preston, L. E. , Post, J. (1977). “The Third Managerial Revolution", Academy of Management Journal. ss: 476 - 481.
  • Watkins P.(1991) "Developing Education in Victoria Tension in the Role and Selection of Principals" Journal Of Educatronal Administration, c: 29, n: 1, ss: 22 – 38.
  • White, P. A. Resource Materials on School-Based Management. New Brunswick N. J. :Center for Policy Research in Education, Rutgers University.
  • Yemenici, H. (2001). Okula Dayalı Yönetim. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bil. Ens. , Eskişehir.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şaduman Kapusuzoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2008
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kapusuzoğlu, Ş. (2008). Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 143-155. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.234
AMA Kapusuzoğlu Ş. Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi. ASBİ. Kasım 2008;16(1):143-155. doi:10.11616/AbantSbe.234
Chicago Kapusuzoğlu, Şaduman. “Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği Ve Katkısının Değerlendirilmesi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16, sy. 1 (Kasım 2008): 143-55. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.234.
EndNote Kapusuzoğlu Ş (01 Kasım 2008) Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 1 143–155.
IEEE Ş. Kapusuzoğlu, “Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi”, ASBİ, c. 16, sy. 1, ss. 143–155, 2008, doi: 10.11616/AbantSbe.234.
ISNAD Kapusuzoğlu, Şaduman. “Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği Ve Katkısının Değerlendirilmesi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16/1 (Kasım 2008), 143-155. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.234.
JAMA Kapusuzoğlu Ş. Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi. ASBİ. 2008;16:143–155.
MLA Kapusuzoğlu, Şaduman. “Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği Ve Katkısının Değerlendirilmesi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 16, sy. 1, 2008, ss. 143-55, doi:10.11616/AbantSbe.234.
Vancouver Kapusuzoğlu Ş. Okula Dayalı Yönetimde Denetim Sisteminin İşlevselliği ve Katkısının Değerlendirilmesi. ASBİ. 2008;16(1):143-55.

   15499    15500  15501   15502

E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr