One of the most, important improvements realized in the social responsibilities of schools where the changes and innovatians have been carried out is, "School-based management" .Its aim is to improve the school-environment, to ugprade the work-satisfaction of personnel and to train personnel continuously and to develop the school activities in cooperation with environment. These changes have caused the changes in the roles of the people in the school and the environment. The purpose of the study is to evaluate the role and contribution of supervisory system in the application of school-based management by the opinions of administrators, teachers and supervisors and to subm it suggestions. For this purpose, the opinions of teachers, administrators and supervisors were evaluated by "Supervisory Proficiencies Questionnaire". At the end, it was found that supervisors stated that they realized their role effectively but the teachers and administrators didn't agree with them.
Toplumda degisme ve gelismenin gerçeklestigi ögrenme merkezleri olan okulların toplumsal sorumluluklarında meydana gelen en önemli yeniliklerden birisi" Okul Dayalı Yönetim Anlayısı" dır. Amacı, okul çevresini gelistirmek, yönetimin etkinligini yükseltmek, personelin is doyumunu yükseltmek ve personeli sürekli gelistirmek ve okul etkinliklerini yakın ve uzak çevre ile isbirligi halinde iyilestirmektir. Bu degismeler, okul ortamında ve çevresinde bulunan kisilerin görev alanlarında ve rollerinde de genislemeye neden olmaktadır. Bu çalısmanın amacı, denetim sisteminin, okula dayalı yönetim anlayısının uygulanmasındaki rolünün ve katkısının, yönetici ögretmen ve müfettisler açısından degerlendirilmesi ve önerilerin sunulmasıdır. Bu amaçla Bolu ilinde ilkögretim okullarında göreli ögretmen, yönetici ve müfettislerin görüsleri, Müfettis Yeterlilikleri Anketi yoluyla degerlendirilmistir. Sonuçta, müfettisler, söz konusu yeterlilikleri yerine getirdiklerini belirttiler. Yönetici ve ögretmenler, bu görüse katılmamaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr