More than 2.7 billion social
media users around the world share their ideas about various brands through
many devices at any time. The goal of this research is to study the social network
communication formats of subscription-based video-on-demand services (SVOD)
brands on Twitter, which is the fourth most widely followed social media site
over 274 million users. Netflix, Tivibu, and Blutv’s Turkey accounts had been categorized
via descriptive content analysis for three months. We found that SVOD brands
conducted their brand communication activities consistently on their Twitter
accounts, other digital channels, and in traditional media while engaging with
their followers with an independent approval. It was also determined that Netflix
has accounts for different communication purposes, and Tivibu's electronic
word-of-mouth (eWOM) behavior maintains a discouraging communication.
Dünya çapında 2,7 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı farklı
ürünler ve markalar hakkındaki düşüncelerini her an farklı cihazlar yoluyla
paylaşmaktadır. Aboneliğe dayalı talebe bağlı video servislerine (SVOD) erişim daha
önce olmadığı kadar kolaylaşmıştır. Bu çalışmada, 250 milyondan fazla
kullanıcısıyla dünyada en yaygın olarak takip edilen dördüncü sosyal ağ sitesi
Twitter üzerinden SVOD markalarının sosyal ağ iletişim stillerinin analizi
amaçlanmıştır. Tarama modeli kullanan araştırmada, Netflix, Tivibu ve Blutv’nin
Türkçe paylaşım yapan hesaplarındaki tweetleri üç ay boyunca incelenmiş ve kategorilere
ayrılmıştır. Sonuç olarak SVOD firmalarının Twitter hesaplarındaki marka iletişimleri
ile diğer dijital mecralar ve geleneksel medyadaki pazarlama iletişimlerini
tutarlı yürüttükleri, takipçileriyle bağımsız bir onaylama ile iletişime
geçtikleri görülmüştür. Farklı amaçlara yönelik hesaplara belirli dönemde sadece
Netflix’in sahip olduğu ve Tivibu’nun elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM)
davranışını cesaretlendirmeyen bir iletişim sürdürdüğü tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr