Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF FEMALE LAWYER INTERVIEWS THAT HAVE BEEN STRUCTURED WITHIN THE SCOPE OF BAŞKENT UNIVERSITY FACULTY OF GENDER AND LAW CLINIC COURSE

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 505 - 556, 28.11.2024

Öz

Clinical law education is a method that presumes and aims students to learn by touching the “real” life. Legal clinic at Başkent University Facult of Law has been fulfilled in 2019-2020, 2020-2021 and 2021-2022 academic years with the content of “gender and law”. As the outcome of the course, 164 interviews evaluated that has been held by students with women lawyers. In this article, briefly explained what clinical education is, and it’s goals. Also by evaluating the interviews, in what way the clinical practice has been done in Başkent University Faculty of Law. This paper may serve a guiding role to prepare lawyers internship or vocational training programs’ contents. Interview questions have been designed with students as a teamwork, they have been formulated as to be the material for sociological data analysis. So this work reveals the importance of this issue should be kept up with qualitative and quantitave methods, periodically.

Kaynakça

  • AĞAOĞLU CANAY, Hatike Dilara/ ŞAHİN ÜNVER, Fatma Süzgün, Feminist Hukuk Metodolojisi ve Feminist Avukatlık, Kadın Yazıları (ed.) Türkan YALÇIN, Savaş Yay., Ankara, 2020
  • ANSAY, Tuğrul, Hukuk Eğitiminde Reform (Bir Deneme), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 26, S.1-2, 1969,s. 261-321.
  • ATALAY, Ahmet Haluk- ÇATALOLUK, Gökçe, Hukukun Feneri ve Günümüzde Bir Sanat Olarak Öğretimi, Hukuk Kuramı, C.2, S.6, Kasım- Aralık 2015, s. 52-58.
  • AZAPAĞASI, Alpaslan/İNAN, Kubilay/ YILMAZ, Jale/ TOKAR GÜNEŞ, Zuhal (ed.), Turgut Tarhanlı tebliği, Uluslararası Hukuk Klinikleri Sempozyumu, Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, 2017
  • CONDLIN, Robert J., The Moral Failure of Clinical Legal Education , University of Maryland School of Law, Faculty Scholarship 296, 1983, s.317-349.
  • D’AMELIO, Mariano, Hukuk Kliniği, Çev. Atıf Akgüç, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, S.2, 1936, s. 70-74. HATİPOĞLU AYDIN, Duygu, Hukuk Klinikleri: Beklentiler, Uygulamalar ve KKTC Hukuk Fakülteleri Açısından Olanaklar, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XXIII, 2019, s.285-309.
  • HAYDOCK, Roger S., Clinical Legal Education: The History and Development of Law Clinic, William Mitchell Law Review, Vol.9/1,1983, s. 103-150. SCHRAG, Philip G., Constructing a Clinic, Georgetown University Law Center, Clinical Law Review 3, 1996, s. 175-247. SOYER, Emre, Türk Hukuk Eğitiminde “Yeni” Bir Yöntem Olarak: Hukuk Klinikleri, 9. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Bildiriler Kitabı II, İstanbul, 2021, s.215-231.
  • ŞAHİN, Fatma Süzgün, Feminist Hukuk Teorisinde Metodoloji, TBB Dergisi (özel sayı), 2017, s. 473-496.
  • TANESİNİ, Alessandra, Feminist Epistemolojilere Giriş, Çev. Gülhan Demiriz, Berivan Binay, Ümit Tatlıcan Sentez Yay., İstanbul, 2012
  • TÜRKMEN, Köksal, Hukuk Eğitiminde Yeni Bir Model Olan Klinik Hukuk Eğitimine İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri, basılmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2018
  • UYGUR, Gülriz, Toplumsal Cinsiyet ve Hukuk: Hukuk Adaletsizdir, Ankara Barosu Dergisi, S. 4, Temmuz 2015, s. 121-132.
  • YÜCEL, Mustafa T./ ACAR, Ali, Hukuk Eğitiminde Klinik Çalışma, https://hukukfelsefesivesosyolojisi.files.wordpress.com/2016/05/hukuk-ec49fitiminde-klinik-c3a7alc4b1c59fma.pdf (23.05.2024)

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ TOPLUMSAL CİNSİYET VE HUKUK KLİNİĞİ DERSİ KAPSAMINDA YAPILMIŞ KADIN AVUKAT GÖRÜŞMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 505 - 556, 28.11.2024

Öz

Klinik hukuk eğitimi, hukuku, öğrencilerin “gerçek” hayatla temas etmesini sağlayarak öğrenmelerini öngören ve amaçlayan bir yöntemdir. Başkent Üniversitesi Hukuk Fakültesinde hukuk kliniği, 2019-2020, 2020-2021 ve 2021-2022 öğretim yıllarında "Toplumsal cinsiyet ve hukuk" içeriğiyle açılmış, dersin çıktısı olarak öğrencilerin toplam 164 kadın avukatla gerçekleştirmiş olduğu görüşmeler değerlendirilmiştir. Yazıda klinik hukuk eğitiminin ne olduğu, amaçları, işlevleri kısaca açıklanmış, kliniğin Başkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi bünyesinde ne şekilde gerçekleştirildiği görüşme içerikleri yorumlanarak ortaya konmuştur. Çalışma, avukatlıkta meslek için eğitimler ya da staj eğitimlerinin bu görüşmelerde işaret edilmiş konuların dikkate alınarak içeriklendirilmesi için yol gösterici bir işlev de yerine getirmiştir. Ayrıca klinik öğrencileriyle tasarlanmış olan görüşme sorularının sosyolojik veri analizine konu edilecek şekilde formüle edilmesi, nicel ve nitel metotlarla periyodik olarak takip edilmesinin de gerekli ve önemli olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • AĞAOĞLU CANAY, Hatike Dilara/ ŞAHİN ÜNVER, Fatma Süzgün, Feminist Hukuk Metodolojisi ve Feminist Avukatlık, Kadın Yazıları (ed.) Türkan YALÇIN, Savaş Yay., Ankara, 2020
  • ANSAY, Tuğrul, Hukuk Eğitiminde Reform (Bir Deneme), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 26, S.1-2, 1969,s. 261-321.
  • ATALAY, Ahmet Haluk- ÇATALOLUK, Gökçe, Hukukun Feneri ve Günümüzde Bir Sanat Olarak Öğretimi, Hukuk Kuramı, C.2, S.6, Kasım- Aralık 2015, s. 52-58.
  • AZAPAĞASI, Alpaslan/İNAN, Kubilay/ YILMAZ, Jale/ TOKAR GÜNEŞ, Zuhal (ed.), Turgut Tarhanlı tebliği, Uluslararası Hukuk Klinikleri Sempozyumu, Adalet Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, 2017
  • CONDLIN, Robert J., The Moral Failure of Clinical Legal Education , University of Maryland School of Law, Faculty Scholarship 296, 1983, s.317-349.
  • D’AMELIO, Mariano, Hukuk Kliniği, Çev. Atıf Akgüç, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, S.2, 1936, s. 70-74. HATİPOĞLU AYDIN, Duygu, Hukuk Klinikleri: Beklentiler, Uygulamalar ve KKTC Hukuk Fakülteleri Açısından Olanaklar, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XXIII, 2019, s.285-309.
  • HAYDOCK, Roger S., Clinical Legal Education: The History and Development of Law Clinic, William Mitchell Law Review, Vol.9/1,1983, s. 103-150. SCHRAG, Philip G., Constructing a Clinic, Georgetown University Law Center, Clinical Law Review 3, 1996, s. 175-247. SOYER, Emre, Türk Hukuk Eğitiminde “Yeni” Bir Yöntem Olarak: Hukuk Klinikleri, 9. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Bildiriler Kitabı II, İstanbul, 2021, s.215-231.
  • ŞAHİN, Fatma Süzgün, Feminist Hukuk Teorisinde Metodoloji, TBB Dergisi (özel sayı), 2017, s. 473-496.
  • TANESİNİ, Alessandra, Feminist Epistemolojilere Giriş, Çev. Gülhan Demiriz, Berivan Binay, Ümit Tatlıcan Sentez Yay., İstanbul, 2012
  • TÜRKMEN, Köksal, Hukuk Eğitiminde Yeni Bir Model Olan Klinik Hukuk Eğitimine İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri, basılmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2018
  • UYGUR, Gülriz, Toplumsal Cinsiyet ve Hukuk: Hukuk Adaletsizdir, Ankara Barosu Dergisi, S. 4, Temmuz 2015, s. 121-132.
  • YÜCEL, Mustafa T./ ACAR, Ali, Hukuk Eğitiminde Klinik Çalışma, https://hukukfelsefesivesosyolojisi.files.wordpress.com/2016/05/hukuk-ec49fitiminde-klinik-c3a7alc4b1c59fma.pdf (23.05.2024)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatike Dilara Ağaoğlu Canay 0000-0002-7980-7856

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2024
Kabul Tarihi 13 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ağaoğlu Canay, H. D. (2024). BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ TOPLUMSAL CİNSİYET VE HUKUK KLİNİĞİ DERSİ KAPSAMINDA YAPILMIŞ KADIN AVUKAT GÖRÜŞMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Başkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 505-556.