Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Oyuncunun Beden Ötesi Deneyiminde Pratik Bir Araç: Hayali Beden

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 13, 27.12.2024

Öz

Bu makalede Michael Chekhov tekniğinde rolün yaratım sürecinde kullanılan araçlardan biri olan “hayali beden” ve bu aracın oyunculuk pratiğine nasıl uygulandığı incelenmektedir. Hayali beden, oyuncunun karakterin fiziksel özelliklerini zihninde canlandırmasını ve bu hayali bedeni bir giysi gibi üzerine giymesini içeren bir araçtır. Bu araç, karakterin duruşu, jestleri ve hareketlerinin yanı sıra duygusal ve düşünsel boyutlarının da oyuncuya aktarılmasını sağlar. Hayali beden, oyuncunun karakterle bütünleşmesine ve onu sahnede daha gerçekçi bir şekilde canlandırmasına yardımcı olur. Bu süreç, aşamalı olarak gerçekleşir ve oyuncunun hem bedensel hem de psikolojik deneyimini derinden etkiler. Literatür taraması yöntemi ile oluşturulan bu çalışma, hayali beden aracının oyunculara sunduğu olanakları ve karakteri zihinsel bir kavramdan çıkarıp bedensel bir deneyime dönüştürmedeki rolünü ele alacaktır.

Proje Numarası

3

Kaynakça

  • Ashperger, C. (2008). The Rhythm of Space and the Sound of Time Michael Chekhov’s Acting Technique in the 21st Century. Amsterdam-New York: Rodopi.
  • Chamberlain, F. (2004). Michael Chekhov. London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Chekhov, M. (1985). To The Actor. New York: Harper & Row Publishers.
  • Chekhov, M. (2006). The Path of The Actor. London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Chekhov, M. (2014). Oyuncuya, çev.: B. Halaçoğlu. İstanbul: Mitos-Boyut Yayınları.
  • Cornford, T. (2019). Michael Chekhov: Directing an Actors Theatre. ed.: A. Skinner, Russian Theatre in Practice: The Director’s Guide, pp. 95–108, London: Methuen Drama.
  • Daboo, J. (2007). Michael Chekhov and the embodied imagination: Higher self and non-self, Studies in Theatre and Performance, Vol. 27:3, pp. 261-273, Taylor & Francis Online.
  • Petit, L. (2010). The Michael Chekhov Handbook for The Actor. London and New York: Taylor & Francis Group.
  • Rushe, S. (2019). Michael Chekhov’s Acting Technique: A Practitioner’s Guide. London: Methuen Drama.
  • Cornford, T. (2012). The Importance of How: Directing Shakespeare with Michael Chekhov’s Technique. Shakespeare Bulletin , Vol. 30, No. 4, pp. 485-504, The Johns Hopkins University Press. https://www.jstor.org/stable/26354895. Erişim tarihi: 31.03.2024.
  • Turner, C. (1996). Dreaming the Role: Acting and the Structure of Imagination. Journal of the Fantastic in the Arts , 1996, Vol. 7, No. 4 (28), Special Issue: Dream and Narrative Space, pp. 16-29, International Association for the Fantastic in the Arts. https://www.jstor.org/stable/43308266. Erişim tarihi: 31.03.2024.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Performans Sanatları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammed Furkan Tekbıyık 0000-0003-1039-0092

Proje Numarası 3
Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 11 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekbıyık, M. F. (2024). Oyuncunun Beden Ötesi Deneyiminde Pratik Bir Araç: Hayali Beden. BAU ART Sanat Dergisi, 2(2), 1-13.