Bu çalışmada, Cumhuriyet Dönemi Ortaöğretim Kimya Öğretim Programlarının Esnek program ve uygulamaları ve bu uygulamalar sırasında karşılaşılan güçlükler ortaya konmuştur. Bu kapsamda 1930, 1938, 1956, 1960, 1970, 1971, 1973, 1985, 1992, 1996 ve 2007 kimya öğretim programları esneklik özellikleri açısından doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada kullanılan bilgilerin güvenilir olduğu varsayılmıştır. Çalışmanın evrenini, 1930’dan 2007’e kimya programları ile ilgili tüm basılı belgeler oluşturmuştur. Örneklemini ise, 1930, 1938, 1956, 1960, 1970, 1971, 1973, 1985, 1992, 1996 ve 2007 kimya programları kapsamaktadır. Sonuç olarak, Cumhuriyetten günümüze kimya öğretim programlarında esneklik özelliğine uyulmaya çalışıldığı tespit edilmiştir
This study aims to identify the Republican Era secondary school chemistry education programs in terms of flexibility and practices and difficulties encountered during these practices. Within this scope, the chemistry education programs belonging to 1930, 1938, 1956, 1960, 1970, 1971, 1973, 1985, 1992, 1996 and 2007 were examined in terms of flexibility features through document analysis. The data gathered in the study are assumed to be reliable. The universe of the study comprised all of the written documents related to chemistry programs from 1930 to 2007. As for the sample, it comprised the chemistry programs of 1930, 1938, 1956, 1960, 1970, 1971, 1973, 1985, 1992, 1996 and 2007. In conclusion, it is determined that the chemistry education programs from the beginning of the Republican Era to the present day have incorporated the feature of flexibility
Chemistry education programs flexibility programs Republican Era
Diğer ID | JA22DE42RJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2 |