Zaman ve maliyetin sınırlı olmasından dolayı, trafik hacim değerleri karayolları üzerindeki her bağlantı yolu için daima gözlemlenemez. Bu bakımdan, ulaşım planlamasının yapılabilmesi için, önce Başlangıç-Varış (B-V) çiftlerini bağlayan karayolu bağlantıları üzerindeki trafik hacimlerinin gerçeği en iyi yansıtacak şekilde tahmin edilmesi gereklidir. Bunun için çalışmada B-V çiftlerinin giriş-çıkış kesimlerindeki yıllık ortalama günlük trafik (YOGT) değerlerinden ve bölgenin farklı sosyo ekonomik karekterleri ile bölgede üretilen seyahat sayıları arasındaki ilişkiden yararlanılarak seyahat üretimi matrisi belirlenmiştir. Gelişen sosyo ekonomik faktörlere göre güncelleme kolaylığı olması ve büyük ölçekli ulaşım planlamalarında tercih edilmesi, uzun dönemli kullanımlar için uygun olması sebebiyle tercih edilen çift (üretim-çekim) kısıtlı çekim yöntemi için geliştirilen makro yazılım ile seyahat dağılımı yapılmıştır
Due to the restriction of time and cost, traffic volumes are not always observed for every link on highways. From this point of view first, traffic volumes prediction are needed on links which highway to connected Origin-Destination (O-D) pair for transportation planning application. For this reason, was benefited from average annual daily traffic (AADT) values where entry-exit region for O-D pair in research. Trip generation matrix was defined, owing to covariation between different socioeconomic characteristics of area and the number of trips generated in that area. Trip distribution was produced by mean of software was devoloped for doubly (generation-attraction) constrained gravity model that preferred because of ease of update according to improvement the socio-economic factors and preferring on largescale transportation planning, appropriate for long-term use
Diğer ID | JA22DF46SA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |