Başarılı bir eğitim-öğretim için öncelikle, iyi eğitilmiş, öğretmesi gereken konuları
kendisi iyi kavramış eğitim elemaniarına ihtiyaç vardır. Son yıllarda ülkemizde yapılan
araştırmalar incelendiğinde, ortaöğretİrnde görev yapan veya kısa bir süre sonra göreve
başlayacak öğretmen adaylarının, kuantum fiziğinin temel kavramlarını anlamada
karşılaştıkları zorlukları araştıran bir çalışmaya rastlanılmamaktadır.
Bu araştırmada; Hacettepe ve Gazi üniversitelerindeki fizik öğretmenliği son sınıf
öğrencilerinin, modern fiziğin temeli olan kuantum fiziğinde düştükleri kavram yanılgı ve
hataları incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar; öğretmen adaylarının, eğitimlerinin son
aşamasında bile, kuantum fiziğinin "modern", kendine has düşünce tarzı yerine, Newton
fiziğinde kullanılan klasik benzetmelere bağlı kaldıklarını göstermektedir. Başka bir
deyişle; atomların dünyası olan kuantum fiziği hala alışılagelmiş benzetme ve kavramlarla
açıklanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular benzer gruplarla
Almanya' da yapılan araştırmalara paralel sonuçlar vermiştir.
Öğretmen adayları görüşleri Kuantum fiziği öğretimi Modern fizik
For a successful training and education, there is primarily a need for instructors who
have a good command of the subjects they need to teach. When recent studies carried out
in our country are looked into, it appears that no study has been done in Turkey about the
difficulties that the secondary school teachers, who presently work or who are planning to
work, face in comprehending the main concepts of quantum physics.
In this study, the misconceptions that senior students of physics in Hacettepe and Gazi
Universities have about quantum physics, which is the basis of modern physics, has been
looked into. The result of this examination reveals that instead of the modern Quantum
Physics which has its own way of thought, prospective teachers refer to the classical
methods of Newton Physics even at the last stage of their education. In other words,
quantum physics, the world of atoms, is stili being explained by the traditional analogies
and concepts. From this study, similar results have been obtained from studies made in
Germany with similar groups.
Candidate teacher's views teaching of quanturn physics modern physics
Diğer ID | JA22DU94UH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2002 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 4 Sayı: 1 |