BibTex RIS Kaynak Göster

Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri

Yıl 2002, Cilt: 4 Sayı: 1, 76 - 85, 01.06.2002

Öz

Başarılı bir eğitim-öğretim için öncelikle, iyi eğitilmiş, öğretmesi gereken konuları
kendisi iyi kavramış eğitim elemaniarına ihtiyaç vardır. Son yıllarda ülkemizde yapılan
araştırmalar incelendiğinde, ortaöğretİrnde görev yapan veya kısa bir süre sonra göreve
başlayacak öğretmen adaylarının, kuantum fiziğinin temel kavramlarını anlamada
karşılaştıkları zorlukları araştıran bir çalışmaya rastlanılmamaktadır.
Bu araştırmada; Hacettepe ve Gazi üniversitelerindeki fizik öğretmenliği son sınıf
öğrencilerinin, modern fiziğin temeli olan kuantum fiziğinde düştükleri kavram yanılgı ve
hataları incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar; öğretmen adaylarının, eğitimlerinin son
aşamasında bile, kuantum fiziğinin "modern", kendine has düşünce tarzı yerine, Newton
fiziğinde kullanılan klasik benzetmelere bağlı kaldıklarını göstermektedir. Başka bir
deyişle; atomların dünyası olan kuantum fiziği hala alışılagelmiş benzetme ve kavramlarla
açıklanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular benzer gruplarla
Almanya' da yapılan araştırmalara paralel sonuçlar vermiştir.

Yıl 2002, Cilt: 4 Sayı: 1, 76 - 85, 01.06.2002

Öz

For a successful training and education, there is primarily a need for instructors who
have a good command of the subjects they need to teach. When recent studies carried out
in our country are looked into, it appears that no study has been done in Turkey about the
difficulties that the secondary school teachers, who presently work or who are planning to
work, face in comprehending the main concepts of quantum physics.
In this study, the misconceptions that senior students of physics in Hacettepe and Gazi
Universities have about quantum physics, which is the basis of modern physics, has been
looked into. The result of this examination reveals that instead of the modern Quantum
Physics which has its own way of thought, prospective teachers refer to the classical
methods of Newton Physics even at the last stage of their education. In other words,
quantum physics, the world of atoms, is stili being explained by the traditional analogies
and concepts. From this study, similar results have been obtained from studies made in
Germany with similar groups.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DU94UH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet İlhan Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şen, A. İ. (2002). Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 76-85.
AMA Şen Aİ. Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Haziran 2002;4(1):76-85.
Chicago Şen, Ahmet İlhan. “Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram Ve Olayları Değerlendirme Biçimleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2002): 76-85.
EndNote Şen Aİ (01 Haziran 2002) Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4 1 76–85.
IEEE A. İ. Şen, “Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 76–85, 2002.
ISNAD Şen, Ahmet İlhan. “Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram Ve Olayları Değerlendirme Biçimleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 4/1 (Haziran 2002), 76-85.
JAMA Şen Aİ. Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2002;4:76–85.
MLA Şen, Ahmet İlhan. “Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram Ve Olayları Değerlendirme Biçimleri”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, 2002, ss. 76-85.
Vancouver Şen Aİ. Fizik Öğretmen Adaylarının Kuantum Fiziğinin Temeli Sayılan Kavram ve Olayları Değerlendirme Biçimleri. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2002;4(1):76-85.