BibTex RIS Kaynak Göster

Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları

Yıl 2000, Cilt: 2 Sayı: 1, 58 - 75, 01.06.2000

Öz

İki kısımdan oluşan bu çalışmanın ilk bölümünde, öğrenciler için
kimya laboratuvarlarının derslerdeki teorik bilgi ile laboratuvardaki
denemeleri arasında ne derece ilişki sağlayabildikleri, laboratuvar
çalışmalarından ne derece yararlanabildikleri ve bu şekilde kimya
laboratuvarlarının gerçek bir öğrenme ortamı sağlayıp sağlamadığının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 4 yıllık Kimya Öğretmeni
Yetiştirme Programı 2., 3., ve 4. Sınıf öğrencilerinden oluşan 113 kişilik
örneklem grubuna 10 soruluk bir anket uygulanmıştır.
Çalışmanın 2. Bölümünde, Genel Kimya Laboratuvar dersini başarı ile
tamamlamış Kimya 2.sınıf öğrencilerinden seçilen 20 kişilik ikinci bir
örneklem grubuna V-diyagramı çalışması yaptırılarak, sonuçlar
değerlendirilmiştir.
Son olarak da, klasik laboratuvar raporlarının hazırlanması yöntemi ile
V-diyagramlarının gerçek bir öğrenme ortamı sağlamadaki yeri
incelenmiştir.

Yıl 2000, Cilt: 2 Sayı: 1, 58 - 75, 01.06.2000

Öz

This study consists of two parts. The first part has focused to
determine if the chemistry laboratory works help students to integrate their
knowledge with laboratory observations and provide students a real learning
environment. Therefore a 10-item diagnoste test was developed and
administered to 113 chemistry students who were at third, fifth, seventh and 57 science students who were at first semester of a 4 year program in teacher
education.
In the second part of study, an another of 19 chemistry students at
third semester were studied on V-diagramming. At last, V-diagram and the
classical laboratory reports compaired and investigated to how the Vdiagramming
had inflused their learning.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DV94SM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Canan Nakiboğlu Bu kişi benim

Gürsoy Meriç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2000
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nakiboğlu, C., & Meriç, G. (2000). Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 58-75.
AMA Nakiboğlu C, Meriç G. Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Haziran 2000;2(1):58-75.
Chicago Nakiboğlu, Canan, ve Gürsoy Meriç. “Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı Ve Uygulamaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2000): 58-75.
EndNote Nakiboğlu C, Meriç G (01 Haziran 2000) Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2 1 58–75.
IEEE C. Nakiboğlu ve G. Meriç, “Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 58–75, 2000.
ISNAD Nakiboğlu, Canan - Meriç, Gürsoy. “Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı Ve Uygulamaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2/1 (Haziran 2000), 58-75.
JAMA Nakiboğlu C, Meriç G. Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2000;2:58–75.
MLA Nakiboğlu, Canan ve Gürsoy Meriç. “Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı Ve Uygulamaları”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 2, sy. 1, 2000, ss. 58-75.
Vancouver Nakiboğlu C, Meriç G. Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2000;2(1):58-75.