İki kısımdan oluşan bu çalışmanın ilk bölümünde, öğrenciler için
kimya laboratuvarlarının derslerdeki teorik bilgi ile laboratuvardaki
denemeleri arasında ne derece ilişki sağlayabildikleri, laboratuvar
çalışmalarından ne derece yararlanabildikleri ve bu şekilde kimya
laboratuvarlarının gerçek bir öğrenme ortamı sağlayıp sağlamadığının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 4 yıllık Kimya Öğretmeni
Yetiştirme Programı 2., 3., ve 4. Sınıf öğrencilerinden oluşan 113 kişilik
örneklem grubuna 10 soruluk bir anket uygulanmıştır.
Çalışmanın 2. Bölümünde, Genel Kimya Laboratuvar dersini başarı ile
tamamlamış Kimya 2.sınıf öğrencilerinden seçilen 20 kişilik ikinci bir
örneklem grubuna V-diyagramı çalışması yaptırılarak, sonuçlar
değerlendirilmiştir.
Son olarak da, klasik laboratuvar raporlarının hazırlanması yöntemi ile
V-diyagramlarının gerçek bir öğrenme ortamı sağlamadaki yeri
incelenmiştir.
This study consists of two parts. The first part has focused to
determine if the chemistry laboratory works help students to integrate their
knowledge with laboratory observations and provide students a real learning
environment. Therefore a 10-item diagnoste test was developed and
administered to 113 chemistry students who were at third, fifth, seventh and 57 science students who were at first semester of a 4 year program in teacher
education.
In the second part of study, an another of 19 chemistry students at
third semester were studied on V-diagramming. At last, V-diagram and the
classical laboratory reports compaired and investigated to how the Vdiagramming
had inflused their learning.
Diğer ID | JA22DV94SM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 2 Sayı: 1 |