BibTex RIS Kaynak Göster

MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU

Yıl 1999, Cilt: 1 Sayı: 1, 157 - 164, 01.06.1999

Öz

Bu makale mimarlık eğitimi sürecinde; öğrenme ve öğretme yöntemleri konusunu hedeflemektedir. Bu noktadan yola çıkmak üzere; mimarlığın evrensel değerlerinin önemini de gözönünde bulundurarak genelleştirilen sorunların birarada bulunduğu bir -bölgesel- mekan/yer bağlamında yeni bir ürün yaratmada, tasarım süreci ve mantığı ele alınmaktadır. Yer ve tasarlamanın mantığı, doğruları ile ilişkili olan mimarlık özelikle belirli bir kentsel biçim kurgusunun kültürel kimliği ile “yer” in anlamı/ifadesiyle karakter kazanan bina formlarına işaret etmekte ve “tasarım mantığı” açısından gönderiminde bulunmaktadır

The Question of Place and Logic of Desing Architectural Education

Yıl 1999, Cilt: 1 Sayı: 1, 157 - 164, 01.06.1999

Öz

In this article methods of learning and teaching aimed at the architectural education for production of a modern regional architecture is an area of importance ,where the problems generated by the importation of universal forms of architecture. Architecture in connection with place and logic of designing -and its logic design- refers to forms of building which characterized the sense of place and the cultural identity of a particular an urban area

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DY78TV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ruşen Yamaçlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yamaçlı, R. (1999). MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 157-164.
AMA Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Haziran 1999;1(1):157-164.
Chicago Yamaçlı, Ruşen. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YER’ KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 1999): 157-64.
EndNote Yamaçlı R (01 Haziran 1999) MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 1 157–164.
IEEE R. Yamaçlı, “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YER’ KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 157–164, 1999.
ISNAD Yamaçlı, Ruşen. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YER’ KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1/1 (Haziran 1999), 157-164.
JAMA Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 1999;1:157–164.
MLA Yamaçlı, Ruşen. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YER’ KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 1, 1999, ss. 157-64.
Vancouver Yamaçlı R. MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YER” KAVRAMI VE TASARIM MANTIĞI SORUNU. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 1999;1(1):157-64.