Bu incelemede, sınıf ve matematik öğretmen adaylarından oluşan kontrol ve deney gruplarının problem kurma sürecinde neler yaptıkları ve güçlükleri gözlenmiş, başarı durumları karşılaştırılmış, ayrıca izledikleri süreçlerde bir takım eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının problemlerin özellikleri ve düzenlenmesi ile ilgili bazı güçlüklerinin ve ortak yanlışlarının olduğu sonucuna varılmıştır. Matematik öğretmenliği grupları (Mk, Md) ve sınıf öğretmenliği gruplarını (Sk, Sd) oluşturan öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin puanlarının ortalamaları arasında Md ve Sd lehine anlamlı bir fark bulunmuştur
ANAHTAR SÖZCÜKLER: Problem kurma öğretmen eğitimi becerileri edinmedeki güçlükler
This study was designed to examine what mathematics and elemantary prospective teachers do in problem posing process, determine the misunderstandings that they have in this process. The findings in this study show that prospective teachers have misunderstandings about problem and problem posing. There was a significant difference between means of the points problem posing skills of prospective elemantary teachers’ (Sk, Sd) and mathematics teachers’ (Mk, Md) groups, especially control groups
Problem posing teacher education difficulties in getting skills
Diğer ID | JA22DM68DR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1 |