BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 65 - 74, 01.06.2006

Öz

Bu incelemede, sınıf ve matematik öğretmen adaylarından oluşan kontrol ve deney gruplarının problem kurma sürecinde neler yaptıkları ve güçlükleri gözlenmiş, başarı durumları karşılaştırılmış, ayrıca izledikleri süreçlerde bir takım eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının problemlerin özellikleri ve düzenlenmesi ile ilgili bazı güçlüklerinin ve ortak yanlışlarının olduğu sonucuna varılmıştır. Matematik öğretmenliği grupları (Mk, Md) ve sınıf öğretmenliği gruplarını (Sk, Sd) oluşturan öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin puanlarının ortalamaları arasında Md ve Sd lehine anlamlı bir fark bulunmuştur

Kaynakça

  • [1].Ersoy, Y. (1992). A study on the education of school mathematics and science teachers for information society. (Düzenleme: K. Güçlüol, S. Koç) Education Report, Vol.1, 39-45. Ankara: METU Pub.
  • [2].Ersoy, Y. (1997). Nitelikli matematik öğretmeni yetiştirme. Çağdaş Eğitim 22 (Kasım/237), 3-7.
  • [3].Ersoy, Y. (2000). Son dönemde okullarda matematik/ fen eğitimde çağdaş gelişmeler ve genel eğilimler. DEÜ Buca Eğitim Fak. Dergisi 12. 235-246.
  • [4].Ersoy, Y. (2003). Matematik okur yazarlığı- I/II: Genel amaç ve yeterlikler/ Hedefler, geliştirilecek yetiler ve beceriler. (Düzenleme: O. Çelebi, Y. Ersoy ve G. Önel). Matematik Etkinlikleri Bildiri Kitabı. Ankara: Matematikçiler Derneği Yay, (basımda).
  • [5].a) Ersoy, Y. (2004). Problem kurma-çözme yaklaşımlı matematik öğretimi ve öğrenme. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu). b) Ersoy, Y. (2004). Öğretmenlerin sürekli eğitimi-II: Problem kurma-çözme yaklaşımlı eğitim etkinlikleri. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu)
  • [6] Lavy, I. and Bershadsky, I. (2002). “What if not?” Problem posing and spatial geometryA case study, International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 26, Proceedings of the 26th Annual Conference, p.281.
  • [7].Silver Edward A., Cai, J. (1996). An analysis of arithmetic problem posing by middle school. Journal for Research in Mathematics Education, 27, p.521.
  • [8].Nakano, A., N. Murakami, T. Hirashima, A. Takeuchi. (2000) A Learning environment for problem posing in simple arithmetical word problem. Proceedings of International Conference on Computers in Education: ICCE 2000 (pp91-98)
  • [9].Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2001) An Intelligent learning environment for problem posing and its evaluation –In the case of arithmetical word problems solved by an addition or a substraction – Proceedings of International Conference on Computers in Education : ICCE 2001, (pp1242-1249)
  • [10]. Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2002) An evaluation of intelligent learning environment for problem posing. Proceedings of Intelligent Tutoring Systems: ITS2002 (pp861-872)
  • [11]. Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2002) A support environment for learrning by describing problem map. Proceedings of International Conference on Computers in Education: ICCE2002, (PP119-123)
  • [12]. a. NCTM, Curriculum and evaluation standards for school mathematics, National Council Teachers of Mathematics Pub, Reston: VA, (1989).
  • b. NCTM, Principles and standards for school mathematics. Reston VA: NCTM, (2000). [13]. Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1 -5. Sınıflar. Ankara: Anı Yay.
  • [14]. Christou, C., Mousoulides, N., Pittalis M., Pitta Pantezi, D., Sriraman B., (2005). An Empirical taxonomy of problem posing processes, ZDM.
  • [15]. Çömlekoğlu, G. ve Ersoy, Y. (2002). Matematik problemi ve problem çözme-I: Bazı düşünceler ve öneriler. Matematikçiler Bülteni (Özel Sayı), 6-9.
  • [16]. English, L. (1998). Children’s problem posing within formal and informal contexts. Journal for Research in Mathematics Education, 29 (1), p.83.
  • [17]. Korkmaz, E. (2003). Öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • [18]. Ersoy, Y. ve Gür, H. (2004). Problem kurma-çözme yaklaşımlı matematik öğretimi: Öğretmen eğitimi denemeleri ve bazı sorunlar. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu)

DETERMINING OF PROSPECTIVE TEACHERS’ PROBLEM POSING SKILLS

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 65 - 74, 01.06.2006

Öz

This study was designed to examine what mathematics and elemantary prospective teachers do in problem posing process, determine the misunderstandings that they have in this process. The findings in this study show that prospective teachers have misunderstandings about problem and problem posing. There was a significant difference between means of the points problem posing skills of prospective elemantary teachers’ (Sk, Sd) and mathematics teachers’ (Mk, Md) groups, especially control groups

Kaynakça

  • [1].Ersoy, Y. (1992). A study on the education of school mathematics and science teachers for information society. (Düzenleme: K. Güçlüol, S. Koç) Education Report, Vol.1, 39-45. Ankara: METU Pub.
  • [2].Ersoy, Y. (1997). Nitelikli matematik öğretmeni yetiştirme. Çağdaş Eğitim 22 (Kasım/237), 3-7.
  • [3].Ersoy, Y. (2000). Son dönemde okullarda matematik/ fen eğitimde çağdaş gelişmeler ve genel eğilimler. DEÜ Buca Eğitim Fak. Dergisi 12. 235-246.
  • [4].Ersoy, Y. (2003). Matematik okur yazarlığı- I/II: Genel amaç ve yeterlikler/ Hedefler, geliştirilecek yetiler ve beceriler. (Düzenleme: O. Çelebi, Y. Ersoy ve G. Önel). Matematik Etkinlikleri Bildiri Kitabı. Ankara: Matematikçiler Derneği Yay, (basımda).
  • [5].a) Ersoy, Y. (2004). Problem kurma-çözme yaklaşımlı matematik öğretimi ve öğrenme. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu). b) Ersoy, Y. (2004). Öğretmenlerin sürekli eğitimi-II: Problem kurma-çözme yaklaşımlı eğitim etkinlikleri. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu)
  • [6] Lavy, I. and Bershadsky, I. (2002). “What if not?” Problem posing and spatial geometryA case study, International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 26, Proceedings of the 26th Annual Conference, p.281.
  • [7].Silver Edward A., Cai, J. (1996). An analysis of arithmetic problem posing by middle school. Journal for Research in Mathematics Education, 27, p.521.
  • [8].Nakano, A., N. Murakami, T. Hirashima, A. Takeuchi. (2000) A Learning environment for problem posing in simple arithmetical word problem. Proceedings of International Conference on Computers in Education: ICCE 2000 (pp91-98)
  • [9].Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2001) An Intelligent learning environment for problem posing and its evaluation –In the case of arithmetical word problems solved by an addition or a substraction – Proceedings of International Conference on Computers in Education : ICCE 2001, (pp1242-1249)
  • [10]. Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2002) An evaluation of intelligent learning environment for problem posing. Proceedings of Intelligent Tutoring Systems: ITS2002 (pp861-872)
  • [11]. Nakano, A., T. Hirashima, A. Takeuchi. (2002) A support environment for learrning by describing problem map. Proceedings of International Conference on Computers in Education: ICCE2002, (PP119-123)
  • [12]. a. NCTM, Curriculum and evaluation standards for school mathematics, National Council Teachers of Mathematics Pub, Reston: VA, (1989).
  • b. NCTM, Principles and standards for school mathematics. Reston VA: NCTM, (2000). [13]. Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1 -5. Sınıflar. Ankara: Anı Yay.
  • [14]. Christou, C., Mousoulides, N., Pittalis M., Pitta Pantezi, D., Sriraman B., (2005). An Empirical taxonomy of problem posing processes, ZDM.
  • [15]. Çömlekoğlu, G. ve Ersoy, Y. (2002). Matematik problemi ve problem çözme-I: Bazı düşünceler ve öneriler. Matematikçiler Bülteni (Özel Sayı), 6-9.
  • [16]. English, L. (1998). Children’s problem posing within formal and informal contexts. Journal for Research in Mathematics Education, 29 (1), p.83.
  • [17]. Korkmaz, E. (2003). Öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • [18]. Ersoy, Y. ve Gür, H. (2004). Problem kurma-çözme yaklaşımlı matematik öğretimi: Öğretmen eğitimi denemeleri ve bazı sorunlar. Çağdaş Eğitim. (yayına sunuldu)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22DM68DR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eda Korkmaz Bu kişi benim

Hülya Gür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, E., & Gür, H. (2006). Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 65-74.
AMA Korkmaz E, Gür H. Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. Haziran 2006;8(1):65-74.
Chicago Korkmaz, Eda, ve Hülya Gür. “Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2006): 65-74.
EndNote Korkmaz E, Gür H (01 Haziran 2006) Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 1 65–74.
IEEE E. Korkmaz ve H. Gür, “Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi”, BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 65–74, 2006.
ISNAD Korkmaz, Eda - Gür, Hülya. “Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8/1 (Haziran 2006), 65-74.
JAMA Korkmaz E, Gür H. Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2006;8:65–74.
MLA Korkmaz, Eda ve Hülya Gür. “Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 8, sy. 1, 2006, ss. 65-74.
Vancouver Korkmaz E, Gür H. Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin Belirlenmesi. BAUN Fen. Bil. Enst. Dergisi. 2006;8(1):65-74.