Çarpışma-kutuları otomobillerde, kaza anında çarpışma enerjisini sönümleyerek aracın ve yolcuların en az zararı almasını sağlayan önemli elemanlardır. Bu çalışmada, öncelikle, alüminyum köpük malzemesinin yarı-statik basma testleri gerçekleştirilerek malzeme modeli oluşturulmuştur. Bu malzeme modeli; farklı oranlarda alüminyum köpük takviyesi yapılmış çarpışma-kutularının mekanik performansını, boş çarpışma-kutularınınki ile karşılaştırmak amacıyla, sanal çarpışma analizlerinde kullanılmıştır. Köpük takviyeli çarpışma-kutularının, köpük oranıyla artacak şekilde; plato kuvveti, çarpışma süresi, deformasyon davranışı ve enerji emilimi yönünden daha üstün olduğu görülmüştür.
Alüminyum köpük çarpışma-kutusu darbe enerjisi emilimi sonlu elemanlar yöntemi
In this study, firstly, compression tests of aluminium foam material were carried out to determine its constitutive material model. This model was then utilized in virtual crash tests of crash-boxes filled with various percentages of aluminium foam. The results were compared with those of the empty crash-boxes to evaluate their mechanical performances. It was observed that the foam-filled crash-boxes exhibited superior properties of plateau force, impact duration, deformation behaviour and energy absorption, which get better by the increasing foam percentage.
Aluminium foam crash-box impact energy absorption finite element method
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |