Bu çalışmada sentetik lifin Ultra Yüksek Performanslı Beton’un (UYPB) kırılma davranışı üzerindeki etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Çalışmada hacimce %0, %0.5 ve %1.0 oranlarında sentetik lif içeren toplam üç adet UYPB karışımı kullanılarak çentikli prizma numuneler üretilmiş ve üç noktalı eğilme altında test edilmiştir. Deneysel çalışmanın sonuçları basınç dayanımı, eğilmede çekme dayanımı, kırılma enerjisi ve çatlak davranışı parametreleri açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar sentetik lif kullanımının UYPB’un kırılma davranışında etkili olduğunu göstermiştir. Çatlama dayanımı açısından sentetik lif kullanımının belirgin bir etkisi gözlemlenmezken, çatlak sonrası enerji sönümleme kapasitesini önemli şekilde arttırdığı belirlenmiştir. Çalışmada incelenen lif oranları kendi içerisinde değerlendirildiğinde hacimce %1.0 sentetik lif kullanımının hem çatlak sonrası dayanımda hem de süneklikte %0.5 lif oranına göre çok daha iyi sonuç verdiği görülmüştür.
Ultra yüksek performanslı beton sentetik lif eğilmede çekme dayanımı kırılma enerjisi
In this study, the effects of synthetic fiber use on the fracture behavior of Ultra High-Performance Concrete (UHPC) were experimentally investigated. The notched prism specimens were produced using three UHPC mixtures, containing 0%, 0.5% and 1.0% synthetic fibers by volume, and tested under three-point bending. The results of the experimental study were evaluated in terms of compressive strength, flexural tensile strength, fracture energy and cracking behavior. The results showed that the use of synthetic fibers has a significant effect on the fracture behavior of UHPC. While no significant impact of synthetic fiber use was observed in terms of cracking strength, the post-crack energy absorption capacity significantly increased. The 1.0% volumetric fiber ratio gave better results than the 0.5% ratio for both post-crack strength and ductility.
Ultra high-performance concrete synthetic fiber flexural tensile strength fracture energy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapı Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 1 |