Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında siyasal pazarlama: Uluslararası ve Türkçe literatürün bibliyometrik karşılaştırması

Yıl 2023, , 329 - 344, 29.10.2023
https://doi.org/10.31795/baunsobed.1352007

Öz

Siyasal pazarlama, demokratik katılımın işlevini şekillendirmedeki rolü nedeniyle önemli bir alandır. Seçmenlerin demokratik süreçlere ilgi ve katılımını teşvik ederek bilinçli vatandaşlık düzeyini artırma işlevine de sahiptir. Siyasi adaylar ve partiler için arzu edilen kamu imajının yaratılmasına yardımcı olur ve seçmenlerin değerleri ve istekleri doğrultusunda bir kimlik oluşturur. Bu bağlamda, literatürde giderek önem kazanan siyasal pazarlama evrelerini analiz etmek önemlidir.
Yeni bir alan olan siyasal pazarlamanın hem uluslararası yayınlardaki hem de Türkiye'deki durumu incelendiğinde yayın sayısının yetersiz olduğu görülmektedir. Mevcut yayınlar arasında uluslararası literatür ve Türkiye için karşılaştırmalı bir bibliyometrik analize ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, kavramla ilgili yabancı ve yerli literatürün genel bir haritasını çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada Web of Science veri tabanında yer alan 1.150 yayın bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Bu 40 yıl içerisinde ülkemizden sadece 14 çalışmaya yer verilmiştir. Veri görselleştirme için "VOSviewer" yazılımı kullanılmıştır.
Türkçe literatür için Dergipark veri tabanı kullanılmıştır. Dergipark veri tabanı görselleştirme yazılımını desteklemediği için araştırmacı yayınları manuel olarak taramış ve sınıflandırmıştır.
Çalışma, politik pazarlama alanında araştırma yapmak isteyenler için özet bir rehber niteliği taşıyacaktır. Yabancı ve yerli literatürün karşılaştırılması çalışmanın temel unsurlarından biridir. Verilerin hacmine ve etkisine bakılarak içgörü sağlanmaya çalışılmıştır. Analizler sonucunda araştırma trendleri, bugüne kadar çalışılmış konular ve önerilen konulara da değinilmiştir.

Kaynakça

  • Black, I., & Veloutsou, C. (2017). Working consumers: co-creation of brand identity, consumer identity and brand community identity. Journal of Business Research, 70, 416-429. doi:10.1016/j.jbusres.2016.07.012
  • Butler, P., & Collins, N. (1994). Political marketing: Structure and process. European Journal of Marketing, 28(1), 19-34. doi:10.1108/03090569410049154
  • Campus, D. (2010). Mediatization and personalization of politics in Italy and France: The cases of Berlusconi and Sarkozy. International Journal of Press/Politics, 15(2), 219-235. doi:10.1177/1940161209358762
  • Cogburn, D. L., & Espinoza-Vasquez, F. K. (2011). From networked nominee to networked nation: Examining the impact of web 2.0 and social media on political participation and civic engagement in the 2008 Obama campaign. Journal of Political Marketing, 10(1-2), 189-213. doi:10.1080/15377857.2011.540224
  • Henneberg, S. C., Scammell, M., & O'Shaughnessy, N. J. (2009). Political marketing management and theories of democracy. Marketing Theory, 9(2), 165-188. doi:10.1177/1470593109103060
  • Hughes, A., & Dann, S. (2009). Political marketing and stakeholder engagement. Marketing Theory, 9(2), 243-256. doi:10.1177/1470593109103070
  • Kotler, P., & Roberto, E. L. (1986). Social marketing: strategies for changing public behavior. The Free Press.
  • Lees-Marshment, J. (2001). The marriage of politics and marketing. Political Studies (49), 692-713. doi:10.1111/1467-9248.00337
  • Lilleker, D. G. (2015). Book review: consumer democracy: the marketing of politics. The International Journal of Press/Politics, 20(3), 386-388. doi:10.1177/1940161215584271
  • Lock, A., & Harris, P. (1996). Political marketing ‐ vive la différence! European Journal of Marketing, 30(10/11), 14-24. doi:10.1108/03090569610149764
  • Öztürk, O. (2021). Bibliyometrik araştırmaların tasarımına ilişkin bir çerçeve. O. Öztürk, & G. Gürler içinde, Bir literatür incelemesi aracı olarak bibliyometrik analiz (s. 33-5). Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Polat, C. (2015). Siyasal pazarlama ve iletişim. Nobel Yayınları.
  • Ridge-Newman, A., & Mitchell, M. (2016). Digital political marketing. D. G. Lilleker, & M. Pack içinde, Political Marketing and The 2015 UK General Election (s. 99-116). Palgrave Macmillan. doi:10.1057/978-1-137-58440-3
  • Ruiz-Real, J. L., Uribe-Toril, J., Valenciano, J., & Gázquez-Abad, J. C. (2018). Worldwide research on circular economy and environment: A bibliometric analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(12), 2699. doi:10.3390/ijerph15122699
  • Stoll, j. (2023). Statista. www.statista.com: https://www.statista.com/topics/977/television/ adresinden alındı
  • Şimşir, İ. (2021). Bibliyometri ve bibliyometrik analize ilişkin kavramsal çerçeve. O. Öztürk, & G. Gürler içinde, Bir literatür incelemesi aracı olarak bibliyometrik analiz (s. 7-32). Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Tan, A. (2002). Politik pazarlama. Papatya Yayıncılık.
  • Torres, A., Piña, G., Southwell, B., & Garcia-Baza, I. (2023). Can local tv news affect parents’ perceptions of parenting and child development research? Evidence from the positive parenting newsfeed project. Psychology, Public Policy, and Law, 29(1), 106-124. doi:10.1037/law0000369
  • VOSviewer. (2023). VOSviewer. https://www.vosviewer.com/: https://www.vosviewer.com/ adresinden alındı

Political marketing in the 100th Year of the Republic of Turkey: A bibliometric comparison of international and Turkish literature

Yıl 2023, , 329 - 344, 29.10.2023
https://doi.org/10.31795/baunsobed.1352007

Öz

Political marketing is an essential field due to its role in shaping the function of democratic participation. It also has the function of increasing the level of conscious citizenship by encouraging the interest and participation of voters in democratic processes. It helps to create the desired public image for political candidates and parties and creates an identity in line with the values and aspirations of voters. In this respect, it is essential to analyse political marketing phases, which are becoming increasingly important in the literature. When the status of political marketing, a new field, is analysed both in international publications and in Turkey, the number of publications is insufficient. There needs to be a comparative bibliometric analysis of international literature and Turkey among the existing publications. This study aims to provide a general map of foreign and domestic literature on the concept. The study analysed 1,150 publications in the Web of Science database by bibliometric analysis method. Only 14 studies from our country have been included in these 40 years. "VOSviewer" software was used for data visualisation. The Dergipark database was used for Turkish literature. Since the Dergipark database does not support visualisation software, the researcher manually scanned and classified the publications. The study will serve as a summary guide for those who want to conduct research in the field of political marketing. The comparison of foreign and domestic literature is one of the essential aspects of the study. Insights were tried to be provided by looking at the volume and impact of the data. As a result of the analyses, research trends, the issues that have been studied so far and the recommended issues are also mentioned.

Kaynakça

  • Black, I., & Veloutsou, C. (2017). Working consumers: co-creation of brand identity, consumer identity and brand community identity. Journal of Business Research, 70, 416-429. doi:10.1016/j.jbusres.2016.07.012
  • Butler, P., & Collins, N. (1994). Political marketing: Structure and process. European Journal of Marketing, 28(1), 19-34. doi:10.1108/03090569410049154
  • Campus, D. (2010). Mediatization and personalization of politics in Italy and France: The cases of Berlusconi and Sarkozy. International Journal of Press/Politics, 15(2), 219-235. doi:10.1177/1940161209358762
  • Cogburn, D. L., & Espinoza-Vasquez, F. K. (2011). From networked nominee to networked nation: Examining the impact of web 2.0 and social media on political participation and civic engagement in the 2008 Obama campaign. Journal of Political Marketing, 10(1-2), 189-213. doi:10.1080/15377857.2011.540224
  • Henneberg, S. C., Scammell, M., & O'Shaughnessy, N. J. (2009). Political marketing management and theories of democracy. Marketing Theory, 9(2), 165-188. doi:10.1177/1470593109103060
  • Hughes, A., & Dann, S. (2009). Political marketing and stakeholder engagement. Marketing Theory, 9(2), 243-256. doi:10.1177/1470593109103070
  • Kotler, P., & Roberto, E. L. (1986). Social marketing: strategies for changing public behavior. The Free Press.
  • Lees-Marshment, J. (2001). The marriage of politics and marketing. Political Studies (49), 692-713. doi:10.1111/1467-9248.00337
  • Lilleker, D. G. (2015). Book review: consumer democracy: the marketing of politics. The International Journal of Press/Politics, 20(3), 386-388. doi:10.1177/1940161215584271
  • Lock, A., & Harris, P. (1996). Political marketing ‐ vive la différence! European Journal of Marketing, 30(10/11), 14-24. doi:10.1108/03090569610149764
  • Öztürk, O. (2021). Bibliyometrik araştırmaların tasarımına ilişkin bir çerçeve. O. Öztürk, & G. Gürler içinde, Bir literatür incelemesi aracı olarak bibliyometrik analiz (s. 33-5). Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Polat, C. (2015). Siyasal pazarlama ve iletişim. Nobel Yayınları.
  • Ridge-Newman, A., & Mitchell, M. (2016). Digital political marketing. D. G. Lilleker, & M. Pack içinde, Political Marketing and The 2015 UK General Election (s. 99-116). Palgrave Macmillan. doi:10.1057/978-1-137-58440-3
  • Ruiz-Real, J. L., Uribe-Toril, J., Valenciano, J., & Gázquez-Abad, J. C. (2018). Worldwide research on circular economy and environment: A bibliometric analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(12), 2699. doi:10.3390/ijerph15122699
  • Stoll, j. (2023). Statista. www.statista.com: https://www.statista.com/topics/977/television/ adresinden alındı
  • Şimşir, İ. (2021). Bibliyometri ve bibliyometrik analize ilişkin kavramsal çerçeve. O. Öztürk, & G. Gürler içinde, Bir literatür incelemesi aracı olarak bibliyometrik analiz (s. 7-32). Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Tan, A. (2002). Politik pazarlama. Papatya Yayıncılık.
  • Torres, A., Piña, G., Southwell, B., & Garcia-Baza, I. (2023). Can local tv news affect parents’ perceptions of parenting and child development research? Evidence from the positive parenting newsfeed project. Psychology, Public Policy, and Law, 29(1), 106-124. doi:10.1037/law0000369
  • VOSviewer. (2023). VOSviewer. https://www.vosviewer.com/: https://www.vosviewer.com/ adresinden alındı
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm İktisadi ve İdari Bilimler
Yazarlar

Kürşad Özkaynar 0000-0003-1683-9591

Erken Görünüm Tarihi 29 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 29 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 20 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Özkaynar, K. (2023). Political marketing in the 100th Year of the Republic of Turkey: A bibliometric comparison of international and Turkish literature. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(49-1), 329-344. https://doi.org/10.31795/baunsobed.1352007

BAUNSOBED