Managing
the classroom is one of the necessary skills for effective teaching. Teachers
adopt individual classroom management styles while implementing their classroom
activities. The current study aims to investigate the attitudes of novice and
experienced EFL teachers toward different classroom management styles
(interventionist, non-interventionist and interactionist) and how those
attitudes evolve in relation to their teaching experiences. The sample
consisted of 36 EFL teachers working at state schools Mersin, Turkey. Data were
gathered from the voluntary participants by employing a questionnaire and the
responses were analyzed statistically. Nonparametric test results indicated
that there was no statistically significant difference between the attitudes of
the novice and the experienced EFL teachers in terms of using interventionist styles. Teachers reported exerting control in
classrooms irrespective of their experience level. Additionally, with respect
to non-interventionist and interactionist classroom management styles, more experienced
EFL teachers were found to be more flexible in their approach to classroom
management and were more likely to provide space for student modification of
the classroom setting. The more experienced EFL teachers were observed to allow
students to become more involved and active in classroom interactions and
dialogues empowering the students to create a common voice for the classroom
procedures and routines. Novice EFL teachers in contrast with their more
seasoned counterparts were more concerned with concretely following and
implementing the lesson plan according to set procedures. These findings suggest that novice teachers
might benefit from additional in-service training to deepen their knowledge,
contextual flexibility, and practice of the different classroom management
styles.
Classroom Management Styles Teaching Experience EFL Teachers
Sınıf
yönetimi etkili öğretim için gerekli becerilerden biridir. Öğretmenler, ders
aktivitelerini gerçekleştirirken bireysel sınıf yönetim biçimleri edinirler. Bu
çalışma, mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenleriyle deneyimli İngilizce
öğretmenlerinin sınıf yönetim biçimlerine (müdahaleci, müdahaleci olmayan ve
etkileşimsel) karşı tutumlarını deneyim yılı açısından incelemeyi
amaçlamaktadır. Örneklem, Mersin ilindeki devlet okullarında görev yapan 36
İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verisi gönüllü katılımcılara
uygulanan sormaca ile toplanmıştır ve cevaplar istatistiksel olarak analiz
edilmiştir. Parametrik olmayan test sonucu, müdahaleci sınıf yönetimi
yaklaşımı açısından mesleğe yeni başlayan İngilizce öğretmenleri ile deneyimli İngilizce
öğretmenleri arasında tutum olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir.
Öğretmenlerin deneyim seviyeleri, müdahaleci sınıf yönetimi yaklaşımı üzerinde
etkili bir rol oynamamıştır. Bu demektir ki, öğretmenlerin deneyim seviyeleri
ne olursa olsun sınıf içinde kontrol uygulamaktadırlar. Öğretmenlerin deneyim
seviyelerine müdahaleci olmayan ve etkileşimsel sınıf yönetimi yaklaşımları
açısından bakıldığında ise, deneyimli İngilizce öğretmenlerinin mesleğe yeni
başlayan İngilizce öğretmenlerine oranla daha esnek oldukları ve sınıf
ortamında öğrenciler tarafından yapılan değişikliklere olanak tanıdıkları
tespit edilmiştir. Buna ek olarak deneyimli İngilizce öğretmenleri,
öğrencilerin sınıf içi iletişimleri, sınıf prosedürleri ve stadartları için
ortak bir görüş oluşturmalarını kolaylaştıran diyaloglarda daha ilgili ve aktif
olmalarına olanak sağlamışlardır. Bu
bulgular ışığında yeni mesleğe başlayan öğretmenlerin sınıf yönetimi
biçimlerini uygularken bağlamsal esnekliklerini ve sınıf içi etkileşim bilgilerini
arttırmak için hizmet içi eğitimden yararlanmaları önerilmektedir.
Sınıf Yönetimi Biçimleri Öğretim Deneyimi İngilizce Öğretmenleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
BAUNSOBED