Bu araştırma, pedagojik formasyon eğitimi alan Görsel Sanatlar öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede araştırmanın örneklemi 2014-2015 bahar döneminde Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde eğitim gören Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü son sınıf öğrencisi olan ve Özel Öğretim Yöntemleri dersini alan 48 öğrenciden oluşmaktadır. ÖÖY dersini alan öğretmen adaylarının tamamına ulaşılması hedeflendiğinden örneklem seçme yoluna gidilmemiştir. Araştırmada pedagojik formasyon eğitimi alan Güzel Sanatlar Fakültesi son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik becerilerine ilişkin veriler 29 maddeden ve 6 alt boyuttan oluşan araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterlik becerilerinin değerlendirilmesinde aritmetik ortalamadan, sınıf içi öğretim yeterlik boyutları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için de Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sonucu öğretmen adaylarının belirlenen öğretmenlik becerilerinin altı alt boyutundan dördünde yeterli olmadıkları, diğer ikisinde ise kısmen yeterli düzeyde oldukları görülmüştür
Görsel Sanatlar Dersi Eğitim Sanat Eğitimi Pedagojik Formasyon
This study aims to analyze the sufficiency of prospective Fine Arts teachers candidates who took pedagogical formation education toward teaching profession. The study is a descriptive research. Objective of this study handled within this framework is to describe classroom teaching competency of visual arts teacher candidates receiving pedagogical formation training among final year students of painting department of fine arts faculty. Success of pedagogical formation programs to raise visual arts teachers by this way is expected to be revealed. This study will be carried out by the screening model. Data of this study were collected by a survey form developed by the researcher which consists of 29 articles and 6 sub-dimensions. Arithmetic mean was used for assessment of teacher candidates’ competency skills in relation with teaching profession as well as the Scheffe test was implemented to determine relationship between classroom teaching competency dimensions. As the result of data obtained during this study, it is seen that teacher candidates are not qualified for four of teaching skills’ six sub-dimensions and they are partially qualified for the other two
Visual Arts Courses Education Art Education Pedagogical Training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Güzel Sanatlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
BAUNSOBED