Lisansüstü programların bir alanı
olan ve müzik öğretmenliği bilim dalları çatısı altında sürdürülen lisansüstü
eğitim faaliyetleri, bireylerin müzik öğretmenliği mesleği alanında
derinlemesine çalışarak uzmanlaşması ve üst seviyede bilgiye sahip olmasını
sağlayan eğitim süreçleridir. Müzik öğretmenliği lisansüstü programlarında
alanın gereği olarak birçok çalgının eğitimine yer verilmektedir. Bu süreçte
gerçekleştirilen flüt eğitimi de çalgı eğitiminin bir alanı olarak müzik
öğretmenliği bilim dallarının programlarında yer alarak bu alandaki lisansüstü
tez çalışmalarını beraberinde getirmektedir. Müzik öğretmenliği bilim
dallarında yapılan flüt ile ilgili lisansüstü tezlerdeki araştırma
eğilimlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışma, doküman incelemesi
tekniğinin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı
örnekleme yöntemi ile belirlenen ve müzik öğretmenliği bilim dallarında flüt
ile ilgili olarak yapılan 12’si doktora ve 30’u yüksek lisans olmak üzere
toplam 42 tezden oluşmaktadır. Araştırmaya ait veriler araştırmacı tarafından
geliştirilen “Lisansüstü Tez Sınıflandırma Formu” yoluyla elde edilmiş ve verilerin
analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularından yola
çıkılarak, müzik öğretmenliği bilim dallarında gerçekleştirilen flüt ile ilgili
lisansüstü tezlerin yıllara, üniversitelere, konu alanlarına, araştırma
yöntemlerine, çalışmaya dahil edilen grubu belirleme şekline, örneklem seçme
yöntemlerine, geçerlik-güvenirlik yöntemlerine, veri toplama araçlarına ve veri
analiz yöntemlerine göre nasıl bir dağılım gösterdiği sorularına cevap aranmış
ve konu ile ilgili önerilere yer verilmiştir.
Postgraduate
education activities executed under departments of music education which are
listed under the category of postgraduate programs are the kind of educational
processes that can enable the individuals to become experts in teaching of
music profession and that can acquire them a top level of educational
background. As required by the field study itself, a wide range of musical
instruments are taught in postgraduate programs of teaching of music. Flute education
which takes place at this process as one domain of instrument education is
integrated to the departmental programs of music education and it can thus
introduce postgraduate thesis studies in relevant field. This paper that aims
to unveil research dispositions in postgraduate studies on flute in departments
of music education is a qualitative research that employs document analysis
technique. Research sampling consists of a total of 42 theses selected via
purposeful sampling method. Out of the
total sampling; 12 theses are selected from PhD studies on flute in departments
of music education and 30 theses are selected from master's studies. Research
data were collected via “Postgraduate Thesis Classification Form” developed by
the researcher and in the analysis of collected data content analysis was
employed. Based on the findings of this research, postgraduate theses on flute
in departments of music education have been analyzed with respect to their
distribution on the basis of years, universities, subject fields, research
methods, selection method of the analyzed group in the study, selection methods
of the sampling, validity-reliability methods, data collection tools and data
analysis methods and suggestions on the research question have thus been
provided.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 41 |
BAUNSOBED