Beklenmedik ve aniden gelişen
süreç olarak ifade edilen krizler, firmalar tarafından gerekli tedbirler
alındığında fırsata dönüşebileceği gibi iyi değerlendirilmediği ve gerekli
çalışmaların yapılmadığında ise büyüyerek çöküşe neden olabilmektedir. Firmalar
krizi en az zararla atlatabilmek ve sonrasında sarsılan kurum imajlarını
düzeltebilmek için çeşitli kriz iletişim stratejileri geliştirmek zorunda
kalmakta ve uygun kitle iletişim araçları kullanarak hedef kitleye iletecekleri
mesajları yapılandırmaktadır. Reklamlar da kriz döneminde belirlenen strateji
doğrultusunda geliştirilen mesajların hedef kitleye iletilmesinde araç olarak
kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı kriz iletişimi uygulamalarında iletişim
aracı olarak reklamları kullanan firmaların reklamlarında İmaj Restorasyon
Teorisi'ne göre hangi mesaj stratejisini tercih ettiği ve reklam mesajlarında
ne tür içerik ürettiğini ortaya koymaktır. Bu anlamda uluslararası otomobil firması Hyundai'nin
kurumsal reklamlarından "Birlikte
ürettik 1 milyon araç ihraç ettik" ve Ferrero çikolata firmasının Nutella
markası için hazırladığı "Müsaitseniz yarın sabah kahvaltıya size
geleceğiz" adlı marka imajı reklamları Barthes'ın göstergebilim çözümleme
yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Kriz İletişimi Reklam İmaj Restorasyon Teorisi Reklam Mesajı
The
crisis, which is defined as unexpected suddenly developing processes for
companies, can be turn into an opportunity when the necessary precautions are
taken by the firms as it can be caused to collapse if it is not assessed well
and when necessary studies are not made. Firms need to develop various crisis
communication strategies in order to be able to overcome the crisis with
minimum harm and to correct the convulsed corporate images and construct messages
which will be sent to the target group by using appropriate media.
Advertisements are also used as a means of delivering messages that developed
in line with the determined strategy to the target group at crisis. The aim of
this study is to determine which image restoration theories brands use in their
advertising messages crisis and after crisis communication what kinds of
content they produce in advertising messages different from previous periods.
The commercials of the international car brand Hyundai's in situational
advertising "We produced together, exported 1 million vehicles" and
the Nutella chocolate brand "If you are not busy, we'll come for breakfast
to you tomorrow morning" were examined usage Barthes’ interpretation
method according to Benoit's Image Restoration Theory.
Crisis Communication Advertisement Image Restoration Theory Advertisement Message
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 41 |
BAUNSOBED