Problem Durumu: Örgütlerde iletişim, faaliyetlerin koordinasyonunda önemli bir unsurdur. Otel işletmelerinde tüm işlemler müşteri odaklı olarak yapılmaktadır. Bu nedenle müşterileri memnun edebilmek için sunulan hizmetin kalitesi müşteriler tarafından beklenen düzeyde olmalıdır. Örgütlerde iletişim ne kadar etkin ise yapılan işler belirlenen standartlara o kadar uygun olur. Düşük iletişim düzeyi örgütsel faaliyetlerde aksaklıklara neden olur. İletişimden kaynaklanan aksaklıklar tüm örgütlerde olduğu gibi otel işletmelerinde de hizmet kalitesinde düşüklüğe neden olabilir. Bu yüzden otel işletmeleri, sektörlerindeki rekabet ortamında iyi seviyede hizmet sunabilmek için iletişim sorunlarını gidererek iyi seviyede örgütsel iletişime sahip olmalıdırlar.Araştırmanın Amacı: Bu çalışmada turizm sektöründe faaliyet gösteren otel işletmelerinde örgütsel iletişimin, çalışanların sundukları hizmetin kalitesi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Literatürde yer alan iletişim ve hizmet kalitesine yönelik çalışmalar incelenerek araştırmaya uygun boyutlar tespit edilmiştir. Daha önce uygulanan çalışmaların soru formları incelenerek yeni bir soru formu geliştirilmiştir. Çalışmada iletişim boyutları bağımsız değişken olarak alınmış, bağımlı değişken olarak alınan hizmet kalitesinin belirlenmesinde Servqual metodu kullanılmıştır. Oluşturulan soru formu Mardin’de faaliyet gösteren üç otel işletmesinde 2011 yılı Mayıs-Haziran aylarında uygulanmıştır. Soru formları otel işletmelerine götürülerek yerinde doldurulması sağlanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi ve regresyon analizinden yararlanılmıştır.Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre çalışanların hizmet kalitesinde örgütsel iletişimin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İletişim boyutlarından ücret bilgisi ve bilgilendirme boyutlarının hizmet kalitesi üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Örgüt içinde oluşturulacak iletişim sistemi çalışanların hizmet kalitelerini olumlu yönde etkileyecektir. Sonuçlar üzerinde bölgesel özelliklerinde etkili olduğu değerlendirilmektedir.Öneriler: Otel işletmelerinin daha kaliteli hizmet üretmesinde örgütsel iletişim önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle örgüt yönetimleri örgüt içi iletişime yönelik iyileştirici tedbirler alarak iletişim düzeyini yükseltmelidirler
Problem Statement: Organizational communication is an important element in the coordination of activities. All transactions are in hotels as a customerfocused. For this reason, the quality of services offered to customers should satisfy the expectations. How communication in organizations is effective, the works done is so appropriate to standarts. Low level of communication leads to disruption of organizational activities. Disruptions due to communication could cause a decrease in service quality in hotel establishments as well as all other organizations. That is why, the sectors of hotel businesses should have a good level of organizational communication in order to provide a good level of service in competitive environment. Aim of the Search: In this study, it is aimed to investigate the effect of the or, it is aimed to investigate the effect of the oraimed to investigate the effect of the orof the orthe organizational communication on the service quality of employees that works in hotel businesses in tourism sector.Method: Communications and service quality studies in the literature for the appropriate sizes were determined by examining the research. Previously applied studies have been examined and new questionnaires have been developed. Communication dimensions of the study was taken as the independent variable, Servqual method used as dependent variable determining the quality of service received. The developed questionnaire have been applied in three hotels of Mardin in May and June of 2011. The questionnaires were taken to the hotel businesses and were filled in there., Descriptive statistics, factor analysis and regression analysis were used in the analysis of data.Findings and Results: According to the data obtained from the trial, it was concluded that the communication is effective in the service quality of the employees. Cost information and information on the communication dimensions of quality of service has been effective. Communication system to be created within the organization will positively effect the quality of service of employees. The results are considered to be effective on the regional characteristics.Recommendations: Organizational communication plays an important role for better quality services of hotels. That is why, management organization should take precautions to improve the level of communication within the organization
Organizational Communication Service Quality Servqual Method
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 26 |
BAUNSOBED