Problem Durumu: Türkiye’deki işletmelerde sosyal sorumluluk uygulamaları henüz kurumsallaşıp yaygınlaşamamıştır. Bunun nedenlerinden biri toplumun ve baskı gruplarının şirketleri sosyal sorumluluk uygulamaları yönünde teşvik edici ve zorlayıcı bir tutum sergilememeleridir. Burada toplumun kurumsal sosyal sorumluluk konusunda neler düşündüğünü öğrenmek önem kazanmaktadır. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı a toplumun kurumsal sosyal sorumluluk KSS konusundaki algılamalarını belirlemek; b bu algılamaların demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini saptamak; c bireylerin eğitim ve yaşlarının KSS algılamaları üzerindeki etkisini irdelenmektedir. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada temelde kantitatif/nicel yöntem kullanılmış olup Balıkesir’in Bandırma ilçesinde kamu ve özel sektör çalışanları ve öğrenciler üzerinde bir anket çalışması Bulgular ve Sonuçlar: Verilerin analizi sonucunda bireylerin kadın veya erkek olmalarına, kamu veya özel sektörde çalışmalarına göre KSS algılamalarının pek farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Buna karşın, KSS algılamalarının bireylerin yaşlarına bağlı olarak orta düzeyde, eğitimlerine bağlı olarak yüksek düzeyde farklılık gösterdiği ortaya çıkmaktadır. Bireylerin eğitim ve yaşlarının KSS algılamaları üzerindeki etkisini genel olarak değerlendirdiğimizde, bireylerin eğitim düzeyleri ve yaşları ile şirketlere sosyal sorumluluk atfetme arasında bir ilişki olduğunu söylemek mümkündür. Öneriler: Toplumun şirketlerden sosyal sorumluluk konusunda beklentilerinin yüksek olduğu görülmektedir. Dolaysıyla, sosyal sorumluluk uygulamalarının yaygınlaşmasına bireyler baskı grubu oluşturarak, sosyal sorumluluk programlarını uygulayan şirketlerin ürün ve hizmetlerini satın alarak; bu programları uygulamayanlarınkini de satın almayarak katkıda bulunabilirler
Kurumsal sosyal sorumluluk demografik özellikler toplumsal algı
Statement of the Research Problem: Corporate social responsibility applications of Turkish firms have not been institutionalized and widely applied yet. One reason of this is that society and interest groups do not support and force companies toward the social responsibility. At this point, it becomes important to learn what do people think about corporate social responsibility. The Aims of the Research: The purpose of this study is a to determine perception of people on the subject of corporate social responsibility CSR ; b to discern whether these perceptions vary according to demographic characteristics or not; c to explicate the effect of individuals education and age on the perception of CSR. Research Methodology: Basically, in this study we used quantitative research methods. For this a survey instrument administered on public sector workers, private sector workers and university students in the town of Bandırma, Balıkesir. Findings and the Results: Data analyses reveal that individuals’ perceptions of CSR do not vary based on their gender and based on their working in public sector and private sector. On the contrary, perception of CSR differs depending on their age at the moderate level and depending on their education at higher level. When we evaluate the effect of people’s age and education on the perception of CSR generally, it is possible to say that there is a relationship between ages, educational level and thinking Suggestions: We have seen that society has high expectations from the companies related with social responsibility. Accordingly, for the prevalence of social responsibility applications, individuals can make contribution by forming interest groups, by buying goods and services of the companies that apply social responsibility programs and by not buying goods and services of the comanies that do not apply social responsibility programs
Corporate social responsibility demographic characteristics people s perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 20 |
BAUNSOBED