Araştırmanın Temelleri: Turizm endüstrisinde talebin elastik ve rekabetin yoğun olması nedeniyle, turizm işletmelerinin rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca ürün ve hizmetlerini geliştirmesi yeterli olmamaktadır. Hedef kitlenin gözünde sağlam bir yer edinebilmek için iyi bir soyut imaj oluşturmak ve sürdürülebilir kılmak gerekmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, turizm işletmelerinde soyut imaj oluşturmanın işletme açısından önemini ortaya koymak, soyut imaj oluşturmada etkili olan faktörleri belirleyerek turizm işletmelerinin strateji belirlemelerine katkı sağlamaktır. Veri Kaynakları: Kurumsal ve soyut imaj ile ilgili kitap, makale ve araştırmalar. Ana Tartışma: Bu çalışma kapsamında, turizm işletmelerinde soyut imaj yaratmanın önemine değinilmekte ve soyut imajın nasıl oluşturulacağı konusunda bilgi verilmektedir. Sonuçlar: Günümüzde birbirine birçok yönden benzer ürünler sunan turizm işletmelerinin belirgin bir imaja sahip olmaları ve bu imajın hedef kitleleri tarafından hatırlanır olması son derece önemlidir. Küresel bilgi çağında, bilgiyi doğru kullanan ve hedef kitlelerini yeterince bilgilendiren turizm işletmeleri başarı şansını arttıracaktır. Yoğun bir ulusal ve uluslararası rekabetle karşı karşıya kalan turizm işletmelerinin talep esnekliğinden etkilenmemesi ancak yarattığı olumlu imajla mümkün olacaktır
Turizm işletmeleri Soyut imaj müşteri sadakati ve tatmini sosyal sorumluluk
Based of Research: Improving only outputs and services of touristic enterprises in order to cope with their competitors is not enough because of the elastic demand and the intensive competition in tourist industry. To gain a strong place in the target audience there is a need to build an excellent theoretical image and to achieve its sustainability. Purpose of the Research: The purpose of this research is to put forward the importance of theoretical image building in respect of enterprise and to make contribution to the touristic enterprises in strategic planning by determining the influential components of theoretical image building. Resources of Data: Books, Articles and Researches related to institutional and theoritical image. Main Discussion: Within the context of this study, the importance of building the theoretical iamge is discussed and how to build the theoretical image is enlightened. Conclusions: It is extremely fundemental nowadays, for the toristic enterprises providing similar outputs, to have a distinct image and to be remembered by their target audience. Touristic enterprises, which are properly using the information and informing their target audience, are going to multiply their luck. Not to be influenced with the demand elasticity will only be achievable by the help of affirmative images of the touristic enterprises faced with intensive national and international competition
Touristic enterprises Theoretical Image Customer loyalty and satisfaction social responsibility
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 20 |
BAUNSOBED