Problem Durumu: Bu araştırma; Eskişehir ilindeki okullarda psikolojik danışma ve rehberlik PDR hizmetlerini yürütmekten sorumlu olan okul yöneticilerinin bu konu ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde görev yapan okul yöneticilerinin PDR hizmetlerine ilişkin görüşlerinin, demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmektir Yöntem: Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir ili merkez İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında görev yapan, 124’ü müdür ve 74’ü müdür yardımcısı olmak üzere toplam 198 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “Okul Rehberlik Hizmetlerine Dönük Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirmesinde t testi ve varyans analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Bu araştırma sonucunda; araştırmaya katılan yöneticiler, her okulda bir psikolojik danışman bulunması gerektiğini, PDR servisinin sürekli bir birim olarak okulda yer almasının öğrenci gelişimi açısından yararlı olacağını, düşündüklerini belirtmişlerdir
Problem Statement: The Evaluation of the School Adm Problem Statement: inistrators’ Thoughts about the Counseling and Guidance Services in Their Own Schools. Research Aims: The purpose of this research is to e Research Aims valuate of the school administrators’ thoughts about the counseling and guidance services in their own schools. Method: Survey method was used. 198 principals in p Method: rimary schools and lycee 124 principals and 74 assistants of principals in Eskisehir were participate as a sampling group. As measurement tools; for data collection, the questionaire was developed for this research. SPSS computer program was used for data analyzing. T test and variance analyzing technics were used for statistical analyzing. Findings and Results: Research findings indicated t Findings and Results: hat school principals believe that the counseling and guidance services are important for students’ development and school quality.
Counseling and Guidance Service School Key Words: Principals School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 11 Sayı: 19 |
BAUNSOBED