BibTex RIS Kaynak Göster

KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMA SÜRECİ

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 15, 107 - 126, 01.05.2006

Öz

Günümüzde birbirine birçok yönden benzer olan konaklama işletmelerinin belirgin bir imaja sahip olmalar , onlar hedef kitlelerinde hat rlan r k lmakta oldukça önemlidir. Turizm sektöründe talebin elastik ve rekabetin yoğun olmasından dolayı konaklama işletmeleri pazardaki rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca ürün ve hizmetlerini geliştirmenin yeterli olmadığını, hedef kitlenin gözünde sağlam bir yer edinebilmek amacıyla iyi bir kurumsal imaj oluşturmak gerekliliğini kabul etmiştir. Olumlu ve istenen bir kurum imajı yaratmak için ise, işletmede öncelikle bu amaçla ilgili bir alt yapının kurulması ve bu doğrultuda dış ve iç imajın oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri için önemli bir rekabet unsuru olan kurumsal imaj kavram n aç klamak ve bu işletmelerde saygın bir kurumsal imaj oluşturmak için yapılması gereken faaliyetleri ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Abratt, Russell, Thabiso Nsenki Mofokeng (2001), “Development and Management of Corporate Image in South Africa”, European Journal of Marketing, 35(3/4), ss.368-386.
  • Ak, Mehmet (1998), Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj, Işıl Ofset; İstanbul.
  • Akat, İlker vd. (2002), İşletme Yönetimi, 4.b., Barış Yayınları, İzmir.
  • Akyürek, Rüveyde (2002), “Sponsorluk” Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi AÖF. Yayınları Yayın No:749, Eskişehir.
  • Andreassen, Tor Wallin ve Bodil Lindestad (1998), “Customer Loyalty and Complex Services”, International Journal of Service Industry Management, 9(1), ss.7-23.
  • Ataman, Göksel (2001), İşletme Yönetimi Temel Kavramlar&Yeni Yaklaşımlar, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Ayhan, Doğan Yaşar ve Osman M. Karatepe (2000), “Kurumsal İmajı Belirleyen Değişkenler: Ampirik Bir Değerlendirme”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Balmer, John M.T. ve Edmund R. Gray (1999), “Corporate Identity and Corporate Communications: Creating a Competitive Advantage”, Corporate Communications: An International Journal, 4(4), ss.171-176.
  • Bolat, Tamer (2000), Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması ),Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Budak, Gönül ve Gülay Budak (2000), Halkla İlişkiler, 3.b., Barış Yayınları, İzmir.
  • Cook, Curtis W. vd. (1997), Management and Organizational Behavior, 2nd ed., Irwin McGraw-Hill, USA.
  • Gökçe, Ebru (2000), “Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj ve Kurumsal Kültürün Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeri ve Önemi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Göker, Metin (1996), 2000’li Y llarda Kamu ve Özel Sektörde Yeniden ı Yap lanma, TÜGİAD, İstanbul. ı
  • Gürgen, Haluk (1998), “Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları ve Medya İlişkileri”, (Ed. Hikmet Seçim), Halkla İlişkiler, Açıköğretim Fakültesi Yay., Eskişehir.
  • Güzelcik, Ebru (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Hill, Charles W.L., Gareth R. Jones (1992), Strategic Management An Integrated Approach, 2th ed., Houghtor Mifflin Company, USA.
  • Kandampully, Jay ve Dwi Suhartanto (2000), “Customer Loyalty in the Hotel Industry: The Role of Customer Satisfaction and Image”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6)., ss.346-351.
  • Koçel, Tamer (2001), İşletme Yöneticiliği, Göz.Geç. 8.b., Beta Bas m Yay m ı ı Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Marken, G. Andy (1990), “Corporate Image- We All Have One, But Few Work to Protect and Project It”, Public Relations Quarterly, 35(1)., ss.21-24.
  • Mason, Julie Cohen (1993), “What Image Do You Project”, Management Review, 82(11),http://infotrac.londo.../purl=rc1_EAIM_O_A14274725&dyn=18 ar_ fmt?sw_aep=buc1_t, 30.09.2002.
  • Morden, Tony (1996), Principles of Management, The McGraw-Hill Companies, UK.
  • Nguyen, Nha ve Gaston Leblanc (2002), “Contact Personnel, Physical Environment and the Perceived Corporate Image of Intangible Services by New Clients”, International Journal of Service Industry Management, 13(3), ss.242- 262.
  • Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2001), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Olsen, Michael D. vd., (1992), Strategic Management In the Hospitality Industry, Van Nostrand Reinhold Company, New York.
  • Paksoy, Mahmut (2001), “Toplam Kalite Yönetimi”, (Ed. S. Güney), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım Ltd.Şti, Ankara.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir, Gen. 2.b., Beta Bas m Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (2001), İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b., Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Türk Dil Kurumu (1998), Türkçe Sözlük 2 K-Z, Türk Tarih Kurumu Bas m Evi, Ankara.
  • Ülger, Billur (2001), “Rekabet Ortamında Fark Yaratan Bir Yaklaşım: Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı”, Pazarlama Dünyası, Say :89, ss.56-59. ı
  • Wheelen, Thomas L. ve J. David Hunger (2000), Strategic Management Business Policy, 7th ed., Prentice Hall, USA.
  • Yorulmaz, Ayşe (2001), “Kurum İçi İletişimin Verimlilik ve İmaj Üzerine Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yüksel, Berrin (1999), “İşletme-Müşteri İlişkilerini Kişisel Boyuta İndirgemede Kitlesel Kişiselleştirme (Mass Customization) Stratejisinin Rolü”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, ss.207-224.
  • Zorlu, Nil (2000), “Etkili Kurumsal İmajda Halkla İlişkiler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal, İstanbul.

THE PROCESS OF CREATING A CORPORATE IMAGE IN LODGING ESTABLISHMENTS

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 15, 107 - 126, 01.05.2006

Öz

Nowadays, having a specific image for the lodging establishments, which have close characteristic with each other from different aspects, are very important for reminding on their audiences. Because of the demand is highly elastic and the competition is so intensive for these kind of establishments, they realized that it is not enough only devoloping products and services, but also creating a good image is necessary to gain an consistent place in the eyes of their target groups. Firstly, a basic structure must be built in the organization related to this objective and in this framework , an external and internal image must be created. The aim of this study is to explain the concept of “the corporate image” which is a very critical component for the lodging establishments and to make the activities which are necessary for creating a reputable image clear

Kaynakça

  • Abratt, Russell, Thabiso Nsenki Mofokeng (2001), “Development and Management of Corporate Image in South Africa”, European Journal of Marketing, 35(3/4), ss.368-386.
  • Ak, Mehmet (1998), Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj, Işıl Ofset; İstanbul.
  • Akat, İlker vd. (2002), İşletme Yönetimi, 4.b., Barış Yayınları, İzmir.
  • Akyürek, Rüveyde (2002), “Sponsorluk” Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi AÖF. Yayınları Yayın No:749, Eskişehir.
  • Andreassen, Tor Wallin ve Bodil Lindestad (1998), “Customer Loyalty and Complex Services”, International Journal of Service Industry Management, 9(1), ss.7-23.
  • Ataman, Göksel (2001), İşletme Yönetimi Temel Kavramlar&Yeni Yaklaşımlar, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Ayhan, Doğan Yaşar ve Osman M. Karatepe (2000), “Kurumsal İmajı Belirleyen Değişkenler: Ampirik Bir Değerlendirme”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Balmer, John M.T. ve Edmund R. Gray (1999), “Corporate Identity and Corporate Communications: Creating a Competitive Advantage”, Corporate Communications: An International Journal, 4(4), ss.171-176.
  • Bolat, Tamer (2000), Toplam Kalite Yönetimi (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması ),Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Budak, Gönül ve Gülay Budak (2000), Halkla İlişkiler, 3.b., Barış Yayınları, İzmir.
  • Cook, Curtis W. vd. (1997), Management and Organizational Behavior, 2nd ed., Irwin McGraw-Hill, USA.
  • Gökçe, Ebru (2000), “Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj ve Kurumsal Kültürün Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeri ve Önemi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Göker, Metin (1996), 2000’li Y llarda Kamu ve Özel Sektörde Yeniden ı Yap lanma, TÜGİAD, İstanbul. ı
  • Gürgen, Haluk (1998), “Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları ve Medya İlişkileri”, (Ed. Hikmet Seçim), Halkla İlişkiler, Açıköğretim Fakültesi Yay., Eskişehir.
  • Güzelcik, Ebru (1999), Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Hill, Charles W.L., Gareth R. Jones (1992), Strategic Management An Integrated Approach, 2th ed., Houghtor Mifflin Company, USA.
  • Kandampully, Jay ve Dwi Suhartanto (2000), “Customer Loyalty in the Hotel Industry: The Role of Customer Satisfaction and Image”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 12(6)., ss.346-351.
  • Koçel, Tamer (2001), İşletme Yöneticiliği, Göz.Geç. 8.b., Beta Bas m Yay m ı ı Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Marken, G. Andy (1990), “Corporate Image- We All Have One, But Few Work to Protect and Project It”, Public Relations Quarterly, 35(1)., ss.21-24.
  • Mason, Julie Cohen (1993), “What Image Do You Project”, Management Review, 82(11),http://infotrac.londo.../purl=rc1_EAIM_O_A14274725&dyn=18 ar_ fmt?sw_aep=buc1_t, 30.09.2002.
  • Morden, Tony (1996), Principles of Management, The McGraw-Hill Companies, UK.
  • Nguyen, Nha ve Gaston Leblanc (2002), “Contact Personnel, Physical Environment and the Perceived Corporate Image of Intangible Services by New Clients”, International Journal of Service Industry Management, 13(3), ss.242- 262.
  • Okay, Ayla ve Aydemir Okay (2001), Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Olsen, Michael D. vd., (1992), Strategic Management In the Hospitality Industry, Van Nostrand Reinhold Company, New York.
  • Paksoy, Mahmut (2001), “Toplam Kalite Yönetimi”, (Ed. S. Güney), Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım Ltd.Şti, Ankara.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2001), Halkla İlişkiler Nedir, Gen. 2.b., Beta Bas m Yayım Dağıtım A.Ş, İstanbul.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat (2001), İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b., Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Türk Dil Kurumu (1998), Türkçe Sözlük 2 K-Z, Türk Tarih Kurumu Bas m Evi, Ankara.
  • Ülger, Billur (2001), “Rekabet Ortamında Fark Yaratan Bir Yaklaşım: Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı”, Pazarlama Dünyası, Say :89, ss.56-59. ı
  • Wheelen, Thomas L. ve J. David Hunger (2000), Strategic Management Business Policy, 7th ed., Prentice Hall, USA.
  • Yorulmaz, Ayşe (2001), “Kurum İçi İletişimin Verimlilik ve İmaj Üzerine Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yüksel, Berrin (1999), “İşletme-Müşteri İlişkilerini Kişisel Boyuta İndirgemede Kitlesel Kişiselleştirme (Mass Customization) Stratejisinin Rolü”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, ss.207-224.
  • Zorlu, Nil (2000), “Etkili Kurumsal İmajda Halkla İlişkiler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal, İstanbul.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oya İnci Bolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Bolat, O. İ. (2006). KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMA SÜRECİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15), 107-126.

BAUNSOBED