BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNE UYGULANACAK TEFTİŞ FORM ÖNERİSİ

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 14, 107 - 114, 01.12.2005

Öz

Eğitim sisteminde bir alt sistem olan denetim, yönetimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde en etkin bir biçimdir. Bu anlamda eğitim - öğretim etkinliklerinin mevzuata uygun olarak yürütülüp yürütülmediği denetim sistemi ile belirlenebilir. Bu nedenle eğitim - öğretim sistemi içinde denetimi sistemin ayrılmaz bir öğesi olarak değerlendirmek gerekir Sınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisi hazırlanmasının amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin denetim süreçlerini değerlendirmek, mevcut teftiş formunun yeterlilik düzeyini arttırmak ve bilimsel denetim ilkelerine uygun yeni bir denetim formu oluşturmaktır.

Kaynakça

  • Aydın, M. (1993), Çağdaş Eğitim Denetimi. Pegem Yayınevi( 3. baskı): Ankara.
  • Başar, H. (1995), Eğitim Denetçisi. Pegem yayınları (3.baskı): Ankara.
  • Sağalamer, E. (1985), Eğitimde Teftiş ve Teknikleri Gül yayınevi(2. baskı).: Ankara.
  • Su, K. (1974), Türk Eğitiminde Teftişin Yeri ve Önemi. Millieğitim Yayınevi: İstanbul
  • Taymaz, H. (1982), Teftiş. A.Ü Eğitim Fakültesi yayını: Ankara.

A PROPOSED INSPECTION FORM TO BE APPLIED TO CLASSROOM TEACHERS

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 14, 107 - 114, 01.12.2005

Öz

Inspection, as a sub-system in the education system, is the most effective unit to fulfil the aims of the administration. By this means, the system of inspection determines whether the activities of education are carried out according to the rules and laws. That's why it is necessary to evaluate inspection as an inseparable element of the system. The aim of the preparing the proposal of inspection form which will be applied to the primary school teachers is to evaluate the process of inspection of primary school teachers and to determine the level of adequacy for the present inspection form and to form one which is suitable for the scientific inspection principles.

Kaynakça

  • Aydın, M. (1993), Çağdaş Eğitim Denetimi. Pegem Yayınevi( 3. baskı): Ankara.
  • Başar, H. (1995), Eğitim Denetçisi. Pegem yayınları (3.baskı): Ankara.
  • Sağalamer, E. (1985), Eğitimde Teftiş ve Teknikleri Gül yayınevi(2. baskı).: Ankara.
  • Su, K. (1974), Türk Eğitiminde Teftişin Yeri ve Önemi. Millieğitim Yayınevi: İstanbul
  • Taymaz, H. (1982), Teftiş. A.Ü Eğitim Fakültesi yayını: Ankara.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yalçın Ergüneş Bu kişi benim

Mehmet Harman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Ergüneş, Y., & Harman, M. (2005). SINIF ÖĞRETMENLERİNE UYGULANACAK TEFTİŞ FORM ÖNERİSİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 107-114.

BAUNSOBED