Tarihsel olarak, azgelişmiş ülkelerde demiryollarınıri geliştirilmesi genellikle gelişmiş ülkeler: tarafından üsflenilmektedir. Bu olgu ilk bakışta demiryollarının sadece emperyalist sömürüyü kolaylaştıran bir araç olduğu izlenimini uyandırabilir. Fakat gerçekte yabancılar eliyle yapılmış ta olsa demiryollarının ülkedeki ekonomik gelişmeye hizmet edici bir fonksiyonu da bulunmaktadır. Bu yazıda Osmanlı İmparatorluğu örneği üzerinde durularak bu olgunun geçerliliği ortaya konulmakta ve emperyalist ülkelerin azgelişmiş ülkelerde demiryolu yapmasına ev sahibi ülkenin izin vermesini sâdece "teslimiyetçilik" veya "çaresizlik" ile açıklamanın yetersiz olduğu gösterilmeye çalışılmaktadır.
As a historical reality, constitution of railways in the underdeveloped countries has been undertook by developed countries. At first glance, this fact may indicate that the railways are means of imperialist exploitation. But, although the railways hâs been constituted by developed' countries, railways has a role that is to advance the economy too. In this article, by means of to analyse Ottoman Empire as a sample, the valid of this proposition is demonstrated and it is indicated that, to permit by host country for to constitution of railways can not simply considered as helplessness or devotion of the host country
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 2 Sayı: 3 |
BAUNSOBED