Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren bir işletmenin temel gücü, yüksek motivasyona sahip ve tatmin olmuş işgörenlerdir. Ön saflarda yer alan işgörenlerin müşteri memnuniyeti üzerinde ani etkiye sahip olduğu turizm endüstrisi gibi müşteri hizmetleri odaklı işletmelerde, işgören motivasyonunu teşvik etmek ve tatminini artırmak belki de hiçbir yerde daha önemli değildir. Bu nedenle otel yöneticileri de, işgörenlerin motive ve tatmin olduklarını hissettikleri doğru örgütsel ortamı sağlamalıdır. Bu noktada otel işletmelerinde rekreatif faaliyetler etkin bir çözüm olarak uygulanabilir. Yapılan araştırmanın amacı, beş yıldızlı otel işletmelerinin işgörenlerine yönelik uyguladıkları rekreatif faaliyetlerin onların motivasyon ve iş tatminine etkisini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket, Antalya, Mersin, Aydın ve Muğla olmak üzere dört ilde faaliyet gösteren 8 beş yıldızlı otel işletmesinin 473 işgöreni üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde dağılımı, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, otel işgörenlerine yönelik uygulanan rekreatif faaliyetlerin düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte rekreatif faaliyetlerin uygulama düzeyi ile motivasyon ve iş tatmini arasında pozitif orta kuvvette korelasyon bulunmuştur. Ayrıca rekreatif faaliyetler, motivasyon ve iş tatmininin işgörenlerin pek çok bireysel özelliklerine (yaş, öğrenim durumu departman, kıdem vb.) göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Rekreatif faaliyetler Motivasyon İş tatmini Otel işgörenleri
The core strength of a business operating in the tourism industry is highly motivated and satisfied employees. Perhaps nowhere is this more important than in guest service-oriented businesses such as hotels, where employees have a significant impact on guest satisfaction and trust. Therefore, hotel managers should provide the right organizational environment where employees feel motivated and satisfied. At this point, recreational activities can be applied as an effective solution in hotel businesses. The aim of this study is to determine the effect of recreational activities implemented by five-star hotel businesses on their employees' motivation and job satisfaction. The questionnaire used as a data collection tool was applied on 473 employees of 8 five-star hotel enterprises operating in four provinces, Antalya, Mersin, Aydın and Muğla. The data obtained were analyzed with frequency, percentage distribution, arithmetic mean, standard deviation, t test, analysis of variance and Pearson correlation analysis. As a result of the research, it was determined that the level of recreational activities implemented for hotel employees was low. However, a positive moderate correlation was found between the level of implementation of recreational activities and motivation and job satisfaction. In addition, it was determined that recreational activities, motivation and job satisfaction showed significant differences according to many individual characteristics of the employees (age, education, department, seniority, etc.).
Recreational activities Motivation Job satisfaction Hotel employees
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 51 |
BAUNSOBED