It is stated that the COVID-19 process, which has created a global crisis in many respects worldwide, has also affected the national education systems of the countries significantly. It is argued that in this process, online applications in the field of education have become mandatory, and this important change has affected the education process in many ways. This study aims to examine the effect of online (distance) education, which marks a radical change in education during the Covid-19 pandemic, on students' self-efficacy and performance. In addition, it will be tried to put forward an idea about the infrastructure and capacity of universities, which have an essential place in the development process of people with education and research, in this process. In order to achieve the purpose determined in line with this idea, data were obtained by survey technique from students studying at a vocational school affiliated with Kafkas University using the convenience sampling method. The data were analyzed using SPSS 25.0 and AMOS 23.0 statistical analysis software programs. According to the findings obtained from the analysis, it has been determined that online education applications have a positive and significant effect on students' self-efficacy and performance.
Tüm dünyada birçok açıdan küresel bir kriz yaratan COVİD-19 sürecinin ülkelerin ulusal eğitim sistemlerini de önemli ölçüde etkilediği ifade edilmektedir. Yaşanılan bu süreçte eğitim alanında çevrimiçi uygulamaların zorunlu hale geldiği ve bu önemli değişimin eğitim sürecini birçok açıdan etkilediği ileri sürülmektedir. Bu çalışma, Covid-19 pandemisi sürecinde eğitimde radikal bir değişimi işaret eden online (uzaktan) eğitimin öğrencilerin öz yeterlilik ve performansları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca insanların gelişim sürecinde eğitim ve araştırmalar ile önemli bir yere sahip olan üniversitelerin bu süreçteki alt yapı ve ihtiyaçları karşılamaya yönelik kapasite durumları ile ilgili de fikir ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu düşünce doğrultusunda belirlenen amaca ulaşmak için kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak Kafkas Üniversitesi’ne bağlı bir meslek yüksekokulunda eğitim görmekte olan öğrencilerden anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 25.0 ve AMOS 23.0 istatistiki analiz yazılım programları kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, online eğitim uygulamalarının öğrencilerin özyeterlilik ve performansları üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus