Bilindiği gibi “her ile bir üniversite” sloganı kapsamasında her geçen gün meslek yüksekokulları (MYO’ları) daha da yaygınlaşmaktadır. MYO’lar endüstrinin ihtiyacı olan teknolojik çağa ayak uydurabilen, mesleki bilgi, birikim ve donanıma sahip ara insan gücü yetiştirilmesini sağlamak amacıyla eğitim veren kurumlardır. MYO’larının, ilçelerde açılma amacı aynı zamanda bulundukları ilçenin ekonomik, sosyal, kültürel yapısını geliştirmektir. Çalışmanın amacı, özellikle ilçeye dışardan gelen gençlerin ekonomik gelir durumları ile yaptıkları harcama alanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu çalışmada Atatürk Üniversitesi Narman MYO öğrencilerinin gelir harcama ilişkileri incelenmiştir.
Bu çalışmada öğrencilerin gelir ve harcamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile 20 sorudan oluşan anket formu hazırlanmıştır. Yüksekokuldaki toplam 650 öğrenci arasından rastgele 242 öğrenci seçilmiş ve yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Çalışmada gelir ile harcamalar arasındaki ilişkiyi istatistiksel olarak belirlemek için Spearman’ın rho (ρ) testi ve Kendal’ın tau (τ) testi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda gelir ile en yüksek ilişki, kitap harcaması ve şans oyunları harcama değişkeni arasında olduğu belirlenmiştir.
ÖNCELİKLE DOKORA TEZ ÇALIŞMALARIM NEDENİYLE İSABMER DE SUNUM YAPTIĞIM ÇALIŞMANIN BU KADAR GEÇ KALMASINDAN DOLAYI ÖZÜR DİLER, BAŞTA HOCAM OLMAK ÜZERE EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM.
As it is known, vocational high schools (VHSs) are becoming more widespread every day within the scope of the slogan “one university with each”. VHSs are institutions that provide training in order to train intermediate manpower with professional knowledge, experience and equipment that can keep up with the technological age that the industry needs. The purpose of opening VHSs in districts is also to improve the economic, social and cultural structure of the district where they are located. The aim of the study is to determine the relationship between the economic income of the young people coming from outside and their spending areas. In this study, the income-expenditure relationships of Narman VHS students Atatürk University were examined.
In this study, a survey form consisting of 20 questions was prepared to determine the relationship between students' income and expenditure. Randomly 242 students were selected among 650 students in the college and face-to-face survey was conducted. In the study, Spearman's rho (ρ) test and Kendal's tau (τ) test were applied to statistically determine the relationship between income and expenses. As a result of, it was determined that the highest relationship with income was between book spending and gambling spending variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus