Z kuşağında yer alan üniversite
öğrencilerinin yoğun bir şekilde kullandığı sosyal medya ve akıllı telefon en
çok dikkat çeken bilişim araçlarıdır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya
kullanımının ve kullanım süresinin akıllı telefon bağımlılığı eğilimi üzerindeki
etkisini incelemektir. Bununla
birlikte yoğun sosyal medya kullanımının akıllı telefon bağımlılığına ve Z
kuşağına etkisi ile ilgili öneriler sunmaktır. Bu alan çalışmasında, Artvin Çoruh Üniversitesi Hopa İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesinde (İİBF) öğrenim gören 214 öğrenciden anket yoluyla sosyal medya kullanımı ve akıllı telefon
bağımlılığı algılarına ilişkin veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizi SPSS
24.0 programı ile faktör, güvenilirlik, korelasyon, tek yönlü ANOVA ve regresyon
analizleri yapılarak tablolar halinde sunumu yapılmıştır. Elde edilen bulgular,
sosyal medya kullanımı ve kullanım süresinin ve akıllı telefon
bağımlılığı eğilimini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediğini göstermiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin çoğu
sosyal medyayı günde 30 dakika ve 3 saat arasında kullandığı ve çoklu
karşılaştırmalar sonucuna göre günde 3 saatten fazla sosyal medya kullanımının
akıllı telefon bağımlılığı eğilimini artırdığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus