Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

65 YAŞ VE ÜSTÜ ERKEK TÜKETİCİLERİN COVID-19 DÖNEMİNDE ONLINE ALIŞVERİŞ EĞİLİMLERİNİ BELİRLEYEN NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 96 - 121, 17.01.2021
https://doi.org/10.33416/baybem.782114

Öz

Covid-19 salgını sürecinde birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de 65 yaş ve üstü kişilere uygulanan sokağa çıkma yasağının başlamasıyla birlikte, bu yaş grubunda yer alan tüketiciler başta zorunluluktan dolayı hızlı ve pratik yol olan online alışverişi tercih etmeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemi sürecinde ülkemizde sokağa çıkma kısıtlaması getirilen Bebek Patlaması kuşağı içinde yer alan 65 yaş ve üstü yaş grubunda yer alan erkek tüketicilerin online alışverişe olan eğilimlerini değerlendirmektir. Bu doğrultuda bu yaş grubundan 6 erkek tüketici ile nitel bir araştırma olarak derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, Covid-19 salgınının, katılımcıların online alışverişi tercih edip etmedikleri, bu süreçte yaşadıkları zorluklar, endişeleri ile online alışverişi neden tercih edip etmedikleri tespit edilmeye ve düşünceleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA Nitel Veri analiz programı desteğiyle içerik analizi yapılarak kodlanmış ve yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, S., Bakar, C. ve Budakoğlu, İ. (2004). “Dünyada ve Türkiye’de Yaşlı Nüfus Eğilimi, Sorunları ve İyileştirme Önerileri”. Türk Geriatri Dergisi, 7(2), 105-110.
  • Akkuş, G., Yapraklı, Ş. ve Akkuş, Ç. (2014). “Online Müşteri Deneyiminin Güvene Etkisi: Online Alışveriş Yapan Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma. The Impact of Online Customer Experience on Trust: A Research on Consumer Shopping Online”. International Journal of Social Science, 29, 403-425 10.9761/JASSS2481.
  • Aljazeera. (2020). Timeline: How the New Coronavirus Spread. Erişim Tarihi: 22 Temmuz 2020. https://www.aljazeera.com/news/2020/01/timeline-china-coronavirus-spread-200126061554884.html.
  • Altuntuğ, N. (2012). “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 4(1).
  • Armağan, E. ve Temel, E. (2018). “Türkiye'de Online Kompulsif Alışveriş Davranışı Üzerine Ampirik Bir Çalışma”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4). 621-653. 10.16953/deusosbil.346859.
  • Assael, H. (1987). Consumer Behavior and Marketing Action, Third Edition, A Division of Word Worth, Inc., 242-459.
  • Atkinson, A. ve Hayes, D. (2010). Consumption Patterns Among Older Consumers. Erişim tarihi: 5 Ağustos 2020. https://ilcuk.org.uk/wp-content/uploads/2018/10/ConsumptionPatterns.pdf
  • Bankalararası Kart Merkezi, BKM. (2020). Erişim Tarihi: 12 Temmuz 2020. https://bkm.com.tr/wp-content/uploads/2020/01/bkm_nisan_aylik_bb.pdf
  • Barnes, S., J. ve Pressey, A., D. (2012). “In search of the “Meta-Maven”: An examination of market maven behavior across real-life, web, and virtual world marketing channels”. Psychology & Marketing, 29, 167–185. doi:10.1002/mar.20513
  • Başev, E., S. (2014). “Online buying behavior of Turkish consumer: An Exploratory study on Hepsiburada.com”. Global Media Journal, 5(9), 97–132
  • Başgöze, P. ve Bayar, N., A. (2015). “Eko Otellerden Hizmet Satın Alımında Kuşaklar Arası Farklılaşmalar Üzerine Bir Çalışma”. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130
  • Bedgood, L. (2019). Consumer Shopping Trends and Statistics by the Generation: Gen Z, Millennials, Gen X, Boomers and the Silents. Business 2 Community. Erişim Tarihi: 19 Temmuz, 2020. https://www.business2community.com/trends-news/consumershopping-trends-and-statistics-by-the-generation-gen-z-millennials-gen-xboomers-and-the-silents-02220370
  • Bone, P., F. (1991). “Identifying Mature Segments”. The Journal of Consumer Marketing, 8(4), 19-23.
  • Boon, E. (2013). “A qualitative study of consumer-generated videos about daily deal web sites”. Psychology & Marketing, 30, 843–849. doi:10.1002/mar.20649
  • Bruseke, L. (2016). The influence of privacy perceptions on online. 7th IBA Bachelor Thesis Conference.
  • Büyüker, İ., D., Yarangümelioğlu, D. ve Gümülü, E. (2014). “Online Tüketici Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Durum Değerlendirmesi Isparta İlinde Bir Uygulama”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(3), 77-94.
  • Ceylan, H. (2015). Yaşlılık ve Refah Devleti, Açılım Kitap, İstanbul, 27
  • Chang, M., K., Cheung, W. ve Lai, V., S. (2005). “Literature Derived Reference Models for The Adoption of Online Shopping”. Information & Management, 42(4), p.543-559. doi: 10.1016/j.im.2004.02.006
  • Chauhan, V. ve Shah, Ms. (2020). “An Empirical Analysis into Sentiments, Media Consumption Habits, and Consumer Behavior during the Coronavirus (COVID-19) Outbreak”. Purakala UGC Care Journal, 31(15), 353-378. 10.13140/RG.2.2.32269.15846.
  • Cho, J., E. ve Hu, H. (2009). “The Effect of Service Quality on Trust and Commitment Varying Across Generations”. International Journal of Consumer Studies, 33(4), 468-76.
  • Coleman, L., J., Hladikova, M. ve Savelyeva, M. (2006). “The Baby Boomer Market”. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing,14(3), 191-209.
  • Creswell, J., W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches. New York: Sage.
  • Dabhade, A. (2008). Antecedents of Older Consumers’ Internet Shopping for Apparel Products: Perceived Risk and Benefits and Shopping Orientation (Master of Science). Auburn University.
  • Delello, J., A. ve McWhorter, R., R. (2017). “Reducing the digital divide: Connecting older adults to iPad technology”. Journal of Applied Gerontology, 36(1), 3-28.
  • Dhanapal, S., Vashu, D. ve Subramaniam, T. (2015). “Perceptions on the Challenges of Online Purchasing: A Study from Baby Boomers, Generation X and Generation Y's Point of Views”. SSRN Electronic Journal, 60(1),107-132, 10.2139/ssrn.2550117.
  • Dilbaz, A., N. ve Akarsu, Y. (2018). “Tüketicilerin Online Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler: Gökçeada Örneği”. Journal of Life Economics, 5(3), 77-92. 10.15637/jlecon.254.
  • Discount Merchandiser. (1993). “America’s aging consumer”, 33(9), 16.
  • Dorie, A. ve Loranger, D. (2020). “The Multi-Generation: Generational Differences in Channel Activity”. International Journal of Retail & Distribution Management, 48(4), 395–416. 10.1108/IJRDM-06-2019-0196.
  • Egeln, L., S. (2015). An Empirical Investigation of The Impacts of Website Quality on Consumer Loyalty: A Case of Baby Boomers (Doctorate) The University of North Carolina at Greensboro (UNCG).
  • Enberg, J. (2020). Covid-19 Concerns May Boost Ecommerce as Consumers Avoid Stores. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. https://www.emarketer.com/content/coronavirus-covid19-boost-ecommerce-stores-amazon-retail.
  • Epsilon Data Management, Llc. (2019). Age Matters: A Guide to Cross-Generational Marketing How To Adapt Your Marketing To The Silent Generation, Gen Z and everyone in between”. Epsilon-Conversant.
  • Esen, F., Sırkıntıoğlu, Y. Ş. ve Esen, U. (2018). “Kültür Boyutları ile Online Alışveriş Davranışı İlişkisi: Bireysel Yenilikçilik ve Güvenin Aracılık Etkisi”. International Journal of Management Economics and Business. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 257–282. 10.17130/ijmeb.2018137584.
  • Ferreira, M., B. (2016). Measuring Consumer Perceptions of Online Shopping Convenience. Doctoral dissertation. Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
  • FinTech İstanbul. (2020). Pandemi döneminde 5 milyon kart “internet” ile tanıştı. Erişim Tarihi: 28 Temmuz 2020. https://fintechistanbul.org/2020/05/13/pandemi-doneminde-5-milyon-kart-internet-ile-tanisti/.
  • Forgas, S., Palau, R., Sánchez, J. ve Huertas-García, R. (2012). “Online Drivers and Offline Influences Related to Loyalty to Airline Websites”. Journal of Air Transport Management, 18(1), 43–46. doi: 10.1016/j.jairtraman.2011.08.003
  • George, J., F. (2002). “Influences on The Intent To Make Internet Purchase. Internet Research”. Electronic Networking Applications and Policy, 12(2), 165-180.
  • George, J., F. (2004). The Theory of Planned Behavior and Internet Purchasing. Internet Research, 14(3), 198-212.
  • Ghosh, M. (2020). “Digital disruptions and the elderly – strategic adoptions for marketers”, Strategic Direction, 36(5), 1-3. https://doi.org/10.1108/SD-10-2019-0208
  • Glesne, C. (2014). Nitel Araştırmaya Giriş. Çev., Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu, Ankara: Anı
  • Hohenschon, J., K. (2013). Old Times Ahead: The Dawn of the Ageing Consumer. Maastricht: Universitaire Pers Maastricht.
  • Iyer, R. ve Eastman, J., K. (2006). “The Elderly and Their Attitudes Toward the Internet: The Impact On Internet Use, Purchase, And Comparison Shopping”, Journal of Marketing Theory and Practice, 14(1), 57-67
  • Jaller, M. ve Pahwa, A. (2020). “Evaluating the Environmental Impacts of Online Shopping: A Behavioral and Transportation Approach. Transportation Research Part D”. Transport and Environment, 80, 1-15. 102223. 10.1016/j.trd.2020.102223.
  • Jeyes, D. (2019). The Values and Motivations Driving Today’s Baby Boomers. The Digital Enterprise. Erişim Tarihi: 1 Ağustos 2020. https://www.thedigitalenterprise.com/articles/hospitality/thevalues-and-motivations-driving-todays-baby-boomers/
  • Kotler,P. ve Armstrong, G. (2008). Principles of Marketing, 12th edition. Upper Saddle River, N.J. Pearson Prentice Hall.
  • Kollmann, T., Kuckertz, A. ve Kayser, I. (2012). “Cannibalization or Synergy? Consumers’ Channel Selection In Online-Offline Multichannel Systems”. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(2), 186-194. doi: 10.1016/j.jretconser.2011.11.008
  • Kuo, H., Chen, C. ve Hsu, C. (2012). “A Study of a B2C Supporting Interface Design System for The Elderly”. Human Factors in Ergonomics & Manufacturing, 22(6), 528-540. 10.1002/hfm.20297
  • Kyles, D.(2005). “Managing Your Multigenerational Workforce”. Strategic Finance, 87(6), 52.
  • Ladhari, R., Gonthier, J. ve Lajante, M. (2019). “Generation Y and Online Fashion Shopping: Orientations and Profiles”. Journal of Retailing and Consumer Services, 48, 113–121. doi:10.1016/j.jretconser.2019.02.003
  • Laudan, David L., Della Bitta ve Albert J. (1988). Consumer Behavior: Concepts and Applications, Third Edition, Mc Grow, Hill, Book Company Inc., 224-225.
  • Ledesma, M. (2020). Consumer Spending Habits Shift in Response to New Norms. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. https://insights.digitalmediasolutions.com/articles/consumer-spending-covid19
  • Lee, H., J. ve Lyu, J. (2019). “Exploring factors which motivate older consumers’ self-service technologies (SSTs) adoption”, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 29(2), 218-239, DOI: 10.1080/09593969.2019.1575261
  • Liang, F. ve Litscher, G. (2020). “COVID-19 (Coronavirus Disease-19): Traditional Chinese Medicine including Acupuncture for Alleviation – A Report from Wuhan, Hubei Province in China”. OBM Integrative and Complementary Medicine, 5(1), 1-4.
  • Lian, J., W. ve Yen, D., C. (2014). “Online Shopping Drivers and Barriers For Older Adults: Age And Gender Differences”. Computers in Human Behavior, 37, 133–143.
  • Lifecourse Associates. (2012). Generations in History. Erişim tarihi: 10 Temmuz 2020. http://www.lifecourse.com/ assets/files/gens_in_history (1).pdf
  • Lignell, A. (2014). Older Consumers’ Adoption of Online Shopping. Master’s Thesis, Lappeenranta University of Technology, School of Business, International Marketing Management, Lappeenranta, 15.
  • Lim, H. ve Dubinsky, A., J., (2004). “Consumers’ Perceptions Of E-Shopping Characteristics: An Expectancy-Value Approach”, The Journal of Services Marketing, 18(7), 500-513.
  • Lim, Y., M., Yap, C., S. ve Lee, T., H. (2011). “Intention to Shop Online: A Study of Malaysian Baby Boomers”, African journal of business management, 5(5),1711-1717.
  • Lin, H., F. (2007). “Predicting Consumer Intentions to Shop Online: An Empirical Test Of Competing Theories”. Electronic Commerce Research and Applications, 6(4): 433-442
  • McCloskey, D., W. (2006). “The Importance of Ease of Use, Usefulness, And Trust to Online Consumers: An Examination of The Technology Acceptance Model with Older Customers”. Journal of Organizational and End User Computing (JOEUC), 18(3), 47–65.
  • Meyer, S. (2020). Understanding The COVID-19 Effect on Online Shopping Behavior. Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020. https://www.bigcommerce.com/blog/covid-19-ecommerce/
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi: genişletilmiş bir kaynak kitap (1. Baskı). Çev., Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy; Ankara: Pagem Akademi.
  • Moore, M. ve Carpenter, J., M. (2008), “Intergenerational Perceptions of Market Cues among US Apparel Consumers”, Journal of Fashion Marketing and Management, 12(3), 323- 337.
  • Morrow-Howell, N., Galucia, N. ve Swinford, E. (2020). “Recovering from the COVID-19 Pandemic: A Focus on Older Adults”, Journal of Aging & Social Policy, 32(4-5),526-535.
  • MoEngage. (2020). COVID-19 Regular Updates: The Business Impacts, Brands’ Responses, Marketing Strategies, and More. Erişim Tarihi: 17 Haziran 2020. https://www.moengage.com/blog/covid19-updates-for-businesses/
  • Monsuwe, T., Dellaert, B. ve Ruyter, K. (2004). “What Drives Consumers to Shop Online? A Literature Review”. International Journal of Service Industry Management, 15(1), 102–121. doi:10.1108/09564230410523358
  • Özden, A. (2020). “Online Alışveriş Yapan Tüketicilerin Etnosentrik Eğilimleri Üzerine Bir Çalışma”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 21(1), 47-66. DOI: 10.24889/ifede.537872.
  • Özgüven, N. (2011). “Tüketicilerin Online Alışverişe Karşı Tutumları ile Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Analizi”. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,13(21), 47-54.
  • Özkan, Y, Bingöl, U, Mete, H. (2018). “Türkiye’de Elektronik İstihdam Platformlarında Yayınlanan Bilişim Sektörü İş İlanlarının Nitel Analizi (2017-2018)”. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (ICEESS’ 18), 289-296. DOI: 10.18506/anemon.452701
  • Özkan, Y., Altınsoy, A. ve Bingöl, U. (2017). Sosyal Güvenlik Konulu Makalelerin Nitel Analizi (2005- 2015), Editör: Özdemir, M. Ç., Çalışma Ekonomisi Seçme Yazılar, 127-152. Sakarya: Sakarya Yayınevi.
  • Parment, A. (2013). “Generation Y vs. Baby Boomers: Shopping Behavior, Buyer Involvement and Implications for Retailing”. Journal of Retailing and Consumer Services, 20(2), 189–199.
  • Patton, M., Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Pazarlamasyon.(2020). Pazarlamasyon, Prime. COVID-19: Marka Profesyonelleri Ne Düşünüyor? Markalar Ne Gibi Hamleler Yaptı? Erişim Tarihi: 18 Mayıs 2020 https://pazarlamasyon.com/wp-content/uploads/2019/01/COVID-19.pdf
  • Pechtl, H. (2003). “Adoption of Online Shopping By German Grocery Shoppers”. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 13(2), 145–159. doi:10.1080/ 0959396032000099088
  • Petro, G. (2020). Coronavirus and Shopping Behavior: Men and Women React Differently. Erişim Tarihi: 14 Nisan 2020. https://www.forbes.com/sites/gregpetro/2020/03/13/coronavirus-and-shopping-behavior-men-and-women-react-differently/
  • Polyak, I. (2000). “The Center of Attention”, American Demographics, 22 (November), 30–32.
  • Rahman M., S. ve Hussain, B. (2014). “Perceptual Differences of Older Customers to Purchase From Online”. Malaysian perspective. International Journal of Business and Social Science, 15(1),171–190
  • Roalf, D., R., Mitchell, S., H., Harbaugh, W., T. ve Janowsky, J., S. (2011). “Risk, Reward, And Economic Decision Making In Aging”. The Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 67(3), 289-298. 10.1093/geronb/gbr099.
  • Roggeveen, A., L., ve Sethuraman, R. (2020). How the COVID-19 Pandemic May Change the World of Retailing. Journal of Retailing, 96(2), 169–171. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2020.04.002
  • Rudansky-Kloppers, S. ve Strydom, J., W. (2020). “Target Market Solutions in South African Online Businesses: The Generational Effect”. Journal of African Business,10,1-27 1080/15228916.2020.1745008.
  • Sanny, L. ve Gerardo, M. (2020). “Analysis of Privacy Perceptions Through Shopping Behavior in Indonesian E-Commerce”. Humanities & Social Sciences Review, 8(2),36-42. 10.18510/hssr.2020.825.
  • Saphores, J. D. ve Xu, L. (2020). “E-Shopping Changes and The State Of E-Grocery Shopping in The US - Evidence from National Travel and Time Use Surveys”. Research in Transportation Economics, 100864. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2020.100864
  • Sarı, E. (2018). “Kuşaklar in Tüketim ve Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma”. Journal of International Social Research, 11(61), 967-980. 10.17719/jisr.2018.2990.
  • Schehl, B., Leukel, J. ve Sugumaran, V. (2019). “Understanding Differentiated Internet Use in Older Adults: A Study of Informational, Social, and Instrumental Online Activities”. Computers in Human Behavior, 97, 222–230. doi:10.1016/j. chb.2019.03.031
  • Schiffman,L., G. and Kanuk, L., L.(1983). Consumer Behavior; Second Edition; Prentice-Hall International,
  • Seifert, A., Hofer, M. ve Rössel, J. (2018). “Older Adults’ Perceived Sense of Social Exclusion From The Digital World”. Educational Gerontology, 44(12), 775–785. doi:10.1080/03601277.2019.1574415
  • Soh, P., Y., Heng, H.,B., G., Selvachandran, G., Ganeshsree, S., Le Quynh, A., Hoang, T., Le Hoang, S., Abdel-Baset, M. , Manogaran, G. ve Varatharajan, R. (2020). P”erception, acceptance and willingness of older adults in Malaysia towards online shopping: a study using the UTAUT and IRT models”. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 11(2), 1-13. https://doi.org/10.1007/s12652-020-01718-4
  • Soysal, G. (2020). “Koronavirüs Salgını ve Yaşlılık”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (5), 290-301. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/54658/736807
  • Strauss, A., L. ve Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures And Techniques. Newbury Park, CA: Sage Publications.
  • Sudbury-Riley, L. (2016). “The Baby Boomer Market Maven in The United Kingdom: An Experienced Diffuser of Marketplace Information”. Journal of Marketing Management, 32 (7-8), 716-749. 10.1080/0267257X.2015.1129985.
  • Şahin, B. ve Cıbıt, Ö. (2016). “Mobil Pazarlama ve Online Alışveriş İlişkisine Yönelik Tüketici Algıları: Seyahat Acentesi Müşterine Yönelik Bir Araştırma”. Journal of International Social Research, 9(44), 1221-1231. 10.17719/jisr.20164420190.
  • Şentürk, Ü. (2018). Yaşlılık Sosyolojisi: Yaşlılığın Toplumsal Yörüngeleri, Dora Yayınevi, Bursa, s:27
  • T.C. İçişleri Bakanlığı. (2020). 65 Yaş ve Üstü ile Kronik Rahatsızlığı Olanlara Sokağa Çıkma Yasağı Genelgesi. Erişim tarihi: 12 Temmuz 2020. https://www.icisleri.gov.tr/65-yas-ve-ustu-ile-kronik-rahatsizligi-olanlara-sokaga-cikma-yasagi-genelgesi.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID-19 Günlük Durum Raporu,10/07/2020 Türkiye. Erişim Tarihi: 12 Temmuz 2020. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/37935,20200710---covid-19-gunluk-durum raporupdf.pdf?0&_tag1=7F00353D1256ACAFFB8CF17DFA8A9C7FC2F33D5C
  • Tong, X. (2010). “A Cross-National Investigation of An Extended Technology Acceptance Model In The Online Shopping Context”. International Journal of Retail & Distribution Management, 38(10), 742-759. doi: 10.1108/09590551011076524
  • TÜİK, Türkiye İstatistik Kurumu. (2020). Erişim Tarihi: 14 Nisan 2020. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). (2019). İstatistiklerle Yaşlılar (2019). Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni.
  • United Nations. (2020). Issue Brief: Older Persons and Covid-19. s: 1.
  • United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division (2019). World Population Prospects 2019, custom data acquired via website.
  • Van Deursen, A., J. ve Helsper, E., J. (2015). “A Nuanced Understanding of Internet Use and Non-Use Among the Elderly”. European Journal of Communication, 30(2), 171–187. https://doi.org/10.1177/0267323115578059.
  • Vincent, E. (2016). 5 Reasons Many Seniors Are Afraid Of The Internet (And What You Can Do To Help). Emsisoft Blog. Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020. https://blog.emsisoft.com/2016/04/21/5-reasons-many-seniors-are-afraid-of-the-inter net-and-what-you-can-do-to-help/.
  • Vroman, K., G., Arthanat, S. ve Lysack, C. (2015). “Who Over 65 Is Online? Older Adults' Dispositions Toward Information Communication Technology”. Computers in Human Behavior, (43), 156–166. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.10.018
  • Wallace, T. (2020). Ecommerce Trends: 128 Online Shopping Statistics and Trends. Sailthru. Erişim tarihi: 27 Temmuz 2020.https://www.sailthru.com/marketing-blog/ecommerce-trends-128-stats-revealing-modern-consumers-shop/.
  • Wetter, E., Rosengren, S. ve Törn, F. (2020). “Private Sector Data for Understanding Public Behaviors in Crisis: The Case of COVID-19 in Sweden”. SSE Working Paper Series in Business Administration 2020:1, 1-15, Stockholm School of Economics,
  • Whitbourne, S., K. ve Willis, S., L. (2006). The Baby Boomers Grow Up: Contemporary Perspectives On Midlife. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Williams, K., Page, R., Petrosky, A. ve Hernandez, E. (2010). “Multi-Generational Marketing: Descriptions, Characteristics, Lifestyles, and Attitudes”. Journal of Applied Business and Economics, 11(2), 21-36.
  • Yeşilyurt, E. (2020). Migros, online ticarete yeni kulvar açtı. Aa.com.tr. Erişim Tarih: 29 Temmuz 2020, https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/gida/migros-online-ticarete-yeni-kulvaracti/656451
  • Yoon, C. ve Cole, C. A. (2008). “Aging and Consumer Behavior”. In C. P. Haugtvedt, P. M. Herr, & F. R. Kardes (Eds.), Marketing and consumer psychology series: 4. Handbook of consumer psychology (p. 247–270). Taylor & Francis Group/Lawrence Erlbaum Associates.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım Beceri̇kli̇, S. (2013). “Kuşaklararası İletişim Açısından Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: İleri Yaş Grubu Üzerine Bir Değerlendirme”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 44(1), 19-31.
Toplam 109 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bora Deral 0000-0002-7329-5458

İpek Kazançoğlu 0000-0001-8251-5451

Yayımlanma Tarihi 17 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 18 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deral, B., & Kazançoğlu, İ. (2021). 65 YAŞ VE ÜSTÜ ERKEK TÜKETİCİLERİN COVID-19 DÖNEMİNDE ONLINE ALIŞVERİŞ EĞİLİMLERİNİ BELİRLEYEN NİTEL BİR ARAŞTIRMA. İşletme Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 96-121. https://doi.org/10.33416/baybem.782114

İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus