Covid-19 salgını sürecinde birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de 65 yaş ve üstü kişilere uygulanan sokağa çıkma yasağının başlamasıyla birlikte, bu yaş grubunda yer alan tüketiciler başta zorunluluktan dolayı hızlı ve pratik yol olan online alışverişi tercih etmeye başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemi sürecinde ülkemizde sokağa çıkma kısıtlaması getirilen Bebek Patlaması kuşağı içinde yer alan 65 yaş ve üstü yaş grubunda yer alan erkek tüketicilerin online alışverişe olan eğilimlerini değerlendirmektir. Bu doğrultuda bu yaş grubundan 6 erkek tüketici ile nitel bir araştırma olarak derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, Covid-19 salgınının, katılımcıların online alışverişi tercih edip etmedikleri, bu süreçte yaşadıkları zorluklar, endişeleri ile online alışverişi neden tercih edip etmedikleri tespit edilmeye ve düşünceleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA Nitel Veri analiz programı desteğiyle içerik analizi yapılarak kodlanmış ve yorumlanmıştır.
Covid-19 Bebek Patlaması Kuşağı Online Alışveriş 65 yaş ve üstü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dizinler: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP, ERIH Plus