Günümüzde anadilin dışında ikinci bir dilin öğrenimi sırasında yaşanan zorluklar bilinmekle birlikte, eğer öğrenilen dil farklı bir alfabeden oluşuyorsa ve dil mantığı tamamen farklıysa bu zorluklar daha da artmaktadır. Arapça öğretiminin en zor kısmı ise, hem öğrenen hem de öğreten açısından sarf/morfoloji kısmıdır. Tamamen farklı bir yapı ve sembollerden oluşan bu kısımla ilgili olarak, günümüz teknolojilerinin dışında görsel olarak renklerin kullanılarak algılamadaki farkındalığın artırılması çok önemlidir. Pedagojik açıdan renkler, eğitim ve öğretim materyallerinde büyük rol oynar. Materyallerde ilk göze çarpan öğe renk öğesidir. Renkler öğrencinin dikkatini çekmek, farkındalığını artırmak ve aldıga seçicilik oluşturulması açısından da çok önemlidir. Renkler görsel bir materyalde önemli bir unsur olmakla birlikte, renklerin etkinliği bilinçli ve tutarlı bir şekilde kullanımlarına bağlıdır. Doğru ve dikkat çekici renkler kullanılmaz ya da yoğun renk kullanılır ise, öğrencinin dikkati dağılabilir. Bu çalışma, renklerin kullanılarak öğrencilerin algılarının ve farkındalıklarının arttrılmasına ve kavramları ve sembolleri daha iyi ve kalıcı bir şekilde kavrayıp anlamalarını sağlamaya yönelik bir çalışmadır. Bu, 10 sene boyunca öğretmenleri olarak şahsen derslerine girdiğim Ondokuzmayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencilerine uygulanmış bir çalışmadır. Bu çalışma yeni bir metod ortaya koymak iddiasından çok, bu dili daha iyi nasıl öğretebiliriz çabalarının bir ürünüdür.
Arapça Öğretimi Arapça’da Renkler Dil Mantığı Algıda Seçicilik Morfoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 16 |