The use of location-based social networks is increasing day by day. In these networks, users check-in Point of Interest (POI) that they like, and in a sense, they advise future users. The aim of this paper is to detect whether users from the same hometown check-in for similar POIs using the link prediction method, thus recommending new POIs. The method first models the user-POI bipartite network, and then new recommendations are generated by the link prediction method. Experiments conducted on real data in Foursquare have shown that the proposed method achieves high accuracy values.
Machine Learning Recommendation Systems Location Based Social Networks Point of Interest
Konum tabanlı sosyal ağların kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu ağlarda kullanıcılar beğendikleri ilgi noktalarını (POI) check-in yapar ve bir anlamda gelecekteki kullanıcılara tavsiyelerde bulunurlar. Bu makalenin amacı, bağlantı tahmini yöntemini kullanarak aynı memleketteki kullanıcıların benzer POI'ler için check-in yapıp yapmadıklarını tespit etmek ve böylece yeni POI'ler önermektir. Yöntem önce kullanıcı-POI ikili ağını modeller ve ardından bağlantı tahmin yöntemi tarafından yeni öneriler oluşturulur. Foursquare'de gerçek veriler üzerinde yapılan testler, önerilen yöntemin yüksek doğruluk değerlerine ulaştığını göstermiştir.
Makine Öğrenmesi Tavsiye Sistemler Konum Tabanlı Sosyal Ağlar İlgi Çekici Nokta
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapay Zeka |
Bölüm | PAPERS |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
The Creative Commons Attribution 4.0 International License is applied to all research papers published by JCS and
a Digital Object Identifier (DOI) is assigned for each published paper.