Multithreaded programming is one of the most difficult subjects to teach at the undergraduate level. Different algorithms that run parallel to each other, that access the same resources asynchronously and communicate with each other to synchronize their behavior is difficult to grasp. Concurrent programming techniques are mostly used in server applications which are written in C++. Unfortunately, since C++ is difficult to teach compared to other languages, most universities focus on teaching in Python, which is easy, or Java, which is popular. That makes teaching concurrent programming in C++ even more difficult. In this study, a graphics library and course applications called I-See-Bytes, which offers the conveniences offered by Python for variables in C++ and makes game programming and debugging easier, are mentioned.
Programming skills; C++ language computer programming course gamification concurrent programming visualization Flow.
-
Çok iş parçacıklı programlama, lisans düzeyinde öğretilmesi en zor konulardan biridir. Birbirine paralel çalışan, aynı kaynaklara eş zamanlı olmayan bir şekilde erişen ve davranışlarını senkronize etmek için birbirleriyle iletişim kuran farklı algoritmaları kavramak zordur. Eş zamanlı programlama teknikleri çoğunlukla C++ ile yazılmış sunucu uygulamalarında kullanılır. Ancak C++ diğer dillere göre öğretilmesi zor olduğu için çoğu Üniversite kolay olan Python ya da popüler olan Java dilinde öğretime ağırlık vermektedir. Bu da C++’da eşzamanlı programlama öğretmeyi daha da zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada, ismi I-See-Bytes olup, Python dilinin değişkenler için sunduğu kolaylıkları C++’da sunan, hata ayıklamayı ve oyun programlamayı kolaylaştıran bir grafik kütüphanesinden ve ders uygulamalarından bahsedilmektedir.
Programlama becerileri; C++ dili bilgisayar programlama dersi oyunlaştırma çok iş parçacıklı programlama görselleştirme Akış.
-
-
-
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Bilgi Sistemleri Eğitimi, Bilgi Sistemleri Geliştirme Metodolojileri ve Uygulamaları |
| Bölüm | Öğretim Uygulaması |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 27 Ekim 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 16 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 2 |