Religious images, which are a part of daily life, are also directly or indirectly subject in animations. Document analysis design was used in this study, which aims to reveal the views of pre-service teachers about religious images in animated films. The pre-service teachers were allowed to watch 6 animated films (Spiderman Into the Spider Verse, Coco, Toy Story 1, Toy Story 3, Look Up, Inside Out) that received highs cores on IMDb (Internet Movie Database). They were asked to note the religious elements seen in the animated films watched, the effects of these elements and how they should be. Pre-service teachers' opinions were subjected to descriptive analysis. In the study, based on the opinions of the pre-service teachers, the religiou selements found in the animated films were pigs, belief in the after life and spirits, signs of the cross, angel-devil, Christmas, heaven, church, swearing, etc. was found to be. According to the pre-service teachers, while religious elements cause cultural contradiction, identification and pretense in terms of presentation, they also enable them to gain a critical point of view and also give subliminal messages.
Child and religion religion in animations religious symbols ideology
Günlük yaşamın bir parçası olan dinî imgeler de doğrudan ya da dolaylı olarak animasyonlara konu edilmiştir. Öğretmen adaylarının animasyon filmlerinde yer alan dinî imgeler hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada doküman analizi deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının IMDb’de (Internet Movie Database/ İnternet Film Veri Tabanı) yüksek puan almış 6 animasyon filmini (Örümcek Adam Örümcek Evreninde, Coco, Oyuncak Hikâyesi 1, Oyuncak Hikâyesi 3, Yukarı Bak, Ters Yüz) izlemesi sağlanmıştır. İzlenen animasyon filmlerinde görülen dinî ögeleri, bunların olası etkilerini ve nasıl olması gerektiğini not etmeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının görüşleri betimsel analize tâbi tutulmuştur. Çalışmada öğretmen adaylarının görüşlerinden hareketle animasyon filmlerinde bulunan dinî ögelerin domuz, ahiret inancı ve ruhlar, haç işaretleri, melek-şeytan, Noel, cennet, kilise, yemin etmek vb. olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarına göre dinî ögeler sunuluş bakımından kültürel çelişkiye, özdeşleşmeye ve özentiye sebep olmakla birlikte bilgi sahibi olmayı, eleştirel bakış açısı kazanmayı sağlamakta ve bilinçaltı mesajlar vermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |