In the study, the relationship between physical education teacher’s self-efficacy perception, pedagogical knowledge and physical literacy was examined with exploratory sequential design from mixed research methods. The study group compose of 216 physical educations and sports teachers working in Giresun provinces, in the quantitative part of the study was used “Physical education teacher interpersonal self-efficacy scale, pedagogical knowledge and skill scale, perceived physical literacy education teachers. In the qualitative part of the study, the interview technique was used, in the analysis of the date descriptive analyzes, correlation analysis, t-test for independent groups wore used. Content analysis was used in the analysis of quantitative data, according to the findings obtained in the quantitative section, no significant difference was found in the scales in terms of gender and age variables. A significant relationship was found between pedagogical knowledge and skills and interpersonal self- efficacy according to the location of the school.
Physical literacy pedagogical knowledge and skills interpersonal self-efficacy physical education teacher mixed research
Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları, pedagojik bilgi ve becerileri ile bedensel okuryazarlık algıları arasındaki ilişki karma araştırma yaklaşımıyla incelenmiştir. Çalışma grubunu Giresun il merkezindeki okullarda görev yapan 216 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel bölümündeki verilerin toplanmasında üç ölçek kullanılmıştır. Nitel bölümünde “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” hazırlanmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Nitel verilerde içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırmada pedagojik bilgi ve beceri ile öz yeterlik, bedensel okuryazarlık algısı ile öz yeterlik arasında pozitif yönde orta düzeyde; beden okuryazarlığı ile pedagojik bilgi ve beceri arasında da pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki saptanmıştır. Nitel bölümde ise kişilerarası öz yeterlik; okul iklimindeki paydaşlar ile iletişimle açıklanmıştır. Pedagojik bilgi ve beceri “Dersin planlanması”, “Dersin uygulanmasında öğretim yöntem ve tekniklerin seçimi” ve “Sınıf yönetimi” olmak üzere üç kategoride incelenmiştir. Bedensel okuryazarlık kavramına ilişkin öğretmenlerin farkındalık sahibi olmadıkları saptanmıştır. Bu bağlamda bedensel okuryazarlık kavramına yönelik farkındalık kazandırılması için uygulamalar ve seminerler düzenlenmelidir.
Beden okuryazarlığı pedagojik bilgi ve beceri öz yeterlik kişilerarası öz yeterlik beden eğitimi öğretmeni karma araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |