Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Dijital Materyal Tasarımı Deneyimlerine Yönelik Bir Durum Çalışması

Yıl 2024, , 1700 - 1729, 30.03.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1374071

Öz

Bu araştırmanın amacı “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı” dersini alan öğretmen adaylarının farklı Web 2.0 araçlarını kullanarak hazırladıkları dijital materyal deneyimlerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 19 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu dersin başlangıcında dijital materyal hazırlamaya yönelik endişe duyduklarını ancak materyallerini geliştirdikten sonra bu endişelerinin ortadan kalktığını belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının dijital materyallerini tasarlarken en sık kullandıkları Web 2.0 araçları Wordwall, Canva ve Plickers’tır. Hazırladıkları dijital materyallerde en çok kazanıma ve konuya uygun, açık ve anlaşılır olmasına dikkat ettiklerini belirtmişlerdir. Katılımcıların tamamı; derse, öğretmene ve öğrenciye farklı katkılar sunduklarından dolayı meslek hayatlarında dijital materyal kullanacaklarını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Acer, D. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının materyal geliştirme dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 10(2), 421-429.
  • Aldır, Z. (2014). Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 385886). [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Bektaş, F., Nalçatı, A., & Ercoşkun, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının “öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı” dersinin kazanımlarına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2(2), 19-31.
  • Boulos, M. N., Maramba, I., & Wheeler, S. (2006). Wikis, blogs and podcasts: A new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education. BMC Medical Education, 6 (41), 1-8. https://doi.org/10.1186/1472-6920-6-41
  • Bozpolat, E., & Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Collis, B., & Moonen, J. (2008). Web 2.0 tools and processes in higher education: quality perspectives. Educational Media International, 45(2), 93-106. https://doi.org/10.1080/09523980802107179
  • Costa, C., Alvelos, H., & Teixeira, L. (2015). The use of Web 2.0 tools by students in learning and leisure contexts: a study in a Portuguese institution of higher education. Technology, Pedagogy and Education, 25(3), 377-394. https://doi.org/10.1080/1475939X.2015.1057611
  • Çelikkaya, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim araç gereç ve materyallerini kullanma düzeyleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 73-105. https://doi.org/10.7822/egt3
  • Çelikkaya, T. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde araç gereç ve materyal kullanımının önemi. R. Sever, & E. Koçoğlu (Eds.), Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (ss. 39-64) içinde. Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T., & Kürümlüoğlu, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. Researcher:Social Science Studies, 5(IV), 770-789.
  • Debele, M., & Plevyak, L. (2012). Conditions for successful use of technology in social studies classrooms. Computers in the schools, 29(3), 285-299. https://doi.org/10.1080/07380569.2012.703602
  • Dere, İ. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim materyali geliştirme ve kullanımı hakkındaki görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(41), 89-114. https://doi.org/10.31795/baunsobed.581180
  • Dere, İ. & Ateş, Y. (2020). Sosyal bilgiler derslerinde teknolojik araç ve materyal kullanımı: bir durum çalışması, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2). 496-514. https://doi.org/10.17556/erziefd.665782
  • Elaldı, Ş. (2018). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi kapsamında materyal geliştirme ve sunum sürecinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(4). https://doi.org/10.30703/cije.468442
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü., & Serhatlıoğlu, B. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin materyal hazırlama ilkelerini kazandırmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 1-16.
  • Gündüz, Ş., & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Holcomb, L. B., & Beal, C. M. (2010). Capitalizing on Web 2.0 in the social studies context. TechTrends, 54(4), 28-33. https://doi.org/10.1007/s11528-010-0417-0
  • Holcomb, L., Beal, C., & Lee, J. K. (2011). Supersizing social studies through the use of web 2.0 technologies. Social Studies Research and Practice, 6(3), 102-111. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2011-B0009
  • Jonassen, D. H., Peck, K. L., & Wilson, B. G. (1999). Learning with technology: a constructivist perspective. OH: Merrill Prentice Hall.
  • Kapan, K., & Üncel, R. (2020). Gelişen web teknolojilerinin (web 1.0-web 2.0-web 3.0) Türkiye turizmine etkisi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, (3), 276-289.
  • Karakuş, N., & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 177-197. https://doi.org/10.21733/ibad.837184
  • Karataş, S., & Yapıcı, M. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin işlenişi ve uygulama örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 311-325.
  • Kaya, R., & Samancı, O. (2010). Öğretmen adaylarının alternatif öğretim materyalleri ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim (188), 83-98.
  • Korucu, A. T., & Karalar, H. (2017). Sınıf eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. https://doi.org/10.24315/trkefd.304255
  • Kırımlı, H., Demirsezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62),527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Kirk, J. & Miller, M. L. (1986). Reliabity and validity in qualitative research. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Kuloğlu, A. (2019). Öğretmen adaylarına göre öğretim teknolojileri ve materyal tasarım dersi. Turkish Journal of Educational Studies, 6(1), 33-44. https://doi.org/10.33907/turkjes.494405
  • LeCompte, M.D. & Goetz, J.P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge:A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, (108), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
  • Öztürk, T., & Zayimoğlu Öztürk, F. (2015). Tarih öğretmen adaylarının “öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı” dersine yönelik uygulamaları ile görüşlerinin incelenmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 63-78.
  • Pieters, J. M. (2004). Designing artifacts for inquiry and collaboration when the learner takes the lead. European Educational Research Journal, 3(1), 77-100. https://doi.org/10.2304/eerj.2004.3.1.1
  • Riley, K. L., & Stern, B. S. (2014). Problems and possibilities of web-based ınstruction. Journal of Computing in Teacher Education, 22(2), 65-71. https://doi.org/10.1080/10402454.2004.10784513
  • Rosen, D., & Nelson, C. (2008). Web 2.0: A new generation of learners and education. Computers in the Schools, (25), 211-225. https://doi.org/10.1080/07380560802370997
  • Solomon, G., & Schrum, L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. Washington: ISTE.
  • Şerefli, B., & Erdoğan, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımları: Bir durum çalışması, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 666-691.
  • Wilson, E. K., Wright, V. H., Inman, C. T., &Matherson , L. H. (2011). Retooling the social studies classroom for the current generation. The Social Studies, 102(2), 65-72. https://doi.org/10.1080/00377996.2010.484445
  • Yalman, M., & Başaran, B. (2018). Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen uzaktan eğitim materyallerine yönelik eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşleri. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 9(34), 81-95. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.4.006.x
  • Yaylak, E. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hazırladıkları materyallerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 14(2), 873-897. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14692
  • Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(9), 23-34.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M., & Şimşek, U. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde teknoloji kullanım durumları. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7 (1) 61-83. https://doi.org/10.38015/sbyy.1243244
  • Yılmaz, Ö. (2021). Web 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0’ın tarihi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 344-350

A Case Study on Pre-Service Social Studies Teachers’ Experiences of Digital Material Design Through Web 2.0 Tools

Yıl 2024, , 1700 - 1729, 30.03.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1374071

Öz

The aim of this research is to determine the opinions of pre-service teachers who have taken the “Material Design in Social Studies Teaching” course about their experience of preparing digital materials using various Web 2.0 tools. This study, employing the qualitative research method, used the case study design. The study group consisted of 19 pre-service teachers studying in the department of social studies teaching of a university in Türkiye. Interview technique, one of the data collection techniques, was used in the research. The data were subjected to content analysis. As to the results of the study, most pre-service teachers stated that they had been worried about preparing digital materials at the beginning of the course, but such worries disappeared after they developed their materials. The Web 2.0 tools that pre-service teachers use most frequently when designing their digital materials are Wordwall, Canva and Plickers. Among the basic qualities the pre-service teachers paid attention to in preparing digital materials were appropriateness to the learning outcome and subject, clarity and understandability. All the participants said that they would use digital materials in their professional lives because they make various contributions to the lesson, teacher, and student. They also stated that working as a group made different contributions to them.

Kaynakça

  • Acer, D. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının materyal geliştirme dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 10(2), 421-429.
  • Aldır, Z. (2014). Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 385886). [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Bektaş, F., Nalçatı, A., & Ercoşkun, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının “öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı” dersinin kazanımlarına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2(2), 19-31.
  • Boulos, M. N., Maramba, I., & Wheeler, S. (2006). Wikis, blogs and podcasts: A new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education. BMC Medical Education, 6 (41), 1-8. https://doi.org/10.1186/1472-6920-6-41
  • Bozpolat, E., & Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Collis, B., & Moonen, J. (2008). Web 2.0 tools and processes in higher education: quality perspectives. Educational Media International, 45(2), 93-106. https://doi.org/10.1080/09523980802107179
  • Costa, C., Alvelos, H., & Teixeira, L. (2015). The use of Web 2.0 tools by students in learning and leisure contexts: a study in a Portuguese institution of higher education. Technology, Pedagogy and Education, 25(3), 377-394. https://doi.org/10.1080/1475939X.2015.1057611
  • Çelikkaya, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim araç gereç ve materyallerini kullanma düzeyleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 73-105. https://doi.org/10.7822/egt3
  • Çelikkaya, T. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde araç gereç ve materyal kullanımının önemi. R. Sever, & E. Koçoğlu (Eds.), Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (ss. 39-64) içinde. Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T., & Kürümlüoğlu, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. Researcher:Social Science Studies, 5(IV), 770-789.
  • Debele, M., & Plevyak, L. (2012). Conditions for successful use of technology in social studies classrooms. Computers in the schools, 29(3), 285-299. https://doi.org/10.1080/07380569.2012.703602
  • Dere, İ. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim materyali geliştirme ve kullanımı hakkındaki görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(41), 89-114. https://doi.org/10.31795/baunsobed.581180
  • Dere, İ. & Ateş, Y. (2020). Sosyal bilgiler derslerinde teknolojik araç ve materyal kullanımı: bir durum çalışması, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2). 496-514. https://doi.org/10.17556/erziefd.665782
  • Elaldı, Ş. (2018). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi kapsamında materyal geliştirme ve sunum sürecinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(4). https://doi.org/10.30703/cije.468442
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü., & Serhatlıoğlu, B. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin materyal hazırlama ilkelerini kazandırmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 1-16.
  • Gündüz, Ş., & Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Holcomb, L. B., & Beal, C. M. (2010). Capitalizing on Web 2.0 in the social studies context. TechTrends, 54(4), 28-33. https://doi.org/10.1007/s11528-010-0417-0
  • Holcomb, L., Beal, C., & Lee, J. K. (2011). Supersizing social studies through the use of web 2.0 technologies. Social Studies Research and Practice, 6(3), 102-111. https://doi.org/10.1108/SSRP-03-2011-B0009
  • Jonassen, D. H., Peck, K. L., & Wilson, B. G. (1999). Learning with technology: a constructivist perspective. OH: Merrill Prentice Hall.
  • Kapan, K., & Üncel, R. (2020). Gelişen web teknolojilerinin (web 1.0-web 2.0-web 3.0) Türkiye turizmine etkisi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3, (3), 276-289.
  • Karakuş, N., & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının web 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 177-197. https://doi.org/10.21733/ibad.837184
  • Karataş, S., & Yapıcı, M. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin işlenişi ve uygulama örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 311-325.
  • Kaya, R., & Samancı, O. (2010). Öğretmen adaylarının alternatif öğretim materyalleri ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim (188), 83-98.
  • Korucu, A. T., & Karalar, H. (2017). Sınıf eğitimi öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarına yönelik görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 456-474. https://doi.org/10.24315/trkefd.304255
  • Kırımlı, H., Demirsezen, S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin web 2.0 teknolojilerine yönelik görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62),527-558. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1024814
  • Kirk, J. & Miller, M. L. (1986). Reliabity and validity in qualitative research. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Kuloğlu, A. (2019). Öğretmen adaylarına göre öğretim teknolojileri ve materyal tasarım dersi. Turkish Journal of Educational Studies, 6(1), 33-44. https://doi.org/10.33907/turkjes.494405
  • LeCompte, M.D. & Goetz, J.P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge:A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, (108), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
  • Öztürk, T., & Zayimoğlu Öztürk, F. (2015). Tarih öğretmen adaylarının “öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı” dersine yönelik uygulamaları ile görüşlerinin incelenmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 63-78.
  • Pieters, J. M. (2004). Designing artifacts for inquiry and collaboration when the learner takes the lead. European Educational Research Journal, 3(1), 77-100. https://doi.org/10.2304/eerj.2004.3.1.1
  • Riley, K. L., & Stern, B. S. (2014). Problems and possibilities of web-based ınstruction. Journal of Computing in Teacher Education, 22(2), 65-71. https://doi.org/10.1080/10402454.2004.10784513
  • Rosen, D., & Nelson, C. (2008). Web 2.0: A new generation of learners and education. Computers in the Schools, (25), 211-225. https://doi.org/10.1080/07380560802370997
  • Solomon, G., & Schrum, L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. Washington: ISTE.
  • Şerefli, B., & Erdoğan, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının e-portfolyo kullanımları: Bir durum çalışması, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 666-691.
  • Wilson, E. K., Wright, V. H., Inman, C. T., &Matherson , L. H. (2011). Retooling the social studies classroom for the current generation. The Social Studies, 102(2), 65-72. https://doi.org/10.1080/00377996.2010.484445
  • Yalman, M., & Başaran, B. (2018). Web 2.0 araçlarıyla geliştirilen uzaktan eğitim materyallerine yönelik eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşleri. AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 9(34), 81-95. https://doi.org/10.5824/1309-1581.2018.4.006.x
  • Yaylak, E. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hazırladıkları materyallerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 14(2), 873-897. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14692
  • Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(9), 23-34.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M., & Şimşek, U. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde teknoloji kullanım durumları. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 7 (1) 61-83. https://doi.org/10.38015/sbyy.1243244
  • Yılmaz, Ö. (2021). Web 1.0, 2.0, 3.0 ve 4.0’ın tarihi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 344-350
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aysegul Yılmazer 0000-0002-1331-9243

Erken Görünüm Tarihi 26 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2023
Kabul Tarihi 8 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Yılmazer, A. (2024). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Dijital Materyal Tasarımı Deneyimlerine Yönelik Bir Durum Çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(41), 1700-1729. https://doi.org/10.35675/befdergi.1374071