Spor, bireylerin fiziksel ve zihinsel sağlığını geliştirmek amacıyla belirli kurallara göre yapılan fiziksel aktiviteler bütünüdür. Tutum kavramı, sosyal bilimlerde düşüncelerin anlamlandırılması ve düzenlenmesinde temel bir unsurdur. Spora yönelik tutum ise, bireylerin bu aktivitelerle ilgili duygu, düşünce ve davranışlarını etkileyen önemli bir faktördür. Bu çalışma, Trabzon Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlerle incelemeyi hedeflemektedir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada, 267 katılımcı (154 erkek, 133 kadın) rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu ve Şentürk'ün (2014) geliştirdiği "Spora Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Bu ölçek, “spora ilgi duyma, sporla yaşama ve aktif spor yapma” olmak üzere 3 alt boyut ve 25 maddeden oluşmaktadır. SPSS21 paket programı ile yapılan analizlerde “aile gelir düzeyi, akademik başarı ve yaş” değişkenlerinde alt boyutlara göre anlamlı farklar bulunmuştur (p<0,05).
Sport is a set of physical activities conducted according to specific rules, aimed at enhancing individuals' physical and mental health. The concept of attitude is a fundamental element in social sciences for the interpretation and organization of thoughts. Attitudes towards sport are a significant factor influencing individuals' feelings, thoughts, and behaviors related to these activities. This study aims to examine the attitudes towards sport of students enrolled at the Faculty of Sports Sciences at Trabzon University, considering various variables. Utilizing a descriptive survey model, the research involved 267 participants (154 males and 133 females) selected through random sampling. Data were collected using a demographic information form and the "Attitude towards Sport Scale (ATSS)" developed by Şentürk (2014). This scale consists of three sub-dimensions: “interest in sports,” “living with sports,” and “active participation in sports,” encompassing a total of 25 items. Analysis using SPSS21 revealed significant differences in the sub-dimensions based on variables such as “family income level,” “academic achievement,” and “age” (p<0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |