Bu araştırma ortaokul kurumlarında görev yapan müdürlerin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Sakarya ilinde bulunan resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Sakarya ilindeki resmi ortaokullarda görev yapan 378 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma verileri güvenirlik çalışmaları yapılan 5’li likert tipi ölçekler olan “Öğretim Liderliği” ve “Örgütsel Bağlılık” ölçekleri ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin örgütsel bağlılığının ‘kararsızım’ düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin müdürlerin öğretimsel liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeyine göre algısı ‘katılıyorum’ düzeyindedir. Öğretim liderliği ile örgütsel bağlılık arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel bağlılığını sağlamada okul müdürlerinin göstermesi gereken öğretimsel liderlik davranışlarının neler olabileceği konusunda öneriler getirilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |